Ja ik heb een Citroen Berlingo maar daar gaat dat niet bij
Tsja het is een draak. Het is ook absoluut geen type relaxte luie hond zeg maar. En ik stond ook te klungelen hoor, en dan neemt ie zelf de touwtjes wel in handen. Omdat ik nu langer liep had ik het opstapje terug in de auto gezet (wat goed lukte met 2 aangelijnde honden, terwijl er ook nog wandelaars naast ons parkeerden en laarzen aan gingen doen, dus top) en op de terugweg was ik niet duidelijk en snel genoeg toen ik de klep had open gemaakt, zodat hij nog niet zou springen. Hij sprong altijd al als eerste, en dat mocht ook altijd wel zodra de klep open was. ff oefenen nog dus.
Maar op zich valt het me alles mee hoor, dit was eigenlijk de eerste keer dat hij het opstapje niet gebruikte, als die keren dat het er wel stond deed hij het netjes
3 x 30 zitten we nog niet op hoor. Vandaag was het 1 x 10, 1 x 30, 1 x 17 en straks nog een keer 15. Tenminste, als hij goed loopt anders korten we die in.
Hoeveelheid per dag vind ik prima zo. Als het zo blijft dat hij max 30 min kan lopen kan ik daar wel mee leven, ook al zouden dan de andere rondjes korter moeten. Dat is nog best hondwaardig en met alle bospaden hier kunnen we dan ook nog prima variëren. Ik hoop natuurlijk nog meer op 45 of zelfs 60 min, maar goed, dat gaan we zien. Ik hoop nog meer dat hij straks weer lekker aan de flex mee kan sjezen, en ook wel dat hij weer los gaat kunnen...
Ik heb in ieder geval meer hoop dat hij wel genoeg gaat herstellen om een leuk leven te hebben, en dat is wel echt een opluchting.