Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

De (zeer kalme) bewegingsopbouw van Daantje na de aanval door de Sarplaninac verliep goed. We hebben er tenslotte korte, kalme drafjes aan toegevoegd, om de dag. Vanmorgen kon ze nauwelijks overeind komen. En na tenslotte opstaan, doet zitten of gaan liggen enorm pijn. Een achterpoot 'trekt' en wordt in rust ontzien. Alles lijkt te duiden op een hernia in de lage rug. Ik was er al bang voor eerlijk gezegd, na 70 kilo hond (bijna een drievoud van haar eigen gewicht) meermalen met geweld op haar onderrug gekregen te hebben én gehapt op de linker heup om haar terug te trekken toen ze poogde te vluchten.

Ik hoor heel graag ervaringen met orthopeden van de Universiteitskliniek Utrecht. Alles afwegend lijkt dat voor nu het meest geschikt.
En als er mensen zijn met ervaring met Jessica Bertens in Tilburg: ik hoor het graag.

Ik ga naar geen enkele therapeut voor objectief is vast gesteld wat & waar. Tijd voor een MRI. Maarten wil daar voor verwijzen, dat is geen probleem, maar als de lokatie is vast gesteld die de klacht geeft kan de scan gerichter, dus korter (minder narcose), vandaar vooraf orthopedisch onderzoek. en gezien de spanning die ze nu heeft in Eersel, nav de pijnlijke onderzoeken, wil ik elders gaan, in de hoop dat ze dan iets minder angstig is, dus beter te onderzoeken.
Nee sorry, je zou het eens op hondenpage kunnen vragen? Ander forum, ik weet dat iemand daar haar Newfoundlander onder behandeling had bij neurologie en orthopedie. Ze heet Willemijn.

Ik ken alleen een vriendin van een vriendin die zeer tevreden was over Merelbeke in België (universiteitskliniek aldaar) maar dat is voor jou helemaal ver weg?

Sterkte en een knuffel voor Daantje!
Trouwens, een vriendin van mij in Rotterdam heeft wel zeer goede ervaringen tan lichamelijk onderzoek bij haar dierenarts, zowel bij elleboog en schouder probleem van haar vorige hond als bij rug/staart probleem voorheen van haar huidige hond. Ze hebben ook een 2-lijnskliniek. Ik weet alleen niet precies hoe en welke kliniek het is, maar ik kan het haar zo vragen. Ze is zeer kritisch en zelf ook kundig op terrein van bewegen. Ik heb wel vertrouwen in haar oordeel over haar DA. Mocht je het willen weten dan vraag ik het na.
Dank je wel :)
Ik ken de kliniek in Rotterdam, daar werken verschillende mensen uit Utrecht. Met Gent ken ik helaas te veel negatieve ervaringen, ook op orthopedie. Dat kunnen natuurlijk incidenten zijn, sterker nog dat zullen het vast ook zijn, maar wat mij daarvan erg dwars is blijven zitten is het verhaal van een eigenaar die hel erg de indruk had dat ze wist wat er aan de hand was en na vele artsen bezocht te hebben, die het allemaal niet wilde testen, zou Gent het wél doen. Na afloop, niet gevonden wat het was, miste ze op de factuur die specifieke test en bij navraag stond die ook niet in het dossier, maar men zou het wel gedaan hebben.. Ik mis dus het benodigde gevoel van vertrouwen om daar heen te gaan.
Ik heb gekeken op Hondenpage: Willemijn is bij Meij geweest, een orthopeed/neurochirurg. Prof. in orthopedie die tevens hernia's opereert is mij uitgelegd door de receptie. Als neuroloog werkt Mandigers daar. Op BP vond ik dat Danny ook ervaring met hem heeft, maar over die ervaring of ervaring van anderen helaas niks.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door