Bpwr matras kiezen
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
-
hannabelgje
- 5-sterren

Bpwr matras kiezen
Ik ben toe aan een nieuw matras, maar ik weet echt niet hoe en wat ik moet kiezen. Ik heb maar een klein budget dus een duur matras gaat niet. Zijn er mensen die ervaring hebben met goedkopere matrassen van bijvoorbeeld jysk of ikea?
Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Re: Bpwr matras kiezen
Wij hebben al jaren een boxspring van Ikea, slaapt heerlijk. Vorig jaaar een nieuwe topper gekocht en weer als nieuw
. Enige nadeel van deze topper is dat je de hoes niet kan wassen. Dat kon met de vorige wel en deze zit ook met een rits om het matras maar kan niet los omdat hij met een soort van noppen vast zit. Dat heb ik niet gezien toen we hem kochten en daar baal ik wel van vond dat juist zo fijn. Ik zweet nl nogal en vond het prettig om de matrashoes 1x in de 3 maanden ofzo op te frissen
Hij ligt wel heerlijk maar deze topper zal dus eerder vervangen gaan worden door een waarvan de hoes weer los kan!
Hij ligt wel heerlijk maar deze topper zal dus eerder vervangen gaan worden door een waarvan de hoes weer los kan!
-
hannabelgje
- 5-sterren

Ik begrijp al dat ik niet meer voor pocketvering moet gaan omdat dat kouder is. Ik heb het heel vlug koud in bed.
Dan moet je ook niet de memoryfoam topper van Ikea nemen. Hadden we hiervoor en ligt heerlijk maar is zweterig in de zomer en voelt 's winters lang koud voordat het lekker word.
Misschien toch een pocketvering maar met een 'schaapje' erop voor 's winters?hannabelgje schreef:Ik begrijp al dat ik niet meer voor pocketvering moet gaan omdat dat kouder is. Ik heb het heel vlug koud in bed.
We hebben ook al jaaaren Ikea-matrassen en liggen dan minstens 10-15 jaar heerlijk!
Ik heb een ikea matras met een elektrische deken van 15,- 
Ik heb een ikea matras met een elektrische deken van 15,- 
-
Lil
Ik slaap al jaren zeer goed op het duurste ikeamatras. Ik heb een behoorlijke rugafwijking en toen geen budget voor een daarvoor geschikte matras. De revisies en de test van de consumentenbond gelezen en toen naar de Ikea gegaan. Nooit spijt van gehad. Buiten vering heeft dit model ook paardenhaar en wol, zodat ik het nooit koud of warm heb, maar altijd lekker. Over een haar of vier moet ik een nieuwe en dan ga ik dus weer met 500 euro naar de Ikea ipv met 1500 euro naar de naastgelegen beddenzaak. Ben er blij mee.
Ik heb even gekeken bij de Consumentenbond.
Laatste test is van oktober dit jaar. De nieuwe beste koop (was altijd een Ikea matras) is nu deze:
https://www.beddenreus.nl/producten/494 ... fort-x1000
Ik zit er gezien de prijs nu zelf over na te denken 2 aan te schaffen. Dat is wel heel goedkoop.
Laatste test is van oktober dit jaar. De nieuwe beste koop (was altijd een Ikea matras) is nu deze:
Ik zit er gezien de prijs nu zelf over na te denken 2 aan te schaffen. Dat is wel heel goedkoop.
-
Lil
Helaas voldoet deze niet aan mijn eisen. Hij is ook wel erg dun zo te lezen, maar idd extreem goedkoop! Misschien wel iets voor het logeerbed.Hylos schreef:Ik heb even gekeken bij de Consumentenbond.
Ik vind die gewichtsklasse ook wel bijzonder. Maximaal belastbaar gewicht 80 kilo? Daar vallen de meeste volwassenen niet onder denk ik maar zo.. mijn partner iig niet. Dus dat wordt em al weer niet helaas.
De beste matrassen volgens die test zijn overigens 700 euro. Wat een verschil!
Wij hebben een boxspring van zo'n 5 jaar oud. Ding kostte meer dan 1000 euro (vind ik al heul wat geld
)maar die matrassen zijn echt niks. Veel te zacht.. bied erg weinig steun. Denk je eens iets fatsoenlijks te kopen.
Het is met matrassen echt lastig hoor.
Wij hebben een boxspring van zo'n 5 jaar oud. Ding kostte meer dan 1000 euro (vind ik al heul wat geld
-
Lil
Als een ikeamatras al 500 kost, dan ben ok niet verbaasd over die 700.Hylos schreef:Ik vind die gewichtsklasse ook wel bijzonder. Maximaal belastbaar gewicht 80 kilo? Daar vallen de meeste volwassenen niet onder denk ik maar zo.. mijn partner iig niet. Dus dat wordt em al weer niet helaas.![]()
Wij hebben een boxspring van zo'n 5 jaar oud. Ding kostte meer dan 1000 euro (vind ik al heul wat geld)maar die matrassen zijn echt niks. Veel te zacht.. bied erg weinig steun. Denk je eens iets fatsoenlijks te kopen.
![]()
- constance.blokzijl
- 5-sterren

Ik lees even mee, wij hebben onze boxspring nu 10 jaar en we merken dat de matrassen op raken..... Ik ga de Ikea in elk geval voorstellen aan ML. Hebben ze daar ook 210 matrassen eigenlijk? Wij zijn beide nogal lang....
Ik ben eerder verbaasd over dat het Ikea matras van 150 euro altijd als beste uit de bus kwam tov de duurderen. Dan betaald je dus soms 500 meer en de kwaliteit is minder. Dat is toch erg bijzonder.Lil schreef:Als een ikeamatras al 500 kost, dan ben ok niet verbaasd over die 700.
Zoals die Tempura dingen.. dat blijkt dus niks te zijn maar kosten genoeg.
-
hannabelgje
- 5-sterren

Ik heb nu 2 matrassen in een 1.60 bed. Ik vind het verschrikkelijk. Ik lig in het midden en dus altijd in een gleuf. Zo'n wig ertussen geprobeerd maar die blijft niet zitten. Nu ga ik gewoon voor 1 matras van 1.60 denk ik.