Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

eelke schreef:
Ik wordt er even moedeloos van hoor. Tjonge, hoe krijgt hij het voor elkaar? Is het niet het een dan komt het volgende wel weer. Niet handig :-\
Zo voelt het dan, logisch. Jou weerbaarheid is ook wat lager nu natuurlijk, door alles wat jullie de afgelopen tijd voor de kiezen hebben gehad. Bedenk jezelf dat ie hiervoor ook wel eens zulke dingen had. En aangezien het allemaal zo lang duurt is het logisch dat er nu dingen bijkomen. Niet leuk, maar wel logisch.

Ga maar gewoon even lekker the voice kijken, dan is het een uurtje leuk als Gijs mee zingt ;) :bigarmhug:
Kaela schreef:Zo voelt het dan, logisch. Jou weerbaarheid is ook wat lager nu natuurlijk, door alles wat jullie de afgelopen tijd voor de kiezen hebben gehad. Bedenk jezelf dat ie hiervoor ook wel eens zulke dingen had. En aangezien het allemaal zo lang duurt is het logisch dat er nu dingen bijkomen. Niet leuk, maar wel logisch.

Ga maar gewoon even lekker the voice kijken, dan is het een uurtje leuk als Gijs mee zingt ;) :bigarmhug:

Ja, maar de vorige keren gingen we lopen tot hij er bij neer viel, zeg maar. Dat gaat nu niet :P en je hebt gelijk hoor. Maar nondejuu, er zou eens een week voorbij gaan waarin ik gewoon kan slapen en niet 'snachts wakker ben omdat er een hond blaft/hotspot heeft/hoest/huilt/bijna dood gaat.

Ik denk dat ik maar goudvissen ga houden.

En toch zijn ze lief hoor. Maar ja ik heb een grotere emmer nodig. Het is ook steeds weer iets nieuws he ;D
Wij vragen ons hier soms ook serieus af waarom we huisdieren ook al weer leuk vinden. Een hond van 6 die al 3 jaar een enorm zorgenkindje is zonder fatsoenlijk toekomstbeeld. De katten die elke keer weer iets mankeren. Ik grapte van de week al dat ik een privé parkeerplaats bij de dierenarts heb.

En wat het ook is, is dat er een tegenhanger van de zorgen moet zijn. Ik merk aan mezelf heel erg dat af en toe een fijne wandeling of Oscar even ergens los zien rennen ofzo zoveel energie geeft. En ook het gevoel dat het nog de moeite waard is, voor hem en voor ons. Gelukkig kunnen jullie weer steeds meer wandelen, ook al is het nu niet genoeg om hem stil te krijgen. Het geeft wel weer ietsje lucht. En als het een beetje mee wil zitten, hopelijk steeds meer lucht, zodat jou emmertje weer wat leger wordt.

Oh en goudvissen heb je geen zin in hoor. Die gaan alleen maar dood en het liefste doen ze daar een week of 6 over, zodat je er lekker lang naar mag kijken :fish2: :puke:
Kaela schreef:Wij vragen ons hier soms ook serieus af waarom we huisdieren ook al weer leuk vinden. Een hond van 6 die al 3 jaar een enorm zorgenkindje is zonder fatsoenlijk toekomstbeeld. De katten die elke keer weer iets mankeren. Ik grapte van de week al dat ik een privé parkeerplaats bij de dierenarts heb.

En wat het ook is, is dat er een tegenhanger van de zorgen moet zijn. Ik merk aan mezelf heel erg dat af en toe een fijne wandeling of Oscar even ergens los zien rennen ofzo zoveel energie geeft. En ook het gevoel dat het nog de moeite waard is, voor hem en voor ons. Gelukkig kunnen jullie weer steeds meer wandelen, ook al is het nu niet genoeg om hem stil te krijgen. Het geeft wel weer ietsje lucht. En als het een beetje mee wil zitten, hopelijk steeds meer lucht, zodat jou emmertje weer wat leger wordt.

Oh en goudvissen heb je geen zin in hoor. Die gaan alleen maar dood en het liefste doen ze daar een week of 6 over, zodat je er lekker lang naar mag kijken :fish2: :puke:
Ja, en ik had natuurlijk ook wel een beetje gedacht dat we daar nu zouden zijn, zeg maar. Oké, behoorlijke gespannenheid, en wat agressie, dus dan ergens lekker gaan lopen waar het rustig is, en dan thuis lekker een moeie voldane hond. Maar nee ::)

Ik heb een topic geopend in de bar voor tips. Want op zich is het nu echt wel even handig dat hij stil gaat worden...
Het had ook heel fijn geweest als jullie er nu waren. Jammer genoeg gaan de dingen lang niet altijd zo goed als gehoopt.

Ik heb op het gebied van huilen geen tips voor je, ik hoop dat je ze in de bar krijgt! Oscar vond het gehuil van zijn grote vriend ( ;D ) wel heel mooi! Oortjes erop en koppie scheef. Maar ik kan me goed voorstellen dat het niet leuk meer is.
eelke schreef:Nou ook voor Gijs niet natuurlijk, want tussen het huilen door ligt hij te piepen... het zou wel goed zijn als hij gewoon gaat slapen...
Is het een heel gek idee hem voor de nacht meer ventraquil te geven? Zodat jullie in ieder geval allemaal een goed nachtje pakken?
Kaela schreef:Is het een heel gek idee hem voor de nacht meer ventraquil te geven? Zodat jullie in ieder geval allemaal een goed nachtje pakken?
Ja, weet ik niet. Sinds ik dat halve tabletje gegeven heb is hij alleen maar meer gaan huilen... dus ik ga hem nog even observeren, wat die vetranquil verder nog doet.
Je kan eventueel eens met je dierenarts overleggen of Clomicalm of Zylkene een optie is. Ik gaf zelf eerst clomicalm en later zylkene toen Max niet meer rustig wilde worden in huis en zo vreselijk blafte. Op Zylkene betere resultaten behaald, maar dat zal per hond verschillen neem ik aan.
Ja daar dacht ik inderdaad ook aan. Voor nu ga ik er van uit dat dit verliefdheid is en dus ook weer over gaat, maar ik ga het maandag wel bespreken, of dit hem kan ondersteunen...ben erg benieuwd wat ze er van vinden. Wel een beetje onhandig dat hij nu ineens heel ander gedrag laat zien... :-\
Vanmorgen hebben we hem weer vetranquil gegeven en bach. Hij is nu rustig...
Het huilen lijkt gelukkig over te zijn.

Vanmorgen met verschillende dingen geoefend. Ze gaf aan een hond te zien die niet per se echt angstig is, wel wat onzeker, maar wel graag wil. Hij weet alleen niet goed wat hij moet doen, en gaat dan blaffen. We hebben verschillende dingen gedaan, langslopen terwijl ze veegde, geen reactie, pionnen om hem heen lopen, geen reactie, een piepende speelgoedeend, wel erg spannend, die wilde hij niet. Een man die voorbij kwam lopen en er even bij ging staan, spannend maar hij wil dan wel graag geaaid worden. Geoefend met een andere hond, dat ging ook wel prima. Langs elkaar heen lopen en om en om zitten en rondjes om elkaar heen.

We hebben hem een halti om gedaan, wat hij even echt helemaal niks vond, maar ik denk wel dat hij er aan kan gaan wennen, dat moeten we langzaam opbouwen. Ik denk dat mij dat ook wel wat meer zekerheid geeft, want dan hoef ik niet zo snel te denken, oei als hij zich nou maar niet los trekt. Even om de cirkel te doorbreken. Hoef ik minder op te letten op straat en kan ik ook ontspannender lopen.

Volgende week weer contact als we bij de orthopeed geweest zijn. Ik zou bv ook nog wel wat tips en trics willen om Gijs meer te begeleiden in het contact met andere honden, maar dan is het wel fijn als hij dan wat meer zou mogen bewegen, of zelfs lekker los zou mogen denk ik.

Afspraak bij de orthopeed staat voor maandag.
Op controle geweest bij de orthopeed. De pees zelf is dun en sterk. Die is prima. Het hakgewricht zat alleen vol met vocht. Hij heeft er vocht uitgehaald met een naald. Hierdoor kan de pees wel luxeren. Het is de vraag of hij daar last van gaat krijgen, anders alsnog een operatie, maar dan geen gips en zo. Het kan ook zo zijn dat er wat vaker vocht uitgehaald moet worden voor het helemaal geneest, en koelen helpt ook. De bandage was hij heel tevreden over, dus die moeten we zeker blijven gebruiken (dat verhoogd natuurlijk ook de kans dat die pees op zijn plek blijft). We gaan hem nu ook wat langer omhouden na de grote wandelingen, zodat er druk op het gewricht blijft zitten.

Voor nu mag eigenlijk wel alles, zolang hij zo blijft lopen. Dus hebben we meteen een wandeling aan de lange flex gemaakt, kon ie weer een drafje en galopje. Los vond ik nog wel iets te veel van het goede ;) Maar jee, lekker lopen weer zo, na 4 (!!!) maanden aan een kort lijntje.

En waar ik ook heel blij om was, Gijs liet zich goed behandelen. Pas op het eind even wat spanning en blaffen. Hij is braaf gaan liggen toen we het vroegen en blijven liggen, terwijl die naald in zijn hak ging. Terwijl hij heel goed wist waar hij was, hij ging nl wel even in staking in de gang. We hadden hem lekker in de auto laten zitten tot we aan de beurt waren, en Joep was mee in de auto, dat zal ook veel gescheeld hebben.
Oh wat een goed nieuws! En hoe heerlijk, lekker aan de flex! Snap dat je nog niet opeens alles durft en dat lijkt me ook heel slim. Maar je kunt er nu wel geruster op zijn!

Jullie hebben elkaar toch wel even een hele dikke schouderklop gegeven he? Dit is is wel dankzij ál jullie goede zorgen en doorzettingsvermogen, chappeau!!!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door