Mijn pup was 12 weken en moest soms na 3 kwartier al plassen.
Urine door DA nagekeken: niet zuur genoeg, kristallen, gruviet en bloedcellen erin.
Antibiotica kuur (weet niet welke) waarna urine niet zuur genoeg (weet geen pH)met alles er nog in.
Royal Canin Urinary dieetvoer (1/2 brokken 1/2 blik) voor 4 weken.
Daarna was haar urine nog niet zuur genoeg met van alles erin.
Toen echo en punctie: geen bacterie gekweekt, urine niet zuur genoeg en struviet etc erin.
Advies gevraagd bij faculteit Utrecht: cystoscopie en evt blaasbiopt kweken.
Want, is de gedachte/stelling: een persisterende bacteriele blaasontsteking bij een pup staat nooit op zichzelf.
Oorzaak kan zijn:
Urachus
Bacterie teruggetrokken in blaaswand
Afwijkend verloop urineleiders in de blaas (congenitaal)
Ik heb de DA gevraagd of ik eerst met cranberry haar urine zuurder mag maken.
Ik heb ook pH strips gekocht.
Verder geef ik haar nu dieetblikvoer omdat ik las dat ook dieetbrokken struviet kunnen veroorzaken.
De DA stemt ermee in, maar voor 2 weken (omdat ze al 6 weken dieetvoer krijgt)
Ik vind het heel onbevredigend dat er geen bacterie is gevonden, maar op basis van de bevindingen in de urine uitgegaan wordt van een bacteriele blaasontsteking.
En vind het vooralsnog hoog gegrepen om voor cystoscopie naar Utrecht te gaan.
Aan de andere kant moet ik uitkijken voor een nierbekkenontsteking, mocht het wel een bacteriele blaasontsteking zijn.
Helaas braakt ze nu 's nachts sinds een paar dagen, vermoedelijk omdat haar maag te leeg is 's nachts, alhoewel ik haar gisteravond nog 30 mg blikvoer gaf.
Ze plast nu om de 3 uur, maar ik wil haar blaas nog niet oprekken zolang haar urine niet goed is.
Wel vind ik haar slecht drinken, soms vanaf 11 uur.
Overigens was zij de enige pup die maar aan 1 tepel dronk ipv alle tepels..maar weet niet of dit meespeelt natuurlijk.
Ze is levendig, ondeugend, actief en lief. Niet ziek dus.....
Wat is uw advies?