Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Likken is het probleem niet. Ivm de hotspot zitten we er toch bovenop, en als dat niet gaat, heeft hij zijn kap op. (en ik denk niet dat hij er dan bij kan). Het moet snel intrekken omdat er anders van alles aan blijft plakken.

Prikt tea tree niet? Neutrale olie...olijf olie?
Men gebruikt heel vaak druivenpitolie, geen geur, geen kleur. Wordt vaak gebruikt als basis voor allerlei smeersel voor de huid. Dus als je iets moet aanschaffen ervoor zou ik druivenpitolie nemen.
ik had het met rapsöl extra vierge gemaakt, die had ik staan, maar kan denk ik ook met olijfolie.
En nee dat prikte niet. De pure olei doet bij mij ook geen pijn op mijn wondje. Maar voor ballen echt wel verdunnen he
Groene leem kan je oa bij medpets bestellen, maar bijv de tuinen heeft het ook. Groene Leem Vetargil.

Ik zou geen kokosolie gebruiken voor de wandeling, dat trekt niet snel genoeg in. Tijdens de wandeling niks erop en dan thuis schoonmaken en insmeren met bijv kokosolie of bio oil. Kap op zodat het ook echt kan intrekken.
eelke schreef:Likken is het probleem niet. Ivm de hotspot zitten we er toch bovenop, en als dat niet gaat, heeft hij zijn kap op. (en ik denk niet dat hij er dan bij kan). Het moet snel intrekken omdat er anders van alles aan blijft plakken.

Prikt tea tree niet? Neutrale olie...olijf olie?
Groene leem trekt er niet echt in, het blijft een groene plak aan de buitenkant die opdroogt. Die droge stukjes kunnen er dan wel afvallen, maar je zou zijn ballen ruim vóór de wandeling ermee moeten insmeren, anders is de leem nog nat tijdens het lopen.
src_esther schreef:Zou het mogelijk zijn om tea tree olie te mengen met kokosolie? Of wordt dat dan ondanks de tea tree toch gelikt? Is 2x antibacterieel en verzorgend.
tea tree ruikt zo sterk dus denk dat ze het echt niet lekker zullen vinden
We hebben een half uur in de zon gelopen :rock:

Probleem 1; Gijs blijft niet op 4 poten. Huppel, floep, bam, en dan ligt hij op zijn rug ::) in het te gras rollen. Niet zo heul handig, maar hij wordt er heul gelukkig van. Dus ach.

Probleem 2; ik heb nog steeds tijdens de wandelingen 'Eye of the tiger in mijn hoofd met op de achtergrond beelden van Rocky 1, 2 3 of 64. Dan is een half uur best lang.

Probleem 3; Hij vond dat hij niet hoefde te wachten om te auto in te gaan. Het opstapje stond daar ook nog in, maar daar ging hij gewoon boven op zitten. Antislip spul is er nu helemaal afgescheurd, dus daar ga ik vanmiddag nog wat voor knutselen.

Gisteren liepen we 26 minuten. Toen maar wel 3 wandelingen, want ondanks een uur langer, waren we pas laat uit bed en zou alles dus wel dicht op elkaar liggen. Maar vandaag lijken we dus al best richting schema te gaan...
Dit is dus opstapje 2.0 Wellicht komt straks 3.0 ook nog aan de beurt want dit zit nu vast met ducttape. En we moeten nog even kijken hoe we de pootjes goed vast krijgen want er kwam net bij 1 een schroefje uitzetten...er komt natuurlijk nogal wat gewicht op.
Volgens mij is er maar een oplossing. Koop zo een oude Citroën die de kont naar beneden hebben in stilstand. Als ik Gijs zijn story zo lees ben ik trots op mijn enkel op commando in en uitstappende beren. Zelfs zwart ongeleid projectiel die gisteren alweer hopelijk verdwaald was in het bos door overbodige bananengroei kent het principe.

Drie keer dertig klinkt mij al heel goed in de oren.
Ja ik heb een Citroen Berlingo maar daar gaat dat niet bij :biggrin2:

Tsja het is een draak. Het is ook absoluut geen type relaxte luie hond zeg maar. En ik stond ook te klungelen hoor, en dan neemt ie zelf de touwtjes wel in handen. Omdat ik nu langer liep had ik het opstapje terug in de auto gezet (wat goed lukte met 2 aangelijnde honden, terwijl er ook nog wandelaars naast ons parkeerden en laarzen aan gingen doen, dus top) en op de terugweg was ik niet duidelijk en snel genoeg toen ik de klep had open gemaakt, zodat hij nog niet zou springen. Hij sprong altijd al als eerste, en dat mocht ook altijd wel zodra de klep open was. ff oefenen nog dus.
Maar op zich valt het me alles mee hoor, dit was eigenlijk de eerste keer dat hij het opstapje niet gebruikte, als die keren dat het er wel stond deed hij het netjes :)

3 x 30 zitten we nog niet op hoor. Vandaag was het 1 x 10, 1 x 30, 1 x 17 en straks nog een keer 15. Tenminste, als hij goed loopt anders korten we die in.
Hoeveelheid per dag vind ik prima zo. Als het zo blijft dat hij max 30 min kan lopen kan ik daar wel mee leven, ook al zouden dan de andere rondjes korter moeten. Dat is nog best hondwaardig en met alle bospaden hier kunnen we dan ook nog prima variëren. Ik hoop natuurlijk nog meer op 45 of zelfs 60 min, maar goed, dat gaan we zien. Ik hoop nog meer dat hij straks weer lekker aan de flex mee kan sjezen, en ook wel dat hij weer los gaat kunnen...

Ik heb in ieder geval meer hoop dat hij wel genoeg gaat herstellen om een leuk leven te hebben, en dat is wel echt een opluchting.
Naar de silverlinde geweest, druppels gekregen om zijn lever te ontlasten, celzout erbij om zijn geestelijke gesteldheid te ondersteunen, advies om massages te geven (betere doorbloeding naar de achterhand en ontspannend) en ook het advies om hulp te zoeken bij zijn gedrag.

Dus as maandag gaan we daarvoor naar de hondenschool, voor een privé les.

Vergeten te vragen wat ik nu het best op zijn balzak kan smeren. Zo stom... maar gelukkig lijken die wel de goede kant op te gaan.

Hij is nu wel erg onrustig, hij heeft me vanmorgen wakker gehuild en ook nu is er steeds weer een uithaal... uitwerking van gisteren? (hij was best gestrest daar) of toch weer wat anders?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door