Moderator: Lizzy
Doranto schreef:Moeilijk ditJa dat zou je moeten kunnen. Ik weet echt niet of dit nog over gaat, ik hoop het wel. Maar ik kan hem zo niet door laten gaan. Ik kan hem niet vol blijven proppen met medicatie die geen zoden aan de dijk zetten en waar hij alleen maar ellendiger van wordt.Je zou in de toekomst moeten kunnen kijken, zodat je kon zien of dit over gaat en hij weer kwaliteit van leven krijgt. De duimen draaien hier!
Hope schreef:Lyme kan zeker de nieren aantasten en bij mijn paard is gebleken dat je pas wat aan de nieren merkt als het zo goed als te laat is. Mijn paard had mooie nierwaarden en ineens plaste ze koffieMaar dat is dus het vreemde bij Balou. Uit bloed blijkt dat met de nieren niks mis is. Al meerdere keren getest. En nu bij de laatste keer urine had hij blaasontsteking. Daarvoor ook niet.![]()
Dus: als jij je zorgen maakt dan zijn die zorgen gegrond. Ik zou een holistisch da opzoeken om het lijf te ondersteunen. Steeds medicatie erin is een enorme belasting voor de toch al kwetsbare nieren.
tt-tjes schreef:Maar dat is dus het vreemde bij Balou. Uit bloed blijkt dat met de nieren niks mis is. Al meerdere keren getest. En nu bij de laatste keer urine had hij blaasontsteking. Daarvoor ook niet.Bij mijn paard is op vrijdag bloed geprikt. Ik kreeg maandag de uistlag. De spierwaarden waren slecht, de nier- en leverfunctie was goed.
Ik ben nu gestopt met alle medicatie. Alleen een enorme boost probiotica nu. En met Tannetje overleggen wat we kunnen, omdat Balou al eens chinese kruiden heeft gehad die hij ook niet verdroeg.
tt-tjes schreef:Dan je voor de tip. Die zit toch in Utrecht of niet? Ik ben nog steeds aan het zoeken. Iemand zei ook al bioresonantie, maar daar kan ik niets over vinden hier in de buurt.Ze zitten in De Bilt en kunnen ook aan huis komen als dat nodig is. Tenzij je in Limburg zit (of het puntje van Groningen of Friesland of zo), dan niet. Maar dan nog kunnen ze adviseren over welke medicatie nuttig is en wat niet.
Ik ben nog aan het denken. Want Balou verdraagt niet veel meer tegenwoordig. Ook chinese kruiden heeft hij al eens gehad en daar kreeg hij ook jeuk van.
Vanmiddag lekte hij ook weer druppels urine. Ik heb cranberry tabletten gehaald vorige week maar toen jeukte hij zich zo van de AB dat ik niet weet of hij daar nu tegen kan.