Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lizetta
Zoveel meegemaakt de laatste anderhalve week...
Kerst in het ziekenhuis doorgebracht, was uitgedroogd na de griep en dat vinden ze niet zo leuk als je 37 weken zwanger bent
Uiteindelijk 5,5 L infuus gehad in 2.5 dag en toen voelde ik me weer een beetje mens! Inmiddels gelukkig weer aangesterkt!

Afgelopen zaterdag een fotoshoot gedaan, hoogzwanger in een kanten jurk in de mist. Enorm koud, maar wat zijn ze mooi geworden! (bedankt Ellen!)

En tussendoor is ons huis stiekem af aan het raken... morgen en overmorgen komt zwager om nog wat laatste klusjes te doen en dan is het gewoon klaar. Toch gelukt voordat baby er is!
Door zurca
Tobias,De Kater ;) ) heeft last van reisziekte. Nu hoeft hij niet vaak mee in de auto maar nu we ons eigen "weekend/vakantiestekkie" hebben zal het toch weleens voorkomen dat tie mee moet.
Het is echt sneu, slikken, kwijlen, overgeven, diarree... Afgelopen feestdagen waren we op ons stekkie en ik hij ging mee. Vooraf de DA om iets tegen reisziekte gevraagt, ik kreeg cerenia 16 mg mee. Dit heeft wel wat geholpen, maar nog wel misselijk...flink kwijlen.
Ik vandaag gemaild want in de bijsluiter staat dat reisziekte om een andere dosering vraagt. Krijg ik als antwoord van de DA zelf " Ik zie dat uw kat na de eerste vaccianties nooit meer bij ons is geweest. Het lijkt mij beter om nier en leverfuncties na te kijken en dus op consult te komen voor we aan een andere dosering beginnen"

Jaaaa daaagggg.... ik ga niet met een gezonde kat op consult komen :-X

Ga weleens in contact met een andere DA ::)
Door Martine-Tom
zurca schreef:Tobias,De Kater ;) ) heeft last van reisziekte. Nu hoeft hij niet vaak mee in de auto maar nu we ons eigen "weekend/vakantiestekkie" hebben zal het toch weleens voorkomen dat tie mee moet.
Het is echt sneu, slikken, kwijlen, overgeven, diarree... Afgelopen feestdagen waren we op ons stekkie en ik hij ging mee. Vooraf de DA om iets tegen reisziekte gevraagt, ik kreeg cerenia 16 mg mee. Dit heeft wel wat geholpen, maar nog wel misselijk...flink kwijlen.
Ik vandaag gemaild want in de bijsluiter staat dat reisziekte om een andere dosering vraagt. Krijg ik als antwoord van de DA zelf " Ik zie dat uw kat na de eerste vaccianties nooit meer bij ons is geweest. Het lijkt mij beter om nier en leverfuncties na te kijken en dus op consult te komen voor we aan een andere dosering beginnen"

Een kat mag gewoon primatour hebben ;)
Door zurca
Martine-Tom schreef:Een kat mag gewoon primatour hebben ;)
Dat helpt niet helaas...maar mischien dat ik toen een te lage dosering heb gegeven. Heb jij daar een idee van? Wat een kat van 6 kilo mag hebben?
Door Martine-Tom
zurca schreef:Dat helpt niet helaas...maar mischien dat ik toen een te lage dosering heb gegeven. Heb jij daar een idee van? Wat een kat van 6 kilo mag hebben?
Even nagevraagd, ik hoor dat men bij katten een half tabletje geeft, de kinderdosering :)
Door Kaela
zurca schreef:Tobias,De Kater ;) ) heeft last van reisziekte. Nu hoeft hij niet vaak mee in de auto maar nu we ons eigen "weekend/vakantiestekkie" hebben zal het toch weleens voorkomen dat tie mee moet.

Ik ken het medicijn niet, dus of het voor dit medicijn zo nodig is weet ik niet. Maar persoonlijk heb ik liever een dierenarts die weldoordacht en goed voorbereid medicijnen verstrekt, dan zomaar wat voor schrijft. Als (en dan wel als, want nogmaals ik ken het medicijn niet) het een medicijn is wat nogal wat van de lever en nieren vraagt en je wilt het vaker gaan geven omdat ie af en toe mee gaat, dan vind ik het echt niet raar om dat eerst te controleren.
Door dinky89
Eens met Kaela. De DA had wellicht niet hoeven te beginnen over vaccinatie maar bloedprikken voor nier en leverwaardes hoeft niet per definitie fout te zijn bij medicijngebruik ;)
Door Angelique

Ik zou dat ook niet snel doen. Levercontrole wordt alleen geadviseerd bij langdurig gebruik, als in 5 tot 14 dagen achter elkaar. Zo,n beetje iedere hond die ziek met braken binnenkomt krijgt een cerenia-injectie. Zoals ik het lees is het normaal dat poes nog steeds misselijk is en kwijlt. Dit middel lijkt volgens de omschrijving alleen braken tegen te gaan en niet de misselijkheid op zich. Denk dat je dan in de richting moet zoeken van
Primperantabletjes. Overigens vind ik het sowieso al niet zorgvuldig dat je een medicijn in de niet juiste dosering meekrijgt als waar je het voor haalt.
Door Martine-Tom
dinky89 schreef:Eens met Kaela. De DA had wellicht niet hoeven te beginnen over vaccinatie maar bloedprikken voor nier en leverwaardes hoeft niet per definitie fout te zijn bij medicijngebruik ;)
Doen we voor onszelf toch ook niet? Bij aanleiding vind ik het prima, maar een gezond dier wat een pilletje voor misselijk krijgt hoeft echt niet eerst door de volledige molen.
Door Kaela
Martine-Tom schreef:Doen we voor onszelf toch ook niet? Bij aanleiding vind ik het prima, maar een gezond dier wat een pilletje voor misselijk krijgt hoeft echt niet eerst door de volledige molen.
Kaela schreef:Ik ken het medicijn niet, dus of het voor dit medicijn zo nodig is weet ik niet. Maar persoonlijk heb ik liever een dierenarts die weldoordacht en goed voorbereid medicijnen verstrekt, dan zomaar wat voor schrijft. Als (en dan wel als, want nogmaals ik ken het medicijn niet) het een medicijn is wat nogal wat van de lever en nieren vraagt en je wilt het vaker gaan geven omdat ie af en toe mee gaat, dan vind ik het echt niet raar om dat eerst te controleren.
Duidelijk toch?

Niets geks aan, bij pijnstillers bijvoorbeeld wordt ook regelmatig gecheckt. Overigens doen we dit bij ons mensen ook, want bij veel soorten medicijnen wordt toch regelmatig bloed gecheckt. Mijn moeder moet minimaal 2 keer per jaar bloed laten prikken en bij onregelmatigheden vaker.
Door dinky89
Martine-Tom schreef:Doen we voor onszelf toch ook niet? Bij aanleiding vind ik het prima, maar een gezond dier wat een pilletje voor misselijk krijgt hoeft echt niet eerst door de volledige molen.

Ik geef ook alleen aan dat het niet per definitie fout is. Ik weet niet hoe oud de kat is maar vanaf 10 jaar wordt aangeraden om ieder jaar een seniorencheck te doen om voortijdig problemen te signaleren. Daarnaast wordt aangegeven dat het regelmatig gegeven gaat worden ivm vakantie stek.
Bij oudere mensen gaat ook bloedonderzoek vooraf aan medicijngebruik.
Ik zeg dus niet dat een bloedonderzoek noodzakelijk is maar alleen dat het niet gelijk per definitie een fout advies is om bloedonderzoek te laten doen ;)
Door zurca
Als het zo belastend is voor nier en lever dan hadden ze het niet in eerste instantie zo moeten uitgeven. Daarnaast wat Angelique schrijft, bij een hond krijg je dit zo mee. Zowel Tous en Ziggy hebben beide deze medicatie gekregen ivm misselijkheid, voor langer dan een paar dagen en ook toen niets over lever of nieronderzoek.

Als iets nodig is dan is iets nodig maar voor zoiets als reisziekte ga ik echt niet een consult en bloedonderzoek doen en daarnaast....moet ik dus met een kat met reisziekte in de auto stappen om bij de DA te komen ::)

Martine, bedankt voor het navragen... heb toendertijd een heel klein "kwartje" gegeven. Misschien toch nogeens proberen.
Angelique, primperan is hetzelfde als primatour? En die cerenia helpt dus eigenlijk niet tegen misselijkheid? Zal de bijsluiter nogeens lezen want het wordt bij honden wel voor reisziekte uitgeschreven en reisziekte staat voor mij toch wel gelijk aan (kots)misselijk worden ::)

Zat hier op BP nog even terug te zoeken en kwam mijn eigen topic van een jaar terug tegen, lees ik dat ik toen okugest heb gegeven en dat dat toen hielp. Kan ik ook nog een keer proberen.

Heb opnieuw reactie gekregen van de DA. Mag een volgende keer 24mg geven maar wel geheel op eigen risico...
De DA in Garderen zal ik ook eens gaan informeren, eens kijken wat hun insteek is.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door