Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door constance.blokzijl
Angelique schreef:
Ah, wat vervelend :( Ja stom genoeg zou je zoals je het omschrijft idd denken dat die rot gedroomd heeft ofzo. :-\ Laten we het hopen dat hij hier geen gewoonte van gaat maken.
Ik hoop het... Maar ik durf op dit moment niet om ze beide los te hebben. Brutus & Lola hebben ook ooit gevochten, duidelijk aanwijsbare reden (Lola had nog een kauwiets in haar bench) Brutus liep langs haar bench, Lola dacht dat hij dat eten ging pakken en greep hem. Brutus ging daar tegenin maar dat was met een keiharde Hey! al voor 3/4 opgelost. Die hey hielp gisteravond voor geen meter, Harry ging door.... Werd pas kalm toen hij in de bench zat. Terwijl hij heel weinig zonder haar wil.
Het moet allemaal echt nog even bezinken bij me, ben er de hele dag al naar van. Dit was zo anders dan ik ken, gewend ben en gezien heb.
Door Anne in Zweden
Bij een hond die al de hele week uit zijn doen is en ineens zo fel reageert, denk ik meteen aan pijn of ander ongemak. Weet je niet of er iets op dat vlak aan de hand kan zijn met Brutus?

Sterkte met de toestand. Kan me voorstellen dat je er een beetje wakker van ligt.
Door frodo quin
Ik zou hem bij de da laten nakijken. Het hoeft natuurlijk niet fysiek te zijn, maar als ik je verhaal lees zou het imo wel best kunnen.
Door constance.blokzijl
Anne in Duitsland schreef:Bij een hond die al de hele week uit zijn doen is en ineens zo fel reageert, denk ik meteen aan pijn of ander ongemak. Weet je niet of er iets op dat vlak aan de hand kan zijn met Brutus?

Sterkte met de toestand. Kan me voorstellen dat je er een beetje wakker van ligt.
Heel eerlijk, manlief en ik zijn de hele dag al aan het eppen ed. Wij denken ook dat er 'iets' moet zijn. Nu klappert Harry wat met zijn oren/kop en hebben dus bedacht dat het evt een oorontsteking kan zijn.

De enige andere reden die wij kunnen bedenken is de kerstboom. Heel gek; gisterochtend hoorde ik bij Mattie & Wietze dat een dame een kindje had wat heel heftig op een echte kerstboom reageerde (dat was rond 6.15, is manlief heus nog niet wakker Afbeelding) met ziek zijn, ontstekingen ed. Daar hebben ze nu 2 jaar een nepperd en het kindje is niet meer serieus ziek de maand december.
Zegt manlief net ineens; zou het de kerstboom zijn? Ik had hem hier niets over gezegd en het zelf niet bedacht, maar zouden dieren hier ook zo heftig op kunnen reageren?

Pff, vind het in elk geval een klote toestand. Gaat het ergens om, kan ik we wat mee (of niet als ik die reden niet weg kan halen) maar dan waren we nu niet zo vreselijk aan het gissen geweest.
Door koekje
Ja, de harsen in kerstbomen zijn giftig voor katten en ik denk daarmee ook voor honden. Sien zou hier ook een hapje kerstboom nemen, gewoon om even te proeven. doet ze immers ook met de cactus.
Door Siberienne
constance.blokzijl schreef:Heel eerlijk, manlief en ik zijn de hele dag al aan het eppen ed. Wij denken ook dat er 'iets' moet zijn. Nu klappert Harry wat met zijn oren/kop en hebben dus bedacht dat het evt een oorontsteking kan zijn.

De enige andere reden die wij kunnen bedenken is de kerstboom. Heel gek; gisterochtend hoorde ik bij Mattie & Wietze dat een dame een kindje had wat heel heftig op een echte kerstboom reageerde (dat was rond 6.15, is manlief heus nog niet wakker Afbeelding) met ziek zijn, ontstekingen ed. Daar hebben ze nu 2 jaar een nepperd en het kindje is niet meer serieus ziek de maand december.
Zegt manlief net ineens; zou het de kerstboom zijn? Ik had hem hier niets over gezegd en het zelf niet bedacht, maar zouden dieren hier ook zo heftig op kunnen reageren?

Pff, vind het in elk geval een klote toestand. Gaat het ergens om, kan ik we wat mee (of niet als ik die reden niet weg kan halen) maar dan waren we nu niet zo vreselijk aan het gissen geweest.

Heb ook geen oplossing / idee maar wil je wel sterkte wensen! Is zo naar
Oor zou ik me trouwens wel iets bij voor kunnen stellen in die zin dat "ineens pijn" en afreageren of denken dat het ergens anders vandaan komt?
Door Hope
koekje schreef:Ja, de harsen in kerstbomen zijn giftig voor katten en ik denk daarmee ook voor honden. Sien zou hier ook een hapje kerstboom nemen, gewoon om even te proeven. doet ze immers ook met de cactus.
Voor konijnen ook. Voor veel dieren is de geur echt niet te doen.
Door Lizetta
Ik ben allergisch voor naaldbomen... dus echt niet gek als je hond daarop zou reageren.
Het klinkt idd als een pijn, zou het kunnen zijn dat hij last heeft van tanden/kiezen of z'n oren? Valt vaak niet op, maar kan heel pijnlijk zijn...
Door Kim_S
Hè wat rot Constance! Hoop dat het eenmalig was!

OT: Het is ècht nog te vroeg om op te staan. Echt. >:(
Door constance.blokzijl
Thnx allemaal voor de tips en meedenken; vanmorgen na hun eten allebei even los gehad en Harry wilde alleen maar spelen en was erg blij dat hij weer bij Lola mocht zijn. Lola heeft ietwat last van een ochtendhumeur net als het vrouwtje dus die snauwde hem een paar x flink af omdat zij nog niet om 6 uur vol energie zat... maar dat accepteerde hij zonder morren...

Ik denk inderdaad of de kerstboom dat hij daar heftig op reageert (die staat op zijn bench waar ze er niet bij kunnen) of hij krijgt/heeft oorontsteking wat we gaan laten checken bij de da
Door Kaio
Dat is zwaar balen zeg.
Zeker omdat je niet weet waardoor.
Over de kerstboom, er wordt toch altijd gewaarschuwd geen eten en drinkbakken van dieren onder de boom te zetten omdat het gevaarlijk is, hoe gezellig ook. Dus eh ik zou er dus ook geen bench onder zetten ;) . Goed dat is makkelijk op te lossen.
Of dat de boosdoener is? Hij heeft ook wel een moeilijke leeftijd qua hormonen. Dus kan het zijn dat hij heftiger reageert op iets. Maar ja wat zou het iets zijn. Maar goed even een lichamelijke check is niet verkeerd nee.
Door Siberienne
De verwarming deed het vanmorgen weer niet >:( (zie ook gelukstopic: was toch te mooi om waar te zijn.... )

Dus ik verliet vanmorgen het huis waar manlief druk hout stond te hakken. Voor het geval dat. En daar kreeg hij het toch wel warm van. Hopelijk komen ze voor 1 uur want dan moet hij weg. Anders moet ik snel naar huis terwijl het hier nogal druk is op het werk :(

Kortom: alles gaat naar wens en volgens plan ...
Door Anne in Zweden
Kaio schreef:Dat is zwaar balen zeg.
Zeker omdat je niet weet waardoor.
Over de kerstboom, er wordt toch altijd gewaarschuwd geen eten en drinkbakken van dieren onder de boom te zetten omdat het gevaarlijk is, hoe gezellig ook. Dus eh ik zou er dus ook geen bench onder zetten ;) . Goed dat is makkelijk op te lossen.
Of dat de boosdoener is? Hij heeft ook wel een moeilijke leeftijd qua hormonen. Dus kan het zijn dat hij heftiger reageert op iets. Maar ja wat zou het iets zijn. Maar goed even een lichamelijke check is niet verkeerd nee.
Echt? Ik loop met mijn honden in Zweden de godganse tijd tussen en onder de kerstbomen door, en die (de honden) hebben daar totaal geen last van. Terwijl ze er echt fysiek mee in contact komen. Zouden commerciële kerstbomen dan met een speciaal spulletje behandeld worden of zo, dat honden daarop reageren?
Door Kaio
Anne in Duitsland schreef:Echt? Ik loop met mijn honden in Zweden de godganse tijd tussen en onder de kerstbomen door, en die (de honden) hebben daar totaal geen last van. Terwijl ze er echt fysiek mee in contact komen. Zouden commerciële kerstbomen dan met een speciaal spulletje behandeld worden of zo, dat honden daarop reageren?
Hier staat er bijv iets over:
http://www.dierenartsabc.nl/kat_kerstgevaren.php

Denk dat onderdoor lopen niet zo erg is, het "opdrinken van de boom" wel dus. En bij bomen in het bos vallen de naalden er niet zo af he.
Mijn honden vinden de kleine naaldboompjes in het bos ook altijd heerlijk om tegenaan te schurken ::)
Door Els&Flow
@ Constance: Wat onwijs vervelend voor je. Gelukkig had je ze snel uit elkaar.

Logeetje heeft een cold water tail. 5 weken niks aan de hand op wat spierpijn na en de laatste dag word hij wakker met een cwt. :-\ Even bij de da geweest, rimandyl mee gekregen. Hij wil niet zitten en niet liggen, echt sneu.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door