Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Spikkelneus
Eef+doggies schreef:Wat sneu dat jullie 'achterblijvers' zo van slag zijn :-*

Hier bleven beide keren twee honden achter. Volgens mij scheelt dat wel iets. Alleen zit Bella nu wel ontzettend aan Xindy geplakt. Vindt Xindy niet altijd fijn. Maar ja, Yindra was Bella's grote beschermende stoeivriendin...
Dit is voor ons nou juist wel een reden om een minimum van 3 honden aan te houden.
Want zodra er 1 alleen achter blijft zou ik, net als voor een konijn, dezelfde week nog een nieuwe hond in huis halen. Met nog minimaal 2 achterblijvers heb je wat meer tijd voor je rouwverwerking. En wat meer tijd om een passende hond te vinden.
Maar wat mij betreft is de noodzaak wel net zo groot als bij een konijn (of een paard, of een kip, of een vul-maar-in) - 1 hond alleen: ik vind het helemaal niks.
Spikkelneus schreef:Dit is voor ons nou juist wel een reden om een minimum van 3 honden aan te houden.
Want zodra er 1 alleen achter blijft zou ik, net als voor een konijn, dezelfde week nog een nieuwe hond in huis halen. Met nog minimaal 2 achterblijvers heb je wat meer tijd voor je rouwverwerking. En wat meer tijd om een passende hond te vinden.
Maar wat mij betreft is de noodzaak wel net zo groot als bij een konijn (of een paard, of een kip, of een vul-maar-in) - 1 hond alleen: ik vind het helemaal niks.
Ik moet er zelf ook niet aan denken om 1 hond alleen te hebben. Als ik kijk naar Bella, die kan echt niet alleen thuis zijn in haar eentje, dan zou ze zich verloren voelen. Die trekt zich ook gewoon meer op aan honden dan aan mensen
Maar 2 honden is zoveel praktischer dan 3, omdat ik nou eenmaal maar 2 handen heb :P
Maar met 3 honden kun je wel weer 1op1 tijd hebben zonder dat er 1 alleen thuis is. Dat kan nu met 2 honden niet.
Ik denk dat Xindy het wel lekker rustig zou vinden in haar eentje. Alle aandacht voor haar alleen :biggrin2:
Door Kim_S
Wij hadden er altijd 3, en toen gingen ze binnen 5 maanden allemaal... :'(
Nu dus weer 1 hond (ik wil geen 2 nieuwe honden tegelijk), maar het valt me tegen zo zonder oudere hond om de pup / puber te ondersteunen en op te voeden... Als Atz oud genoeg is (jaartje of 2-3) dan komt er vast wel weer een pup bij.
Kim_S schreef:Wij hadden er altijd 3, en toen gingen ze binnen 5 maanden allemaal... :'(
Nu dus weer 1 hond (ik wil geen 2 nieuwe honden tegelijk), maar het valt me tegen zo zonder oudere hond om de pup / puber te ondersteunen en op te voeden... Als Atz oud genoeg is (jaartje of 2-3) dan komt er vast wel weer een pup bij.
Dat is helemaal vreselijk :(

Bella had ook niet zonder oudere/stabiele hond gekund inderdaad.
Ik zit me serieus af te vragen of ik bij haar wel weer een rescue kan zetten. Als die net zo bang is zitten ze samen bang te zijn...
Door Kim_S
Ja dan heb je wel een stabielere hond nodig denk ik. En een pup neemt ook veel over, dus dat zou ik dan ook niet aandurven...

Dat is het enige voordeel dan weer bij ons, puberpuppy leert nu geen slechte eigenschappen van andere honden in huis.
Door eelke
Het is altijd een overweging die je moet maken natuurlijk. Als Joep eerder zou overlijden dan Gijs hadden we wel echt een probleem gehad. Die had echt niet alleen thuis kunnen blijven.
Joep was de eerste hond, dus het eerste jaar ook alleen, en hij had er toen helemaal geen problemen mee. Die kon vanaf pup af aan al prima alleen zijn.
Wat ik me nu dus ook bedenk, hij kan natuurlijk ook goed van slag zijn door ons eigen verdriet, en misschien niet eens zo zeer omdat hij enigshond is. Er kunnen zo veel factoren meespelen...
Door Spikkelneus
Kim_S schreef:Wij hadden er altijd 3, en toen gingen ze binnen 5 maanden allemaal... :'(
Dat valt ook niet mee inderdaad. Onze eerste hond was een pup en die heb ik dus zelf opgevoed. Pfffff.... man wat een werk.
Daarna alleen nog (volwassen) herplaatsers gehad en die zijn opgevoed door de rest. Zo fijn, daar hoef je dus niets aan te doen.
Toen onze eerste was uitgepuberd is er een tweede hond bij gekomen, we zijn begonnen met zoeken op zijn 2e verjaardag - dat was zijn verjaardagscadeautje, een zusje.
Kim_S schreef:Ja dan heb je wel een stabielere hond nodig denk ik. En een pup neemt ook veel over, dus dat zou ik dan ook niet aandurven...

Dat is het enige voordeel dan weer bij ons, puberpuppy leert nu geen slechte eigenschappen van andere honden in huis.
Misschien tzt weer eens kijken of het DINfonds een stabiele herplaatser heeft... Voordat Bella kwam heb ik hun site ook een tijd in de gaten gehouden, maar er stond nooit iemand op. Goed natuurlijk.
Alleen heeft Xindy niet zoveel met andere volwassen honden in haar huis. Bella ging nog net en zij was ca 5 maanden toe ze bij ons kwam.
Eerlijk gezegd heb ik daar allemaal niet aan gedacht toen we haar adopteerden, alleen of ze bij Yindra en Xindy zou passen.
Spikkelneus schreef:Nee, DINfonds heeft bijna nooit wat. Ik kijk heel regelmatig, maar altijd dezelfde foto´s van reeds geplaatste honden.....
Ja precies.
Ik heb wel eens een dalmatier op marktplaats gezien en die eigenaar doorverwezen naar het DINfonds, maar die is daar volgens mij nooit aangekomen...
Ik moet trouwens wel zeggen dat Xindy de (vele :cool: ) slechte eigenschappen van Wandor en Yindra niet heeft overgenomen :)
Ze is een perfecte lieve meid geworden :-*
Het kan dus wel goed gaan met het verkeerde voorbeeld ;D
Door Pauline
eelke schreef:Het is altijd een overweging die je moet maken natuurlijk. Als Joep eerder zou overlijden dan Gijs hadden we wel echt een probleem gehad. Die had echt niet alleen thuis kunnen blijven.
Joep was de eerste hond, dus het eerste jaar ook alleen, en hij had er toen helemaal geen problemen mee. Die kon vanaf pup af aan al prima alleen zijn.
Wat ik me nu dus ook bedenk, hij kan natuurlijk ook goed van slag zijn door ons eigen verdriet, en misschien niet eens zo zeer omdat hij enigshond is. Er kunnen zo veel factoren meespelen...
Speelt zeker mee Eelke.

Nadat Eddie afgelopen vrijdag met spoed opgenomen is, piept Joris als hij bij vrienden is. Vorige week toen er nog niets aan de hand was, is hij er ook geweest en geen centje pijn. Verder zit hij zo'n beetje aan mijn voet geplakt. Ze zijn zo gevoelig.

Bij Joris zou ik wel een pup durven nemen, had nooit gedacht dat ik dit ooit zou zeggen. Mijn idee was namelijk altijd dat Joris geen goede opvoeder zou zijn, nou dat is ie dus wel. Maar.... ik weet zeker dat hij daar niet blij van wordt. En hoewel ik nooit wel/geen hond voor de andere hond zou nemen, houd ik er wel rekening mee. Zelf vind ik 1 ook wel lekker eerlijk gezegd.
Door Angelique
Méé''en....je koopt autobanden, laat die bij een "partner" afleveren die ze er dan ook onder zet. Goed geregeld zou je denken.

Heb ik net een boze meneer aan de lijn, hoe ik het in mijn hoofd had gehaald zijn adres op te geven om daar banden af te leveren...uhhhhh, goed uitgelegd hoe het werkte, maar meneer kende dat hele bedrijf niet waar ik de banden gekocht heb. Goed, hij legde wel banden onder auto's, dus een afspraak gemaakt voor a.s. vrijdag.

Kijk ik net op de DPD-site........zijn de banden 80km verderop ergens afgeleverd. (&^(*&(^%(*&^&)^&) Nou snap ik ook die boze meneer.

Iemand heeft iets op te lossen. ::)
Door Angelique
eelke schreef:Het is altijd een overweging die je moet maken natuurlijk. Als Joep eerder zou overlijden dan Gijs hadden we wel echt een probleem gehad. Die had echt niet alleen thuis kunnen blijven.
Die voelen echt echt de mineurstemming aan. Hier zie ik ook altijd dat alle honden erg stil zijn na een overlijden, ook als het een overlijden is van een hond waar b.v. 2 van de 4 niks (meer) mee had. Maar die voelen heel goed aan dat er iets goed mis is.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door