Moderator: Lizzy
smulpaap schreef:Moeilijk . Maar ik zou de brokken niet geven (denk ik ) je schopt de PH alleen maar verder in de war volgens mijOh dat is een goede, ik had de bloemkool niet gezien!
Al snap ik wel dat je wanhopig wordt , rillen herken ik wel bij een kleintje . En dan voelen ze zich echt niet fijn
Misschien kan je eens kijken hoe het gaat op zacht(er) vleesbot , en dan de ribben en haas karkas even niet geven
En het zachte vleesbot weer even flink meppen , dat geeft mogelijk al wat verlichting voor het lichaam
Als ik uit eigen ervaring spreek , broccoli werd hier door alle vier mijn honden veel beter verdragen dan bloemkool (wat ik dus niet meer gaf om die reden )
Nek valt ook niet altijd even lekker , die zou je misschien ook eens kunnen schrappen
En als je er helemaal niet uitkomt dan zou ik , als je op rauw wilt blijven advies vragen aan een pro-rauw d.a /holist
Lizetta schreef:Oh dat is een goede, ik had de bloemkool niet gezien!Ja , en dan is dit een klein wolfje . Het zou zomaar eens een trigger kunnen zijn .
Bloemkool is een natuurlijke bron van sorbitol en daar kunnen maagklachten van komen. Ik ben zelf hartstikke allergisch en geen bloemkool eten was echt een opluchting! Broccoli kan inderdaad wel.
Ik moet zeggen dat mijn honden geen probleem hebben met zachte reeribben of haaskarkasjes/rug, maar nekken groter dan kip zorgen bij Kimo standaard voor uitgekotste werveltjes...
Lazy Garfield schreef:Dank Lizetta en Smulpaap voor de suggesties, ik voer dus nu aan vleesbot:Ik denk dat 3 soorten vleesbot niet te weinig is, je varieert al heel netjes met je orgaan en spiervlees. Voor altijd is dit misschien anders, maar voorlopig kan dat best om Saartje weer op de rit te krijgen. Ik heb vroeger ook wel konijn gevoerd, is inderdaad momenteel moeilijker aan te komen. Ik vond dit wel echt zachter dan haas. Overigens zijn eenden- en kalkoennekken alleen bij Kimo een probleem, Sverre kotst nooit... Kimo heeft geen problemen met eendkarkas, alleen met de nekwervels.
Kipkarkas, parelhoenkarkas, Haaskarkas, Eendennek, en Reeribben en Zalmlijf
Jullie schrijven in zijn algemeenheid dat haaskarkas, eendennek en ree ribben wat zwaarder te verteren zijn.
Dan blijven er dus nog maar drie soorten vleesbot over, is dat niet te eenzijdig dan?
Tot voor kort voerde ik koijnenrug, dat is niet meer te krijgen bij de leverancier, vandaar haaskarkas.
Nog andere suggesties voor zacht vleesbot die licht te verteren zijn?
Enne... ik ga ze dan maar platmeppen.
Hoe kijken jullie tegen het geven van tijdelijk zitac in combinatie met Barf aan om de maag wat rust te geven?
Lauwwarme geitenmelk met puur maag en of diatomeeenaarde krijgt ze vanaf vanavond er weer bij.
Lizetta schreef:Ik denk dat 3 soorten vleesbot niet te weinig is, je varieert al heel netjes met je orgaan en spiervlees. Voor altijd is dit misschien anders, maar voorlopig kan dat best om Saartje weer op de rit te krijgen. Ik heb vroeger ook wel konijn gevoerd, is inderdaad momenteel moeilijker aan te komen. Ik vond dit wel echt zachter dan haas. Overigens zijn eenden- en kalkoennekken alleen bij Kimo een probleem, Sverre kotst nooit... Kimo heeft geen problemen met eendkarkas, alleen met de nekwervels.
Kwartel is heel zacht en vaak ook compleet, wat meteen weer extra variatie geeft. Is ook niet zo groot, makkelijk in kleine stukjes te knippen (zelfs met een gewone schaar), kan me zomaar voorstellen dat dat voor zo'n klein hondje makkelijk eten en verteren is.
Ik heb geen ervaring met medicatie (twee kerngezonde kerels hier... meteen even afkloppen). Maar als ze geen enorm harde ontlasting krijgt (wat zou duiden op onvolledige vertering) en geen botjes/wervels overgeeft, denk ik dat je het gewoon zult moeten proberen. Br*kken kan altijd nog
pluk schreef:Nee joh, 3 soorten vleesbot kan echt wel. En kwartel is idd een goede optie.
Persoonlijk zou ik ook zalm even niet geven, dit is toch vrij vet en dan kan ook maagproblemen geven.
Zitac heb ik geen ervaring mee.
Konijn heeft Floris24 in zijn lijntje zitten op t moment.
Lizetta schreef:Kiezebrink heeft wel kwartel! Daar haal ik het ook vandaan.Net gekeken, kan niks vinden?
Lazy Garfield schreef:Staat bij prooidieren: http://www.animalfoodexpress.nl/kwartel.html
Net gekeken, kan niks vinden?
Lizetta schreef:Staat bij prooidieren: http://www.animalfoodexpress.nl/kwartel.html
Je kan ook per 5 kg bestellen, maar dat is voor jouw kleintje misschien wat veel?
Lazy Garfield schreef:Ik wordt wakker gehouden door meneer-in-mijn-buik ...
Die heb ik ooit gehad, daar zitten ook de organen nog in, die eet ze niet, heb ik destijds weer doorverkocht.
Maar bedankt voor het meedenken nachtbrakertje!
Lizetta schreef:Ik wordt wakker gehouden door meneer-in-mijn-buik ...
Kimo eet het ook niet als ik het in een keer geef. Zodra de galblaas eruit is (groen en best opvallend) gaat het zo naar binnen. Sverre eet zelf om de galblaas heen...