Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Hope
Fioon schreef:@hope schriftelijk sommeren om het op te lossen zoals jij wilt. Schriftelijk is belangrijk ineen eventueel later stadium.

Sterkte!
Ja, dat is misschien wel een goed idee! Thx!
Door Anneloog
[quote uid=8593 name="Fioon" ]@hope schriftelijk sommeren om het op te lossen zoals jij wilt. Schriftelijk is belangrijk ineen eventueel later stadium. <br /><br />Sterkte![/quote]<br /><br />Ja, dat is misschien wel een goed idee! Thx! Als je rechtsbijstand hebt die er op zetten. Jullie hebben genoeg aan jullie hoofd dus als het kan lekker uit handen geven.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Door Hope
Anneloog schreef:<br /><br />Ja, dat is misschien wel een goed idee! Thx! Als je rechtsbijstand hebt die er op zetten. Jullie hebben genoeg aan jullie hoofd dus als het kan lekker uit handen geven.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Ja, we gaan er niet te lang mee laten tobben. Ze krijgen tot eind deze week de tijd en anders gaat het inderdaad naar de rechtsbijstand. Zo zonde hé, koop je een dure keuken, leveren ze dit soort service :-\
Door sella
Is helaas vaker het geval. Keukenboeren zijn vriendelijk tijdens de verkoop.
Heb je na de de plaatsing een probleem zie je de andere kant.

De goede keuken leveranciers uitgezonderd.
Door Hope
sella schreef:Is helaas vaker het geval. Keukenboeren zijn vriendelijk tijdens de verkoop.
Heb je na de de plaatsing een probleem zie je de andere kant.

De goede keuken leveranciers uitgezonderd.
Ja, dat blijkt. En zie als consument het kaf maar eens van het koren te scheiden.
Weken op internet gekeken, ervaringen gezocht, niet meteen gekocht, goed vergeleken, alles goed op papier laten zetten en niet meteen getekend... En nu zeggen ze gewoon: jaaaaa, de fabriek heeft ons een defecte kookplaat geleverd dus de fabriek moet maar een nieuwe leveren. En de fabrikant zegt: jaaaaaa, de keukenboer heeft vast een fout gemaakt bij het plaatsen, en dat moeten ze maar oplossen. Wij leveren niets nieuws. Nou, en dan zit je als klant.
En je begrijpt, die mevrouw die je dan aan de telefoon hebt zet lekker een pannetje aardappeltjes op haar fornuis en is je zaak alweer vergeten voor je 'waar blijft mijn kookplaat' kan zeggen. En de fabrikant interesseert het al helemáál geen bal, die blijven gewoon stug volhouden dat ze alleen kwaliteitsproducten leveren. Grrrrr.......

En dan hebben wij nog het geluk dat we de keuken niet door de aannemer hebben laten plaatsen maar door de keukenboer zelf. Want anders had iedereen nu natuurlijk geroepen dat de aannemer iets verkeerd had gedaan en hadden we helemaal een drama gehad. Afijn. Het is weer 17.00 geweest, we hebben vandaag weer 2 x gebeld en we zijn nog niets wijzer. Ik gooi maar weer een kant-en-klaar-maaltijd voor manlief in de magnetron. >:(
Door dinky89
Wettelijk gezien is voor een consument de winkel waar je het aanschaft het aanspreekpunt. Die mogen de consument niet opzadelen met wijzen naar leverancier of monteur.
Tip: Zeg dat dit niet aan jullie verwachtingen voldoet conform art. 7:17 BW en dat als het eind deze week niet opgelost is je rechtsbijstand inschakelt (doe dit schriftelijk via bijvoorbeeld een mail die je ingebrekestelling als titel meegeeft). Wanneer je dit zo benoemd zijn ze vaak behulpzame......
Door Hope
dinky89 schreef:Wettelijk gezien is voor een consument de winkel waar je het aanschaft het aanspreekpunt. Die mogen de consument niet opzadelen met wijzen naar leverancier of monteur.
Tip: Zeg dat dit niet aan jullie verwachtingen voldoet conform art. 7:17 BW en dat als het eind deze week niet opgelost is je rechtsbijstand inschakelt (doe dit schriftelijk via bijvoorbeeld een mail die je ingebrekestelling als titel meegeeft). Wanneer je dit zo benoemd zijn ze vaak behulpzame......
Dank je wel! Goede tip!
Door rosmin
@Hope
en vermeld dat je de koopovereenkomst hebt gesloten met de winkelier en dat je niets met de fabrikant van doen hebt.
De winkelier is produkt aansprakelijk. Gebruik ook dat woord in plaats van "garantie" , garantie
komt pas om de hoek kijken als de winkelier er niet meer is.

NB: Veel winkeliers verschuilen zich achter het gegeven dat de fabrikant met een oplossing moet komen, daar heb je als consument helemaal niets aan. Dit doen ze om evt. kosten (die ze niet vergoed krijgen van de fabrikant) niet voor eigen rekening te willen nemen. En helaas komen ze vaak mee weg omdat de meeste consumenten het garantieverhaal winkel/fabrikant voor lief nemen.
Door rosmin
Nu zelf even klagen...
Hele dag vlees geportioneerd en nu een brakke rug :-\
Wel een volle vriezer.... :D
Door Hope
rosmin schreef:@Hope
en vermeld dat je de koopovereenkomst hebt gesloten met de winkelier en dat je niets met de fabrikant van doen hebt.
De winkelier is produkt aansprakelijk. Gebruik ook dat woord in plaats van "garantie" , garantie

NB: Veel winkeliers verschuilen zich achter het gegeven dat de fabrikant met een oplossing moet komen, daar heb je als consument helemaal niets aan. Dit doen ze om evt. kosten (die ze niet vergoed krijgen van de fabrikant) niet voor eigen rekening te willen nemen. En helaas komen ze vaak mee weg omdat de meeste consumenten het garantieverhaal winkel/fabrikant voor lief nemen.
Vreselijk is dat. Keukenboer blijft stug volhouden dat ze zonder akkoord van de fabrikant geen nieuwe plaat kunnen leveren. Ja, hallo, ik wil gewoon kunnen koken!!! Als het nu de oven was, dan was er minder haast bij, maar een kookplaat is toch een vrij essentieel onderdeel van een keuken ::)
Door rosmin
Hope schreef:Vreselijk is dat. Keukenboer blijft stug volhouden dat ze zonder akkoord van de fabrikant geen nieuwe plaat kunnen leveren. Ja, hallo, ik wil gewoon kunnen koken!!! Als het nu de oven was, dan was er minder haast bij, maar een kookplaat is toch een vrij essentieel onderdeel van een keuken ::)

Grrr.....dit is nu precies wat ik bedoel.
De winkelier kan dus heus wel een plaat bestellen, maar zal deze niet gratis van de fabrikant krijgen.
De winkelier weigert dus de kosten te dragen/maken, omdat ze niet zeker zijn dat de fabrikant ze tegemoet gaat komen.
Dat is hun zorg, daar heb jij niets mee te maken. Wijs ze erop dat je een koopovereenkomst met de winkel hebt en dat en dat deze dient te worden nagekomen.

Remedie:
Hou vol en eis een nieuwe plaat binnen een bepaalde schriftelijk gestelde termijn (zie ook Dinky haar tips)
en
Zet onderaan je brief bij afzender (maakt soms indruk) :
cc: Consumentenbond en/ of Kassa
Door pluk
Je kunt hier een voorbeeld brief vinden https://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbri ... tieperiode
rosmin schreef:@Hope
Productaansprakelijkheid is iets anders. Stel je verbrand je aan de kookplaat vanwege een fout in het apparaat, dan spreek je van productaansprakelijkheid.

Daarnaast heb je te maken met aanneming van werk mbt de installatie van de keuken. Juridisch zijn het dus 2 verschillende zaken.

Overigens zou ik t gewoon uit handen geven aan je Rb verzekering.
Door Hope
Dank voor jullie tips! Als er morgen geen plaat besteld is ga ik het uit handen geven.
Door Shanti en co
We hebben muizen. :-\
Sinds mijn ene huisgenootje in maart ofzo een muis gezien had zit al het eten in een afgesloten bak of in de koelkast, de keuken is schoon en het afval zit in een afvalbak waar de muizen niet bij kunnen.
Ze willen niet in de diervriendelijke val gaan zitten dus binnenkort gaan we waarschijnlijk gif gebruiken. :'(

Als iemand nog tips heeft hoor ik het graag want ik wil die muizen een dood door gif graag besparen maar aangezien ze door de slaapkamer en over het bed van mijn huisgenootje (die ook nog bang voor ze is ) lopen moet er wel snel iets gebeuren.
Door koekje
Ik zou dan van die ouderwetse klemmetjes zetten. Dat is meestal gewoon klap - dood.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door