Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Anne in Zweden
Hope schreef:Mijn hond ging in een U-lead echt anders lopen. Een U-lead doet toch ook wel pijn.
Hier werkte stilstaan echt voor geen ene meter. Resoluut de andere kant op lopen wel.
Tuigje maakte ook veel verschil, ik heb een goed passend tuig en dat gaat gewoon het beste.

En aan de flexlijn wordt niet gegaloppeerd. Scheelt een snoekduik na elke sprint :biggrin2:
Wat hier ook helpt is de lijn om mijn middel doen (met paniekhaak!) zodat ik niet elke beweging in mijn armen voel. Ik raak daar persoonlijk sneller geïrriteerd door, dat armpje-trekken. Ik maak de 8 meter flex aan de riem en die om mijn middel. Loslopen is bij mij een privilege. Alleen los dus als hij fatsoenlijk luistert.
Heel herkenbaar. Ik vind armpje trekken ook verschrikkelijk irritant, maar wanneer ik de 'trekriem' (weet even niet meer hoe dat heet) om heb, kan ik het trekken veel beter verdragen. Niet zozeer met het oog op mijn balans oid, maar gewoon, het is minder irritant als je hele lichaam het trekken opvangt, ipv alleen een arm.
Door Aprilsnow
De buurman is aan het klussen >:( Heb hier een hond die iedere keer over de flos gaat omdat hij denkt dat er iemand aan de deur staat die klopt (de bel doet het hier niet)....

We maken er maar een oefen momentje van.... reageren op klopjes met veel blaffen, borstelen en druk doen hoeft niet. De baas blijft ook gewoon zitten... raar mens :???:
Door Els&Flow
Kim_S schreef:Ik snap het principe. Doe ik ook geregeld, te weinig natuurlijk want ik werk zo veel... Maar goed, we oefenen zo vaak het kan.

Maar, ik wil toch eigenlijk in de tussentijd ook wel 4x per dag een half uur met hem kunnen wandelen zonder steeds meegesleurd te worden...

*hetiseenfasehetiseenfasehetiseenfase* :-X
Wanneer gaat die fase over bij een koppige, oersterke labradorreu van 2 jaar en een beetje? Dat kwartje valt bij hem ook niet.. Tuig is hij tot 3x toe uit gekomen en aangezien hij niet permanent blijft wil ik er niet teveel geld in stoppen. Halfcheck trekt ie dwars doorheen en een volledige metalen slip wil ik nog niet. Jachtlijn lacht ie me gewoon keihard mee uit, halti kwam ie ook uit want die neus is belachelijk smal en lang. En hij haalt zulke toeren uit.. ::) :-X

Als hij eenmaal hoog piekt in energie/ stress duurt het ruim 2 uur voor hij weer helemaal rustig is dus het is continu zaak om hem een stap voor te blijven anders is het helemaal bal masque aan de lijn.
Laatst gewijzigd door Els&Flow op za 03 dec 2016, 17:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Hylos
Halti of gentle leader idd.
Xavi is ook een trekpaard en volkomen onbereikbaar buiten. Ik heb daar veel op getraind maar het lukt mij niet het er uit te krijgen. Die heeft een gentle leader om, enkge manier om fatsoenlijk over straat te gaan helaas.
Door Els&Flow
eelke schreef:En een halti dan?
halti kwam ie uit, dat was dat ding om die smalle neus van hem. Ulead was een tuigje, kwam ie niet uit maar wel met kapotte oksels thuis. Hij kon daar wel minder mee trekken maar goed hij zet ruim 40 kilo spieren en een enorme dosis wilskracht in.
Door Kim_S
Clickeren? Werkt bij Atz al best aardig...
Dus belonen voor niet trekken ipv allerlei toeters en bellen verzinnen om het trekken tegen te gaan? Atz is nog niet zo ver dat hij het kan met afleiding hoor, maar wie weet dat het met een voergerichte lab wat sneller gaat...
En onderweg voertjes verstoppen? Flostouw of ander speeltje mee en even lekker sjorren als de spanning opbouwt?

Ik roep maar van alles, het werkt bij elke hond weer anders ;)
Als echt niks werkt zou ik voor de gentle leader gaan, maar dan wel echt met beleid want zo'n dolle hond breekt zijn nek als hij een spurt neemt met een gentle leader om :-\
Door eelke
Els&Flow schreef:halti kwam ie uit, dat was dat ding om die smalle neus van hem. Ulead was een tuigje, kwam ie niet uit maar wel met kapotte oksels thuis. Hij kon daar wel minder mee trekken maar goed hij zet ruim 40 kilo spieren en een enorme dosis wilskracht in.

Oh ik heb er ff geen beeld bij hoe hij daar uit komt... :-\ en het is dan toch nog een trainingsmiddel? Voor de echte veiligheid zit hij dan toch nog vast aan halsband of tuig...
Door Els&Flow
eelke schreef:Oh ik heb er ff geen beeld bij hoe hij daar uit komt... :-\ en het is dan toch nog een trainingsmiddel? Voor de echte veiligheid zit hij dan toch nog vast aan halsband of tuig...
Ja en daar ging het mis. Hij ging onverwacht vol gas naar een andere hond, dat ding schoof van zn neus en hij zat niet goed extra vast. Ik heb wel vandaag de clicker weer tevoorschijn gehaald, dat vind ie wel een mooi systeem geloof ik.
Hij blijft "maar" 5 weken, ik kan niet toveren in die periode maar wil wel graag zo normaal mogelijk wandelen met hem. De rest mogen ze thuis weer verder doen. Of niet, dat is hun zaak.
Door Pauline
Ik zou klikken voor een slappe lijn Kim. Dat heeft bij Joep destijds prima geholpen. Stilstaan is hier ook nooit gelukt, want dan had ik er nu nog gestaan.... ::) ::) ::)

Wat ook heel goed hielp was om zodra er spanning op de lijn kwam, resoluut de andere kant op de lopen. Hier had dat tot gevolg dat ze beter op me gingen letten. Verder heb ik op hondentraining (goh.., ook alweer 12 jaar geleden) geleerd dat het niet zo raar is dat honden trekken. Tenslotte zijn ze er om ons te beschermen en horen ze voorop te lopen. Of het hout snijdt, geen idee, maar het heeft mij geholpen om het voor me lopen te accepteren.

@Eelke: het zit in de naam Joep!!! Die worden niet warm of koud als ze je tijden niet zien, ze weten toch wel dat je er bent. Die doen altijd was ze zelf willen, want je houdt toch wel van ze. Das des Joeps! :smitten:
Door eelke
Ja en het is zo gek, want als ik dan om boodschappen geweest ben en ik ben toch zeker wel 20 min weggeweest moet er daarna op mij geplakt worden want o o o wat werd ik gemist.
Door pike
Kan mij nog de kleine Pike herinneren. Die had er ook een handje van hij vond het tempo altijd veeels te laag. Ik moest van mijn instructrie als hij ging trekken stilstaan en omdraaien, de andere kant oplopen. Nou dat vond Pike best, die keerde gelijk om en rende net zo hard de andere kant op. Dus weer stil en omdraaien. Stil en omdraaien. Stilstaan en omdraaien. En nadat ik dat zo'n tien to vijftien keer gedaan had bleef Pike staan en keek me aan met een blik van: :uglystupid2: Weet jij eigenlijk wel welke kant je op wil ;D ;D
Een gentle leader heeft hij ook gehad. Dat middel was erger dan de kwaal. Hij trok net zo hard waardoor het riempje over zijn neus tegen zijn ogen stootte.
Pike ging eigenlijk pas lekker met wandelen toen hij een Niggeloh tuig kreeg.
Door Pauline
eelke schreef:Ja en het is zo gek, want als ik dan om boodschappen geweest ben en ik ben toch zeker wel 20 min weggeweest moet er daarna op mij geplakt worden want o o o wat werd ik gemist.
Mijn Joep kon thuis niet zonder mij..., huilde als een wolf als ik wegging. Heb hem 12,5 jaar nagenoeg altijd bij me gehad. Als ik mag schatten denk ik dat hij in al die jaren niet meer dan 50x alleen thuis is geweest.
Door CindyMayella
Dacht dat ik de enige was met zulke problemen: trekken aan de riem; de hond laat jou uit ipv andersom; naar de baas luitstert ie beter dan naar bazin......
Lees graag verder mee voor tips :biggrin2: ......
Door Kim_S
pike schreef:Kan mij nog de kleine Pike herinneren. Die had er ook een handje van hij vond het tempo altijd veeels te laag. Ik moest van mijn instructrie als hij ging trekken stilstaan en omdraaien, de andere kant oplopen. Nou dat vond Pike best, die keerde gelijk om en rende net zo hard de andere kant op. Dus weer stil en omdraaien. Stil en omdraaien. Stilstaan en omdraaien. En nadat ik dat zo'n tien to vijftien keer gedaan had bleef Pike staan en keek me aan met een blik van: :uglystupid2: Weet jij eigenlijk wel welke kant je op wil ;D ;D
Een gentle leader heeft hij ook gehad. Dat middel was erger dan de kwaal. Hij trok net zo hard waardoor het riempje over zijn neus tegen zijn ogen stootte.
Pike ging eigenlijk pas lekker met wandelen toen hij een Niggeloh tuig kreeg.
Gaat goegelen :biggrin2:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door