Kaela schreef:Fijn dat ze je weer verder hebben kunnen helpen!
Over het dikgedrukte: ik zal wel een enorme zeiksnor zijn, maar weet je zeker dat je daar goed zit? Het gaat om gedrag en op dat gebied heb ik om eerlijk te zijn heel weinig vertrouwen in hondenscholen. Hondenscholen zijn voor commando's en een stukje opvoeding als je mazzel hebt. Gedragsproblemen vragen om een gedragstherapeut. Misschien ben ik te zeiksnorrig hoor en ga je met een duidelijk doel waarvan je zeker weet dat ze helpen kunnen. Maar puur op wat ik hier lees, zou ik meer heil zien in iemand die bij jullie thuis komt en gewoon eens kijkt waar nou de dingen in zitten die verbetering voor Gijs kunnen geven.
Ook een beetje met wat je laatst schreef in het achterhoofd:
Nou, de hondenschool is een centrum voor gedrag, waar ze ook opnames, therapie en observaties doen. En natuurlijk weet ik het niet zeker

maar ik weet wel zeker dat ik als het niet bevalt altijd verder kan zoeken. Dat moet ik sowieso, want hun aanpak moet wel bij mij en bij Gijs passen. Ik heb er dan wel niet voor geleerd, maar ik weet na bijna 6 jaar Gijs in huis wel wat niet werkt
Heb even op de site gekeken, en de eigenaren zijn beide gedragstherapeut. Ik denk dat zij zich Gijs nog wel kan herinneren, want van haar hebben we de puppycursus gehad, waarbij hij al die rondjes niet wilde lopen. Daarbij doet mijn zusje daar nog behendigheid en verteld wel eens wat, dus op zich fijn dat hij nog in haar herinnering zit.
Indien gewenst en of nodig komen ze ook aan huis. Dus eerst maar eens daarheen, en dan verder bekijken wat handig is. Een afspraak met mijn vriend erbij is bv ook verstandig. Maar dit was de eerste mogelijkheid dus die pak ik met beide handen aan.
Overigens heeft Monique Bladder vanaf maandag een gratis 3 delige video cursus over hoe om te gaan met een uitvallende hond. Daar heb ik me ook voor opgegeven
En je bent geen zeiksnor hoor. Ben alleen maar blij met iedereen die meedenkt!