Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gijs is een gevoelige reus. Dus kan best dat het een uiting van de stress van gisteren was.
Kan ook zijn omdat hij door de massage weer beter dingen voelt. Wat weer afwijkend/vreemdig voelt.

Hij kan ook gewoon een kerel zijn die een leuke dame ruikt.

Raad het maar.
Hij is 3 jaar geleden al eens zo verliefd geweest, en was toen ook steeds aan het huilen. Dat heeft toen wel lang geduurd en was toen vooral ook vervelend voor onze nachtrust, en voor de buren. (en voor Gijs).

Helaas ben ik nu zelf ziek en kan ik dus nu geen eind gaan lopen met ze... goed, het is ff niet anders.
eelke schreef:Naar de silverlinde geweest, druppels gekregen om zijn lever te ontlasten, celzout erbij om zijn geestelijke gesteldheid te ondersteunen, advies om massages te geven (betere doorbloeding naar de achterhand en ontspannend) en ook het advies om hulp te zoeken bij zijn gedrag.

Dus as maandag gaan we daarvoor naar de hondenschool, voor een privé les.

Vergeten te vragen wat ik nu het best op zijn balzak kan smeren. Zo stom... maar gelukkig lijken die wel de goede kant op te gaan.

Hij is nu wel erg onrustig, hij heeft me vanmorgen wakker gehuild en ook nu is er steeds weer een uithaal... uitwerking van gisteren? (hij was best gestrest daar) of toch weer wat anders?
Fijn dat ze je weer verder hebben kunnen helpen!

Over het dikgedrukte: ik zal wel een enorme zeiksnor zijn, maar weet je zeker dat je daar goed zit? Het gaat om gedrag en op dat gebied heb ik om eerlijk te zijn heel weinig vertrouwen in hondenscholen. Hondenscholen zijn voor commando's en een stukje opvoeding als je mazzel hebt. Gedragsproblemen vragen om een gedragstherapeut. Misschien ben ik te zeiksnorrig hoor en ga je met een duidelijk doel waarvan je zeker weet dat ze helpen kunnen. Maar puur op wat ik hier lees, zou ik meer heil zien in iemand die bij jullie thuis komt en gewoon eens kijkt waar nou de dingen in zitten die verbetering voor Gijs kunnen geven.
Ook een beetje met wat je laatst schreef in het achterhoofd:
eelke schreef: En inderdaad, het voelt als een stijgende lijn. Het zal toch niet dat ik me zo een zorgen heb gemaakt omdat die draak van een hond de rondje stoep stom vond he?
De meneer had vanmiddag ook nog een rondje van 20 min gelopen, ik dacht oei oei oei, dat is wel meteen veel, 2 rondjes van 20, maar als ik hem zo in huis zie lopen is hij nog best fit en soepel. Echt heel fijn.
Kaela schreef:Fijn dat ze je weer verder hebben kunnen helpen!

Over het dikgedrukte: ik zal wel een enorme zeiksnor zijn, maar weet je zeker dat je daar goed zit? Het gaat om gedrag en op dat gebied heb ik om eerlijk te zijn heel weinig vertrouwen in hondenscholen. Hondenscholen zijn voor commando's en een stukje opvoeding als je mazzel hebt. Gedragsproblemen vragen om een gedragstherapeut. Misschien ben ik te zeiksnorrig hoor en ga je met een duidelijk doel waarvan je zeker weet dat ze helpen kunnen. Maar puur op wat ik hier lees, zou ik meer heil zien in iemand die bij jullie thuis komt en gewoon eens kijkt waar nou de dingen in zitten die verbetering voor Gijs kunnen geven.
Ook een beetje met wat je laatst schreef in het achterhoofd:

Nou, de hondenschool is een centrum voor gedrag, waar ze ook opnames, therapie en observaties doen. En natuurlijk weet ik het niet zeker :) maar ik weet wel zeker dat ik als het niet bevalt altijd verder kan zoeken. Dat moet ik sowieso, want hun aanpak moet wel bij mij en bij Gijs passen. Ik heb er dan wel niet voor geleerd, maar ik weet na bijna 6 jaar Gijs in huis wel wat niet werkt ;)

Heb even op de site gekeken, en de eigenaren zijn beide gedragstherapeut. Ik denk dat zij zich Gijs nog wel kan herinneren, want van haar hebben we de puppycursus gehad, waarbij hij al die rondjes niet wilde lopen. Daarbij doet mijn zusje daar nog behendigheid en verteld wel eens wat, dus op zich fijn dat hij nog in haar herinnering zit.
Indien gewenst en of nodig komen ze ook aan huis. Dus eerst maar eens daarheen, en dan verder bekijken wat handig is. Een afspraak met mijn vriend erbij is bv ook verstandig. Maar dit was de eerste mogelijkheid dus die pak ik met beide handen aan.

Overigens heeft Monique Bladder vanaf maandag een gratis 3 delige video cursus over hoe om te gaan met een uitvallende hond. Daar heb ik me ook voor opgegeven :)

En je bent geen zeiksnor hoor. Ben alleen maar blij met iedereen die meedenkt!
Dat klinkt hartstikke goed Eelke! Super! Heel wat anders dan de doorsnee hondenschool, dus mijn kanttekeningen lijken onterecht. En ja, uiteindelijk moet het altijd passen, maar je hebt je goed voorbereid en het heeft alle kans van slagen zo.
Kaela schreef:Dat klinkt hartstikke goed Eelke! Super! Heel wat anders dan de doorsnee hondenschool, dus mijn kanttekeningen lijken onterecht. En ja, uiteindelijk moet het altijd passen, maar je hebt je goed voorbereid en het heeft alle kans van slagen zo.

Nou ja goed, kanttekeningen blijf ik ook wel houden, want hij heeft er dus niet als pup leren leren/werken. Maar wellicht is het in de privé lessen heel anders, en veel meer op Gijs gericht dan zo'n algemene puppencursus. Voor nu even snel het makkelijkste en voor mij het veiligste, want bekend.
Hope schreef:Niks zinnigs toe te voegen maar wilde even kwijt dat ik vind dat je het echt goed doet, Eelke!
Dank je!

Kan iemand dan ook nog even tegen Gijs vertellen dat ie zijn klep moet houden? ::) vanmorgen vroeg meerdere keren een wolfje (haaalllooo halloween is voorbij hoor). Nu na het lopen is hij ook nog wel onrustig. Maar goed, ik ben weer iets opgeknapt, dus konden we vanmorgen weer een half uur gaan lopen. Ik hoop dat ie zo zijn rust vind en in slaap dondert als ik moet gaan werken, anders is het niet zo tof voor de buren (al zeiden die de vorige keer dat ze toen niks hoorden).

Ach, en eigenlijk vind ik het wel een hartstikke mooi geluid. Het is echt een heel zuivere whhhhooeeeeww.
Kaio kon ook altijd zo mooi zuiver huilen en lang en van diep naar hoog en weer terug. :smitten: als het maar niet de.hele.dag was ::)
Nu met zijn stemband verlamming probeert hij dat ook wel eens, maar eh, ok het is best schattig. Maar halverwege houdt het geluid een.beetje op.
Kaela, ik heb deze week het hele topic nog eens doorgelezen, dus ik las jouw opmerking over vetranquil en agressie weer. Zou dat ook nog na zo'n lange tijd effect kunnen geven? Er staat helemaal niets over in de bijsluiter dus daar heb ik niet zo veel aan.

We hebben hem wel weer een half pilletje gegeven. Hij was zó onrustig. Vanmorgen vroeg heeft hij 10 min gelopen, later vanmorgen een half uur in een natuurgebied (en dus op en neer in de auto) en vanmiddag weer een half uur in het natuurgebied. Dus dat is best een hoeveelheid aan beweging waarvan je zou denken dat hij op zijn minst voldaan moet zijn. Maar hij was kneiterdruk. Bij alles meteen opveren, als hij ligt, niet slapen maar rondkijken, en nog steeds huilen...
Ik hoop maar dat dit even wat doorbreekt. Want al die onrust is natuurlijk ook niet zo best voor zijn poot.

Goede nieuws is dan wel dat we met 1x10, 1x30, 1x30 en 1x15 eigenlijk ook wel aan de 3 x 30 en dus eigenlijk aan het eind van het schema zitten :o :groupwave2:
Boh, ik ben geen dierenarts natuurlijk. Maar volgens mij niet, dat geld volgens mij zo lang als de hond echt onder invloed ervan is. En dan ook heel algemeen. Hij heeft nu alleen extra moeite met andere honden ontmoeten toch? Hij is tegen jullie toch niet agressief?

Mooi dat jullie qua wandelen toch zo ver gekomen zijn! En ik sluit me bij Hope aan hoor, je doet het super! Het is echt balen dat het zo'n lang traject is, maar je bent hartstikke goed bezig!
Kaela schreef:Boh, ik ben geen dierenarts natuurlijk. Maar volgens mij niet, dat geld volgens mij zo lang als de hond echt onder invloed ervan is. En dan ook heel algemeen. Hij heeft nu alleen extra moeite met andere honden ontmoeten toch? Hij is tegen jullie toch niet agressief?

Mooi dat jullie qua wandelen toch zo ver gekomen zijn! En ik sluit me bij Hope aan hoor, je doet het super! Het is echt balen dat het zo'n lang traject is, maar je bent hartstikke goed bezig!
Dan zou het dat niet kunnen zijn nee, we zijn zeker al 5 of 6 weken geleden gestopt met het geven. Ja ik ben heel blij met het wandelresultaat. Komende week houden we het even zo, en het plan is dan de 14e naar de orthopeed. Hopelijk dan groen licht, en even overleggen wat het beste te doen met zonder bandage lopen, aan de flexlijn lopen, en langere wandelingen maken (1 x 60 min geeft meer voldoening van 2 x 30).

Nou, die vetranquil werkt (nog?) niet echt...

Ik wordt er even moedeloos van hoor. Tjonge, hoe krijgt hij het voor elkaar? Is het niet het een dan komt het volgende wel weer. Niet handig :-\
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door