Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Doedels
Breezer schreef: Nou ik denk dat ie niet zo lenig is. Ga ik er straks ff lekker Zwitsal op smeren. Moet namelijk zo weer ff werken en dan kan ik hem niet in de gaten houden.
Is het gelukt met de baby olie? Ik zou dat niet aandurven met zo'n overgevoelige huid. Dan liever calendula. Tea tree vindt ik zelf naar spul, maar misschien vindt Breezer het wel lekker.
Door Mevroi Kruim
Ben benieuwd hoe dat gaat. Is dat spul eigenlijk geparfumeerd? (Lang, lang geleden gebruikte ik dat voor de koters, toen zat er een luchtje aan). Dan zou ik er wel voorzichtrig mee zijn, zeker bij een hond die zo sterk allergisch reageert. Teatree is goed om te ontsmetten en insekten te bestrijden, maar voor zoiets zou ik het ook niet gebruiken. Calendula idd, of iets anders van de natuurwinkel, zonder allergene stofjes er in.
Door Indy
Ik zou geen babyproducten gebruiken voor Breezer, mijn dochtertje heeft ook een nogal gevoelig huidje en ik mocht nooit Zwitsel e.d. gebruiken voor d'r..
Laatst gewijzigd door Indy op vr 27 mei 2005, 14:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Breezer
Ik ga zo ff naar de winkel om calendula creme te halen.

Ik wordt trouwens ook nog zo terug gebeld door de da.
Ik moest haar vandaag bellen hoe het ging, dus ik uitgelegd dat het prima ging en dat ik eigenlijk eerder en sneller af wil bouwen met de prednison omdat hij er zo moeilijk van gaat plassen door het vele drinken. De assistente moest het navragen en dan zou ze even terugbellen.

Dus ik ben benieuwd..... ik hoop het eigenlijk wel. Maar ik weet te weinig over Prednison om te weten hoe of wat met afbouwen.
Door Breezer
Nou de calendula creme heb ik net gehaald en er gelijk maar opgesmeerd.

De da belde ook nog terug met de mededeling dat ik prednison kuur gewoon moet afmaken volgens voorschrift. :-\ :-\ :-\

Ben er helemaal niet blij mee, maar ben vergeten te vragen wat daar het nut van is.

Het voorschrift is: 3 dagen 2 tabletten, 5 dagen 1 tablet, daarna om de dag 1 tablet.
Ik heb 20 tabletten gekregen.
Dat betekend dus dat Breezer tot en met 19 juni prednison zou moeten slikken. Dat is verdorie bijna een maand!!! Ik vindt dit helemaal niet tof!

Kan iemand mij misschien vertellen wat het nut is om zo lang door te gaan??
Door Breezer
Kan iemand mij misschien iets meer vertellen over het prednison verhaal in bovenstaand bericht??

Of is het misschien beter om hier een nieuwe topic over te openen??
Door Breezer
Jinxy schreef: Ik heb echt geen idee.
Kun je niets op internet vinden?
Nee niet echt, alleen wat prednison is en waarvoor het gebruikt wordt. Maar waarom een hond zolang het nog moet blijven gebruiken terwijl de klacht weg is kan ik nergens terug vinden.
Door Lizzy
Ik snap dat ook niet. Moet eerlijk bekennen dat ik dat met Whoofer toentertijd gewoon niet heb gedaan. Ik ben veel eerder gaan minderen. Misschien kan Tannetje of Linda anders haar mening hier over geven en uitleggen waarom je door moet gaan of waarom je best al kunt gaan minderen.
Door Breezer
Lizzy schreef: Ik snap dat ook niet. Moet eerlijk bekennen dat ik dat met Whoofer toentertijd gewoon niet heb gedaan. Ik ben veel eerder gaan minderen. Misschien kan Tannetje of Linda anders haar mening hier over geven en uitleggen waarom je door moet gaan of waarom je best al kunt gaan minderen.
Nou als dat zou kunnen???? Ik weet niet of ze vanzelf reageren ofdat ik hun een pb moet sturen.

Want ik zie het echt niet zitten om in een vakantiehuis te zitten met een hond die door de medicijnen niet volledig zindelijk is. Plus dat het bij mij niet goed aanvoeld om een hond medicijnen te geven voor iets waar hij geen last meer van heeft. En dan alleen omdat het afgebouwd moet worden.
Door Hitam
Het verhaal achter de prednison is dat je langzaam moet afbouwen. Hoewel het deels al weer achterhaald is.
Door prednison te geven leg je de interne productie van cortisol plat. Dat is een soort prednison dat door het lichaam zelf gemaakt wordt. Als je dan te plotseling stopt met de prednison, heeft het lichaam even nodig om de productie van cortisol te hervatten. Dan kun je tijdelijk een tekort krijgen. Ziekte van Addison heet dat en het kan erg gevaarlijk zijn.
Dat is de reden dat je eerst moet verminderen en dan om de dag geven.

Alleen...........als je korter dan twee weken prednison hebt gegeven dan kun je meteen stoppen. Dat is nieuw maar schijnt te kunnen. Als je dat eng vind geef je drie keer om de dag en stop je dan.

Het kan dus wel.
Door Breezer
Okay daar heb ik wat aan! ;D

Dus om even zeker te zijn dat ik het zometeen goed ga doen.

Vorige week maandag heeft ie een spuit gehad en 1 tabletje prednison.
Dinsdag en woensdag 2 tabletten per dag.
Donderdag, vrijdag en zaterdag 1 tablet per dag.

Dus dan zou ik nu nog maandag, woensdag en vrijdag 1 tablet kunnen geven.

En dan zou ik het netjes afgebouwd hebben??
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door