Ook super dat Gijs zo braaf is geweest

Moderator: Lizzy
eelke schreef:Op controle geweest bij de orthopeed. De pees zelf is dun en sterk. Die is prima. Het hakgewricht zat alleen vol met vocht. Hij heeft er vocht uitgehaald met een naald. Hierdoor kan de pees wel luxeren. Het is de vraag of hij daar last van gaat krijgen, anders alsnog een operatie, maar dan geen gips en zo. Het kan ook zo zijn dat er wat vaker vocht uitgehaald moet worden voor het helemaal geneest, en koelen helpt ook. De bandage was hij heel tevreden over, dus die moeten we zeker blijven gebruiken (dat verhoogd natuurlijk ook de kans dat die pees op zijn plek blijft). We gaan hem nu ook wat langer omhouden na de grote wandelingen, zodat er druk op het gewricht blijft zitten.Goed nieuws dus. Koelen zal zeker helpen. Ik neem altijd een van onze retrievers mee naar binnen of de grootste beer bij de andere honden die minder relaxed zijn bij de dierenarts.
Voor nu mag eigenlijk wel alles, zolang hij zo blijft lopen. Dus hebben we meteen een wandeling aan de lange flex gemaakt, kon ie weer een drafje en galopje. Los vond ik nog wel iets te veel van het goedeMaar jee, lekker lopen weer zo, na 4 (!!!) maanden aan een kort lijntje.
En waar ik ook heel blij om was, Gijs liet zich goed behandelen. Pas op het eind even wat spanning en blaffen. Hij is braaf gaan liggen toen we het vroegen en blijven liggen, terwijl die naald in zijn hak ging. Terwijl hij heel goed wist waar hij was, hij ging nl wel even in staking in de gang. We hadden hem lekker in de auto laten zitten tot we aan de beurt waren, en Joep was mee in de auto, dat zal ook veel gescheeld hebben.
kira schreef:Goed nieuws dus. Koelen zal zeker helpen. Ik neem altijd een van onze retrievers mee naar binnen of de grootste beer bij de andere honden die minder relaxed zijn bij de dierenarts.Ja dat is zeker een steun! Helaas niet zo handig, Joep is niet een handige relaxte hond in zulke situaties
Kaela schreef:Oh wat een goed nieuws! En hoe heerlijk, lekker aan de flex! Snap dat je nog niet opeens alles durft en dat lijkt me ook heel slim. Maar je kunt er nu wel geruster op zijn!Helemaal mee eens!
Jullie hebben elkaar toch wel even een hele dikke schouderklop gegeven he? Dit is is wel dankzij ál jullie goede zorgen en doorzettingsvermogen, chappeau!!!
Hope schreef:Helemaal mee eens!
eelke schreef:Toch nog maar even, we zijn weer een paar dagen verder, heb ik weer na kunnen denkenBij paarden (komt ze weer aan met haar paarden
Mijn twijfels blijven toch hangen. Ik vind zijn gewricht weer dikker. Hij loopt nog wel oké, maar niet 100% goed. Hij gebruikt zijn poten wel anders, bv als hij van galop weer terug naar draf gaat. Raar wisseltje erin. Nou zou het natuurlijk niet raar zijn als die poot altijd een beetje gek blijft, als ie maar stevig genoeg is.
Maar dat vocht... ik moet terug als hij er last van krijgt, als de pees luxeert. Nu vraag ik me af, waarom zit dat vocht er dan? Waarom moeten we niet zorgen dat dat vocht weg gaat? Als je afwacht tot hij er last van krijgt is er al schade, lijkt mij...
Kan iemand daar iets nuttigs over zeggen? Over dat vocht? Ik weet bij mensen bij bv enkel en knie problemen, dat dat er ook wel een beetje bij kan horen... maar goed, ik zou er toch wat meer over willen weten. Googlen lukt me niet zo goed, ik kom veel uit bij patella luxatie, en bij mensen voeten... en daar heeft een hak natuurlijk een andere functie.
Ik denk dat ik volgende week ofzo toch nog eens even langs mijn eigen dierenarts wil, om het hier over te hebben.
eelke schreef:Nou hij heeft hem maandag zien lopen he? Dus een filmpje zit ik niet echt aan te denken. En die orthopeed ook niet, want die wil dan toch gaan opereren. En dat wil ik eigenlijk (liever) niet.Daar had ik overheen gelezen, dat hij hem maandag heeft gezien. Neuhj, dan is filmen niets wat veel toevoegd.
Dus ik zou graag een van een ander horen hoe zij er over denkt en welke optie's er zijn.
Ik ga eens googlen op dat smeer spul en piephak, bedankt voor de tip! En logisch hoor, paarden, hij is ook mijn kamerpony he!
Ik bedacht net tijdens het lopen ook (midden in een weiland) wat moet ik doen dan als die pees er uit floept? Dan sta ik daar. Dragen is niet te doen he...
Hope schreef:Daar had ik overheen gelezen, dat hij hem maandag heeft gezien. Neuhj, dan is filmen niets wat veel toevoegd.Ja daar heb je ook weer gelijk in. Maar misschien kan ik bij zo'n pees wel leren om het terug te zetten ofzo? Ik ga het in ieder geval vragen.
Als die pees eruit floept dat roei je met de riemen die je hebt. Als hij onderweg in een konijnenhol rent en hij breekt zijn poot kan je ook niks.