De (zeer kalme) bewegingsopbouw van Daantje na de aanval door de Sarplaninac verliep goed. We hebben er tenslotte korte, kalme drafjes aan toegevoegd, om de dag. Vanmorgen kon ze nauwelijks overeind komen. En na tenslotte opstaan, doet zitten of gaan liggen enorm pijn. Een achterpoot 'trekt' en wordt in rust ontzien. Alles lijkt te duiden op een hernia in de lage rug. Ik was er al bang voor eerlijk gezegd, na 70 kilo hond (bijna een drievoud van haar eigen gewicht) meermalen met geweld op haar onderrug gekregen te hebben én gehapt op de linker heup om haar terug te trekken toen ze poogde te vluchten.
Ik hoor heel graag ervaringen met orthopeden van de Universiteitskliniek Utrecht. Alles afwegend lijkt dat voor nu het meest geschikt.
En als er mensen zijn met ervaring met Jessica Bertens in Tilburg: ik hoor het graag.
Ik ga naar geen enkele therapeut voor objectief is vast gesteld wat & waar. Tijd voor een MRI. Maarten wil daar voor verwijzen, dat is geen probleem, maar als de lokatie is vast gesteld die de klacht geeft kan de scan gerichter, dus korter (minder narcose), vandaar vooraf orthopedisch onderzoek. en gezien de spanning die ze nu heeft in Eersel, nav de pijnlijke onderzoeken, wil ik elders gaan, in de hoop dat ze dan iets minder angstig is, dus beter te onderzoeken.