Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Fioon
Kim_S schreef:Om dan maar weer on-topic te gaan:
Vandaag met een makelaar gepraat, contractje getekend, en ons oude huis gaat weer actief in de verkoop.
Duimen jullie mee dat het deze keer lukt?
Na 8 jaar ofzo,toch? Mag dat wel eens idd. Ik duim voor jullie. Plaats je ook een linkje als hij weer op funda staat?
Door Kim_S
Zal een linkje plaatsen dan. Maar hij komt niet op funda want het is een Duits huis ;)
Weliswaar net over de grens (bij Nijmegen), maar toch...
Door doranto
Ooit heb ik 10 jaar in Dld. gewoond en heb eigenlijk nog steeds heimwee, terwijl ik ondertussen alweer ruim 30 jaar in Nederland woon. :-\
Af en toe kijk ik daar nog wel eens rond omdat ik nog steeds het idee heb om misschien toch ooit nog eens daarheen te verhuizen, maar vind het heel erg moeilijk om iets te vinden. Duitsers bieden hun huizen meestal heimelijk aan en altijd via een makelaar, die er ook nogal geheimzinnig over doet.
Mijn ervaring is dat je er vrijwel niet achter komt wat het aanbod nu precies is daar. Als ik jou was, zou ik je huis inderdaad ook op funda zetten. Zeker als het vlak over de grens ligt.
Door Kim_S
Doranto schreef:Ooit heb ik 10 jaar in Dld. gewoond en heb eigenlijk nog steeds heimwee, terwijl ik ondertussen alweer ruim 30 jaar in Nederland woon. :-\
Af en toe kijk ik daar nog wel eens rond omdat ik nog steeds het idee heb om misschien toch ooit nog eens daarheen te verhuizen, maar vind het heel erg moeilijk om iets te vinden. Duitsers bieden hun huizen meestal heimelijk aan en altijd via een makelaar, die er ook nogal geheimzinnig over doet.
Mijn ervaring is dat je er vrijwel niet achter komt wat het aanbod nu precies is daar. Als ik jou was, zou ik je huis inderdaad ook op funda zetten. Zeker als het vlak over de grens ligt.
Je mag zo in mijn huis hoor :biggrin2:

Hoe krijg ik via een Duitse makelaar mijn huis op funda?
Door sella
Er is toch ook iets anders waar je zelf je huis kan aanbieden? Los van funda wat van nvm makelaars is toch?
Door src_esther
Kim_S schreef:Je mag zo in mijn huis hoor :biggrin2:

Er is wel een Funda Europa waar Duitsland ook bij zit. Maar hoe jouw Duitse makelaar daar het huis op kan plaatsen weet ik niet. In de lijst zie ik volgens mij alleen maar Nederlandse (NVM) makelaars staan.
http://www.funda.nl/europe/duitsland/

Net als Doranto vind ik het jammer dat er in Duitsland niet zoiets als Funda is. Zal vermoedelijk deels met strengere privacy wetgeving te maken hebben, vermoed ik, wat dan eigenlijk wel weer goed is.
Door Borke
Heb je een linkje Kim naar jullie huis?

Hebben jullie nog iets verandert nu het weer serieus en actief in de verkoop gaat?
Andere foto's, inrichting o.i.d.?

Ik ga hard voor jullie duimen, want 8 jaar, ik kan me daar niets meer bij voorstellen, zo lang met dubbele lasten :o
Door Kim_S
De makelaar heeft het er nog niet op staan. We hebben niks veranderd, de oude foto's worden gebruikt. Het huis is leeg, en op de oude foto's is het nog te zien met inrichting. De makelaar vertelt er wel bij dat het leeg is bij interesse.

Dit wordt het 9e jaar alweer...
Het heeft niet al die tijd te koop gestaan, omdat we met een flinke restschuld blijven zitten, en we deze nergens gefinancierd kregen. Want 2 hypotheken en maar 1 baan. Ook nu is dat nog onzeker, hoewel ik na 2 jaar bikkelen nu eindelijk een vaste baan heb, en banken dan net iets minder moeilijk doen dan met een tijdelijk contract.
We zouden een lening prima af kunnen lossen, want we betalen al die tijd al 2x hypotheek elke maand. Maar een lening krijgen we niet...
Door doranto
Kim_S schreef:Je mag zo in mijn huis hoor :biggrin2:

:biggrin2:
Als ik naar Dld. ga, wil ik terug naar Niedersachsen.
Geen idee hoe je via een Duitse makelaar je huis op funda kunt krijgen. Ik zou dat gewoon even met de makelaar overleggen.
Door Kim_S
Doranto schreef::biggrin2:
Als ik naar Dld. ga, wil ik terug naar Niedersachsen.
Geen idee hoe je via een Duitse makelaar je huis op funda kunt krijgen. Ik zou dat gewoon even met de makelaar overleggen.
Daar zitten we nu ook. Emsland om precies te zijn.
Zal morgen met de makelaar overleggen :)
Door Charlie Angel
De duimen gaan hier snoeihard voor jullie duimen Kim! Het is jullie zo gegund dat je dit nu eindelijk eens af kan sluiten!
Ik heb ruim 7 jaar met dubbele lasten gezeten, vreselijk, maar ik had wel de wetenschap dat ik geen restschuld over zou houden, dat scheelde.
Door Kim_S
Tsja, die restschuld maakt me nog niet eens zo veel uit. Dat is gewoon incasseren en doorgaan. Maar we kunnen gewoon geen kant op omdat we nergens een financiering voor die restschuld krijgen, en we de hypotheek bij verkoop volledig moeten aflossen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door