Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Hallo, Shadow heeft eerder deze week een stukje gepofte tamme kastanje gesnaaid en vond dat heerlijk. Hij heef er ook nog 1 gehad van de andere baas.

Nu kwam ik net beneden en heeft hij de schaal met de laatste gepofte kastanjes geplunderd: ik denk dat hij er een stuk of 4-5 op heeft. Hij heeft de schilletjes er keurig af gehaald, dus alleen de lichte kern opgegeten en ze waren dus al gepoft.

Ik kan wel vinden dat paardenkastanjes en grote hoeveelheden rauwe kastanjes problemen kunnen geven, maar kan dit kwaad??
pluk schreef:tamme kastanjes (sweet chestnut) zijn niet gevaarlijk. Zou wel kunnen dat ze verkeerd vallen en hij ze alsnog uitkotst.
wilde kastanje (horse chestnut) is wel giftig
Het zijn tamme. 'K laat de deur vh nachthok wel open : kan 'ie de tuin in als dat nodig is
Nee, dat kan geen kwaad. Wij hebben een kastanjeboom. De tamme zet ik niet af, de wilde wel (Nelson eet ze anders allebei) en volgens de da zitten er veel goede en nuttige stoffen in.
Nelson vreet ze soms met schil en dan kotst hij ze uit ::)

Ook rauw kunnen ze er goed mee overweg als ze een beetje op tijd stoppen met snoepen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door