Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Hope
Anne in Duitsland schreef:Echt? Ik loop met mijn honden in Zweden de godganse tijd tussen en onder de kerstbomen door, en die (de honden) hebben daar totaal geen last van. Terwijl ze er echt fysiek mee in contact komen. Zouden commerciële kerstbomen dan met een speciaal spulletje behandeld worden of zo, dat honden daarop reageren?
Met kluit of zonder maakt ook nog uit. Zodra de hars vrijkomt door het zagen kan je problemen krijgen.
Vaak is een bos ook ietsje beter geventileerd als een huiskamer :biggrin2:
Door pike
Kaio schreef:Hier staat er bijv iets over:
http://www.dierenartsabc.nl/kat_kerstgevaren.php

Denk dat onderdoor lopen niet zo erg is, het "opdrinken van de boom" wel dus. En bij bomen in het bos vallen de naalden er niet zo af he.
Mijn honden vinden de kleine naaldboompjes in het bos ook altijd heerlijk om tegenaan te schurken ::)
Dennen en sparren laten hun naalden het hele jaar door vallen, er ligt een dik naaldenpakket op de bosbodem, ook altijd verse naalden.
Door Siberienne
Verwarmingsketel meneer kon niks vinden. Maar ketel blijft steeds op "warm water" stand staan.
Dus waarschijnlijk hebben we ergens een lekkage waarbij warm water weg loopt. Lekker. Geen idee waar en alle leidingen zitten keurig weg gewerkt achter tegels enzo. En we hebben een groot stuk vloerverwarming liggen... dat wordt leuk zoeken :( :( :(
Door Siberienne
pike schreef:Dennen en sparren laten hun naalden het hele jaar door vallen, er ligt een dik naaldenpakket op de bosbodem, ook altijd verse naalden.

Bij ons in de tuin liggen ook altijd naalden - van dennenboom van de achterburen. Dat gaat inderdaad het hele jaar door.
Door Anne in Zweden
Hope schreef:Met kluit of zonder maakt ook nog uit. Zodra de hars vrijkomt door het zagen kan je problemen krijgen.
Er is een aantal jaren geleden gerooid achter ons huis, waarna er nieuwe naaldboompjes zijn geplant. Die zijn nu ongeveer heuphoog (bij mij) of iets hoger, en de honden komen daar dus veel mee in aanraking tijdens het wandelen. En sowieso met dennenappels, die vaak ook met hars besmeurd zijn. Zo hebben we in Duitsland een grote naaldboom in de tuin staan, waar verschrikkelijk veel hars van afkomt in het seizoen (inmiddels hebben we dat gedeelte afgezet omdat het zo'n gedoe was de hars steeds uit hun vachten te wassen met boter).Toch hebben ze nooit ergens last van. Zal inderdaad ook een ventilatiekwestie zijn. :biggrin2:

@Siberienne: fijn dan. :-X Daar wil je nou echt het weekend mee ingaan. Gelukkig heb je een paar hussen om tussen te kruipen als het echt koud wordt! :D
Door Kaio
pike schreef:Dennen en sparren laten hun naalden het hele jaar door vallen, er ligt een dik naaldenpakket op de bosbodem, ook altijd verse naalden.
ja maar die drinken ze dan niet op de hele dag. ok ze zullen vast wel eens aan een plasje onder de boom drinken.
En of dat er nog verschil zit tussen de boompjes die voor kerstboom sneuvelen en de overgrote rest van het bos, weet ik niet hoor.
Hope schreef:
Met kluit of zonder maakt ook nog uit. Zodra de hars vrijkomt door het zagen kan je problemen krijgen.
Dat zal vast ook nog veel uitmaken.

In ieder geval, dieren thuis niet onder de kerstboom zetten :P :biggrin2:
Els&Flow schreef:@ Constance: Wat onwijs vervelend voor je. Gelukkig had je ze snel uit elkaar.

Logeetje heeft een cold water tail. 5 weken niks aan de hand op wat spierpijn na en de laatste dag word hij wakker met een cwt. :-\ Even bij de da geweest, rimandyl mee gekregen. Hij wil niet zitten en niet liggen, echt sneu.
Auw, dat moet hem pijn doen. Hier gelukkig nooit gehad bij de honden.
Door Kaio
Siberienne schreef:Verwarmingsketel meneer kon niks vinden. Maar ketel blijft steeds op "warm water" stand staan.
Dus waarschijnlijk hebben we ergens een lekkage waarbij warm water weg loopt. Lekker. Geen idee waar en alle leidingen zitten keurig weg gewerkt achter tegels enzo. En we hebben een groot stuk vloerverwarming liggen... dat wordt leuk zoeken :( :( :(
oo fijn :-X
Hadden we vorig jaar ook een ketelprobleem. Uiteraard wanneer het koud is en 's avonds en weekends ::) Gut wat was er ook weer. Iets met de brander en daarna expansievat geploft, hoop water. Maar gelukkig verder niks, (ook vloerverwarming ed)
Daar is toen ook een paar keer een monteur heen en weer voor moeten komen ::)

Flinke reset van de ketel is neem ik aan al gegeven?
Door Siberienne
Anne in Duitsland schreef:Er is een aantal jaren geleden gerooid achter ons huis, waarna er nieuwe naaldboompjes zijn geplant. Die zijn nu ongeveer heuphoog (bij mij) of iets hoger, en de honden komen daar dus veel mee in aanraking tijdens het wandelen. En sowieso met dennenappels, die vaak ook met hars besmeurd zijn. Zo hebben we in Duitsland een grote naaldboom in de tuin staan, waar verschrikkelijk veel hars van afkomt in het seizoen (inmiddels hebben we dat gedeelte afgezet omdat het zo'n gedoe was de hars steeds uit hun vachten te wassen met boter).Toch hebben ze nooit ergens last van. Zal inderdaad ook een ventilatiekwestie zijn. :biggrin2:

@Siberienne: fijn dan. :-X Daar wil je nou echt het weekend mee ingaan. Gelukkig heb je een paar hussen om tussen te kruipen als het echt koud wordt! :D

Gelukkig hebben we ook nog een jotul in de woonkamer ! Omkomen vd kou zullen we niet. Zie vooral op tegen de zooi...
Door Anne in Zweden
Siberienne schreef:Gelukkig hebben we ook nog een jotul in de woonkamer ! Omkomen vd kou zullen we niet. Zie vooral op tegen de zooi...

Ooow, een Jotul, lekkerrrr! Als ik jullie was, zou ik de verwarming de deur uit doen en alleen nog maar stoken! :biggrin2: Enne, zooi is geen zooi als het voor het goede doel is. :P
Door Hope
Anne in Duitsland schreef:Ooow, een Jotul, lekkerrrr! Als ik jullie was, zou ik de verwarming de deur uit doen en alleen nog maar stoken! :biggrin2: Enne, zooi is geen zooi als het voor het goede doel is. :P

Maakt hier voor de rest van het jaar een mantra van. Iets met project babykamer ::)
Door Anne in Zweden
Hope schreef:[/b]

Maakt hier voor de rest van het jaar een mantra van. Iets met project babykamer ::)
;D ;D ;D

Maak er maar de mantra voor de komende achttien jaar van. :P :biggrin2:
Door Kaio
Anne in Duitsland schreef:
;D ;D ;D

:biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:
Door Hope
Anne in Duitsland schreef:;D ;D ;D

;D ;D ;D
Door Siberienne
Kaio schreef:oo fijn :-X
Hadden we vorig jaar ook een ketelprobleem. Uiteraard wanneer het koud is en 's avonds en weekends ::) Gut wat was er ook weer. Iets met de brander en daarna expansievat geploft, hoop water. Maar gelukkig verder niks, (ook vloerverwarming ed)
Daar is toen ook een paar keer een monteur heen en weer voor moeten komen ::)

Flinke reset van de ketel is neem ik aan al gegeven?
Ja al een paar keer. En de sensoren ook vervangen 'hoewel het daar niet aan kan liggen'. Maar de afvoerbuis van het warm water vanuit de boiler blijft warm ook als we een hele middag geen warm water pakken en dat zou eigenlijk niet moeten.

En ineens... sprong daarstraks de verwarming gewoon aan en doet alles het weer?.??

We snappen het niet meer, maar voor we aan hak- en breekwerk van beginnen voor een lek dat er niet is... het blijft spannend :-X
Door Siberienne
Anne in Duitsland schreef:Ooow, een Jotul, lekkerrrr! Als ik jullie was, zou ik de verwarming de deur uit doen en alleen nog maar stoken! :biggrin2: Enne, zooi is geen zooi als het voor het goede doel is. :P

:biggrin2: OK ja, je hebt een punt

Maar sinds mij heerlijke allergische reactie op bouwstof ben ik er een beetje huiverig voor geworden..
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door