Ik ben een hele tijd niet meer op barfplaats geweest, maar nu weer terug.
Helaas is Ivan niet meer onder ons

En heb ik troubles met inmiddels 12 jarige Kaat...
Er is de afgelopen tijd een hoop gebeurd hier dus aanvankelijk dacht ik aan stress. Ze heeft wat raar plasgedrag en kan haar amper los laten omdat ze continue vieze dingen zit te eten. Ook was ze opeens kreupel, allemaal vaag, vager, vaagst.
Vanmorgen was ik het zat en heb ik aanvankelijk een plasje ingeleverd met het idee '' hopelijk is het een blaasontsteking en dan komt het weer snel goed'', helaas... Het soortelijk gewicht is laag 1.017 ondanks dat het ochtendurine was en bevat eiwit en bloed, dus geadviseerd voor bloedonderzoek. Zo gezegd zo gedaan, haar nierwaardes vielen nog binnen normaal maar wel aan de hoge kant (heb hier geen cijfers van). Ik kreeg meerdere keren te horen dat haar urinezuur te hoog is en dat zou komen door vers vlees??? Vervolgens kreeg ik wel complimenten over haar mooie gebitje ( lang leve vers vlees

Wat Kaatesnaatje mankeert is nog steeds niet helemaal duidelijk al hebben we een boel enge dingen wel uitgesloten. Maandag staat er een echo op de planning en gaan we steriel urine aanprikken om op kweek te zetten. En de buik wordt dan nagekeken op andere enge dingen.
Ik begrijp dat het een beetje een hak op de tak verhaal is, maar ben zelf ookal nogal overrompeld

In ieder geval overweeg ik te kijken of ik wat kan doen om Kaatjes nierwaardes weer wat naar beneden te krijgen, of is een nierdieet alleen aan te raden wanneer ze echt te hoog zijn?
Nou hoop vragen, onduidelijkheid en chaos. Iris is weer terug