Iemand bekend met deze enting? Ik belde voor een dhp voor Lotte. Assistente legde uit dat de honden die klachten kregen na de L4 enting, nu deze enting kunnen krijgen. Hier zijn de bijwerkingen dan minder van kennelijk.
Gr. Ingrid
Moderator: Lizzy
Lizzy schreef:L4 = L4 = L4. Er zit kwik in en de bijwerkingen zijn gewoon hetzelfde en mij kunnen ze niks anders wijsmaken.Ik was ff aagje en ben gaan zoeken, volgens de bijsluiter zit er dit in:
Martine-Tom schreef:Ik was ff aagje en ben gaan zoeken, volgens de bijsluiter zit er dit in:Nobivac zegt ook dat er geen kwik in zit he. Totdat je er verder in duikt. En wat blijkt er dan in te zitten? Kwik. Alleen precies het niveau kwik dat ze niet hoeven te vermelden. Dus ik ben er nog niet zeker van.
Kaliumchloride
Natriumchloride
Kaliumdiwaterstoffosfaat
Dinatriumfosfaat dihydraat
Water voor injecties
(Aan hulpstoffen dan)
Hier beschermt het tegen:
Vaccin tegen Leptospira (geïnactiveerd) bij honden.
Na toediening induceert het vaccin een immuunreactie tegen Leptospira interrogans serogroup
Canicola, Leptospira interrogans serogroup Icterohaemorrhagiae en Leptospira kirschneri serogroup
Grippotyphosa leptospirose bij honden, aangetoond door challenge.
Lizzy schreef:Nobivac zegt ook dat er geen kwik in zit he. Totdat je er verder in duikt. En wat blijkt er dan in te zitten? Kwik. Alleen precies het niveau kwik dat ze niet hoeven te vermelden. Dus ik ben er nog niet zeker van.Neem aan dat je thiomersal bedoeld? Dat valt toch wel mee qua 'er in duiken'.
Thiomersal (INN), ook wel thimerosal ofnatriumethylkwikthiosalicylaat genoemd, is eenorganokwikverbinding die als antisepticum en antimycoticumwerd ingezet in onder meer vaccins en antigif. Thiomersal valt in het lichaam uiteen in ethylkwik ennatriumthiosalicylaat. Het gebruik in vaccins was in de 20e eeuw al omstreden[1] en is inmiddels bijna overal verboden.[2Thiomersal zit trouwens ook in de nobivac rabies enting
pluk schreef:Neem aan dat je thiomersal bedoeld? Dat valt toch wel mee qua 'er in duiken'.Toen de L4 net op de markt kwam, adverteerde de fabrikant dat er geen thiomersal meer in de enting zat. Dat werd zelfs aan dierenartsen verteld op bij de praatjes die ze hielden om de nieuwe L4 enting te slijten. En toentertijd was er vrijwel niets te vinden waar in stond dat er wel thiomersal in de enting zat (in den beginne kon je zelfs nog geen bijsluiters op Internet vinden van de L4). Dus nee, dat viel helemaal niet mee dat "er in duiken". En gelukkig voor mij bewaren wij al die oude meuk topics op Barfplaats. Hier: http://www.barfplaats.nl/forum/viewtopi ... nobivac+L4 . En daar staat:
Bij nobivac staat het vermeld bij de lijst met hulpstoffen en in de bijsluiter en bij de eurican inderdaad niet
En even googlen op thiomersal levert op
Thiomersal zit trouwens ook in de nobivac rabies enting
pluk schreef:dat dierenartsen wat is wijsgemaakt geloof ik direct maar ik vind toch echt diverse bronnen uit 2013 waarin het al staat (google kan zoeken in bepaalde periode)Ik ben niet duidelijk. Het vaccin werd toentertijd verkocht als thiomersal-vrij. Dit werd door de fabrikant verteld. Daar werd mee geadverteerd. En fanatiek ook. Dus dat is wat wij (de consument) te horen kregen. En je moest dus google op om erachter te komen dat er wel degelijk thiomersal in zat. En dat waren geen Nederlandse artikelen. Precies mijn punt.
in datzelfde topic komt Annemarie Rijnveld in april 2014 met een document waaruit blijkt dat er wel thiomersal in zit.
Dit document is in januari 2013 voor het eerst gepubliceerd in de database van de EMA.
de aangehaalde bron https://www.drugs.com/vet/nobivac-lepto4-can.html vermeldt overigens nog steeds thimerosal free
Nobivac zegt ook dat er geen kwik in zit he. Totdat je er verder in duikt. En wat blijkt er dan in te zitten? Kwik.Het is toch van de zotte dat een fabrikant mag adverteren met een product dat thiomersal-vrij is terwijl er thiomersal in zit?
Martine-Tom schreef:Ik was ff aagje en ben gaan zoeken, volgens de bijsluiter zit er dit in:Volgens mij zit er in deze enting inderdaad geen thiomersial. In de L2 variant van dit merk zat het wel, in de multi variant zit het niet:
Kaliumchloride
Natriumchloride
Kaliumdiwaterstoffosfaat
Dinatriumfosfaat dihydraat
Water voor injecties
(Aan hulpstoffen dan)
Hier beschermt het tegen:
Vaccin tegen Leptospira (geïnactiveerd) bij honden.
Na toediening induceert het vaccin een immuunreactie tegen Leptospira interrogans serogroup
Canicola, Leptospira interrogans serogroup Icterohaemorrhagiae en Leptospira kirschneri serogroup
Grippotyphosa leptospirose bij honden, aangetoond door challenge.