Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Laura2004
Ik ben naar de da geweest en die leek het sterk dat het een schildklierafwijking was en ook kwam het onderwerp voeding aan bod en ze wist dus niet eens wat barf was en toen ik vertelde dat het o.a. uit rauw vlees en botten bestond toen zei ze dat daar veel te veel bacterien in zitten en dat het niet goed is. Ook vroeg ze of ik het vlees wel vers kocht ??? Net of ik rottend vlees voor mijn honden ga kopen. Zij vond het dus niet nodig dat ik een schildklier onderzoek(omdat de meeste jonge honden met een schildklier afwijking heel erg raar groeien en dat heeft ziggy helemaal niet) zou laten doen en zei dacht dus aan een bacteriele infectie en daar heb ik dus weer ladingen ab voor mee gekregen en ook stond er in een medisch boek dat er soms wel schildklier afwijkingen voorkomen bij jongen honden die baasjes hebben die het carnivoor zijn van hun hond te letterlijk nemen en dat die dus alleen maar vlees krijgen (waarop ik heb gezegd dat dat niet het geval was) en op die manier jodium tekort komen. Kan dit bij Ziggy het geval zijn? En waar zit jodium in? Ik stel volgens de percentages samen.
Ze vond het maar raar dat ik zo voerde en hoe kwam ik daar dan bij. Ik baal hier echt ontzettend van, want ik krijg wel zonder gegronde reden een ab kuur mee. En ik weet nog niet wat er aan de hand is. :(
Ik baal echt zo van deze da en ik heb er gewoon absoluut geen vertrouwen meer in en ik zit nog steeds met een rotgevoel. Zij zei dat het ook voer alergie kon zijn, want dat is toch niet goed zoveel verschillende soorten vlees.
Laatst gewijzigd door Laura2004 op ma 30 mei 2005, 16:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Door 202spots
Jammer dat je DA niet wil luisteren... :-\
Voor jodium kan 'n beetje kelppoeder aan 't eten toevoegen of kelptabletten,dat is idd goed als ondersteuning,maar jammeer dat er niet eens 'n bloedtest gedaan word.
Is er misschien 'n ander DA in de buurt die positiever is?
Zowel over rauw voer als testen?Want deze weet dus niks nergens wat van.... :-\
Jee, wat vervelend zeg...helemaal als je een DA hebt die zo anti-vers is... (dat is dus ook de reden dat ik zo graag een lijst wil van pro-vers dierenartsen...). Misschien is het een idee om eens naar een pro-vers en/of homeopatisch DA te gaan?

Vervelend hoor! :-\
Kai en Sarah zijn zo gezond en die ziet ze nooit dus bij hun kan ze ook niet zeuren over het voer, maar ze ging echt bij Ziggy alleen maar door over dat voer. Ik baal er echt van, want ze had het ook al toen ze brokken kreeg. Maar als jullie een goede dierenarts weten bij mij in de buurt (rotterdam en omstreken) dan hoor ik het graag! Hij/zij hoeft niet pro vers te zijn, maar ook niet zo hysterisch als die van mij. Ik zou het natuurlijk helemaal fijn vinden als hij/zij wel provers is, maar het is voor mij niet het belangrijkste. Ik ben al blij als ze het voer niet als oorzaak zien van haar gezondheidsproblemen.
Laatst gewijzigd door Laura2004 op ma 30 mei 2005, 19:12, 1 keer totaal gewijzigd.
geer schreef: Jee, wat vervelend zeg...helemaal als je een DA hebt die zo anti-vers is... (dat is dus ook de reden dat ik zo graag een lijst wil van pro-vers dierenartsen...). Misschien is het een idee om eens naar een pro-vers en/of homeopatisch DA te gaan?

Vervelend hoor! :-\
Ik ben ook heel erg voor zo'n lijst ja!
Door Angelique
Laura2004 schreef: Ik ben naar de da geweest en die leek het sterk dat het een schildklierafwijking was en ook kwam het onderwerp voeding aan bod en ze wist dus niet eens wat barf was en toen ik vertelde dat het o.a. uit rauw vlees en botten bestond toen zei ze dat daar veel te veel bacterien in zitten en dat het niet goed is. Ook vroeg ze of ik het vlees wel vers kocht ??? Net of ik rottend vlees voor mijn honden ga kopen. Zij vond het dus niet nodig dat ik een schildklier onderzoek(omdat de meeste jonge honden met een schildklier afwijking heel erg raar groeien en dat heeft ziggy helemaal niet) zou laten doen en zei dacht dus aan een bacteriele infectie en daar heb ik dus weer ladingen ab voor mee gekregen en ook stond er in een medisch boek dat er soms wel schildklier afwijkingen voorkomen bij jongen honden die baasjes hebben die het carnivoor zijn van hun hond te letterlijk nemen en dat die dus alleen maar vlees krijgen (waarop ik heb gezegd dat dat niet het geval was) en op die manier jodium tekort komen. Kan dit bij Ziggy het geval zijn? En waar zit jodium in? Ik stel volgens de percentages samen.
Ze vond het maar raar dat ik zo voerde en hoe kwam ik daar dan bij. Ik baal hier echt ontzettend van, want ik krijg wel zonder gegronde reden een ab kuur mee. En ik weet nog niet wat er aan de hand is. :(
Ik baal echt zo van deze da en ik heb er gewoon absoluut geen vertrouwen meer in en ik zit nog steeds met een rotgevoel. Zij zei dat het ook voer alergie kon zijn, want dat is toch niet goed zoveel verschillende soorten vlees.
Je hebt die ABkuur niet gekregen, die moet je vet betalen. dus had je 'm ook gewoon mogen weigeren en er op kunnen staan een bloedtest te doen en zoniet, dan maar naar een ander. Over voer begon ze alleen maar omdat ze je graag een zak hypoallergene meuk aan wilde smeren, toen dat niet lukt legde ze het probleem maar bij een paar bacteriën neer. Lullig allemaal, want nu weet je nog niks. Ik zou als ik jou was linea recta die Abkuur terugbrengen en dan bij een ander om een bloedtest vragen. Jij bent klant, tis jouw hond, jij betaald, dus je hoeft helemaal niets te doen waar je eigenlijk geen zin in hebt.
Door Angelique
Laura2004 schreef: Als je hond schildklierproblemen heeft dan is het niet verantwoord om te fokken neem ik aan?
Uh nee, ALS je het al zwanger zou krijgen. Maar fokken doe je alleen met 100% gezonde honden en dan mogen van mij best de oren wat minder mooi geplaatst staat (bij wijze van)
Door Laura2004
Angelique schreef: Uh nee, ALS je het al zwanger zou krijgen. Maar fokken doe je alleen met 100% gezonde honden en dan mogen van mij best de oren wat minder mooi geplaatst staat (bij wijze van)
Heel logisch ook! Inderdaad ik heb liever en wat minder perfecte hond qua uiterlijk dan een ongezonde hond.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door