Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Kaio
Besmettelijk ??? EN met een biopt kun je zien om welke het gaat?

Met hem gaat het best ok. Hij was de laatste tijd al wat slomer, eerder moe vond ik, dacht dat het de leeftijd was, maar wellicht dus dit? Extreem hongerig en kwam ondanks meer voeren niet bij.
Maar dus verder is het gewoon Maci, is mega blij met extra eten, vreet het dan ook meteen op. Wil ook gewoon lekker wandelen en tussendoor is ie gewoon lui. Dat klinkt supernormaal. S avonds is ie ooit hijgeriger, dat is bij hem ook normaal. Ik vind wel dat ie helderder kijkt. EN minder rode ogen, want dat vond ik dus wel dat ie de laatste tijd had, weet het aan vermoeidheid van de vakantie
Nee, dat is niet besmettelijk. Chendo heeft een chronische hepatitis. Met een dikke naald biopt kunnen ze idd zien of het een leverontsteking is maar niet waardoor het ontstaat. Ook kunnen ze dan zien of er levercirrose is.
Chendo heeft ook een dikke naald biopt gehad. Maar heeft er wel een tik van gehad en een paar maanden voor nodig gehad om daarvan te herstellen.
Van leverproblemen worden ze heel moe.

Ik heb het ff voor je nagekeken, maar galzuren staat normaal apart vermeld als Gallensäure.
Door Kaio
tt-tjes schreef:Nee, dat is niet besmettelijk. Chendo heeft een chronische hepatitis. Met een dikke naald biopt kunnen ze idd zien of het een leverontsteking is maar niet waardoor het ontstaat. Ook kunnen ze dan zien of er levercirrose is.
Chendo heeft ook een dikke naald biopt gehad. Maar heeft er wel een tik van gehad en een paar maanden voor nodig gehad om daarvan te herstellen.
Van leverproblemen worden ze heel moe.

Ik heb het ff voor je nagekeken, maar galzuren staat normaal apart vermeld als Gallensäure.
Was dat met narcose dan? Want dat ga ik ook niet zomaar doen bij hem
Een virale hepatitis is wel besmettelijk helaas. Maar het kan ook heel goed een niet virale hepatitis zijn. Ik doe ook maar een gok op basis van alles wat ik in je topic lees en combineer dat met mijn kennis binnen de menselijke gezondheidszorg: alle leverwaarden zijn verhoogd, dat duidt toch echt op een acute leverontsteking. Tel daarbij op het braken, het vocht in de buik en het acute begin van alle klachten.

Wat zegt je eigen DA?
Door Kaio
MillyMol schreef:Een virale hepatitis is wel besmettelijk helaas. Maar het kan ook heel goed een niet virale hepatitis zijn. Ik doe ook maar een gok op basis van alles wat ik in je topic lees en combineer dat met mijn kennis binnen de menselijke gezondheidszorg: alle leverwaarden zijn verhoogd, dat duidt toch echt op een acute leverontsteking. Tel daarbij op het braken, het vocht in de buik en het acute begin van alle klachten.

Wat zegt je eigen DA?
Dat ie licht verteerbaar voedsel moest hebben. Niks over viraal gezegd. Alleen dan over 4-6 weken opnieuw testen.
En verder is het ook nieuw voor mij dus weet ook niet wat te vragen, en dan nog eens vertalen naar Duits he ;) dan merk je toch dat het wat lastiger is, ook al kent ze wat Nederlands. Maar goed als ik weet wat ik moet vragen kan ik dat even in het duits opzoeken eerst.
Kaio schreef:Was dat met narcose dan? Want dat ga ik ook niet zomaar doen bij hem
Dat was idd met narcose. Dunne naald biopt is toen wel zonder gedaan, maar dit is wel ff wat heftiger.
Maar het is wel de enige manier om echt te weten wat het is, het kan namelijk ook nog koperstapeling zijn.

Ik zou er niet meteen vanuit gaan dat het een virale hepatitis is, denk dat hij dan wel zieker zou zijn. Vochtophopingen kunnen wel ontstaan bij leverproblemen, al heeft Chendo dat nooit gehad.
Ik zou iig met het leverdieet beginnen en kijken dat je geen vlees geeft wat veel ammoniak geeft.
Je kunt heel veel van internet afhalen vwb hepatitis bij een hond, ook over de vochtophoping in de buik.
En oh ja, bij leverproblemen drinken ze ook heel veel.
Door Kaio
Hij drinkt dus zijn hele leven veel. Heb zelfs het idee dat ie de laatste dagen minder drinkt :???: Kan ook toeval zijn, ik doe ook rustig aan met hem he.
Vocht in buik had ik idd al gezien dat dat een van de symptomen is. Op moment heeft ie dat niet, maar ik denk idd dat dat dus door zijn lever kwam ja.
De verdeling van de witte bloedcellen duidt niet op een virale infectie. Dan verwacht je meer lymfocyten ipv neutrofielen.

Er is geen aanwijzing voor een ontsteking want de leukocyten zijn niet verhoogd. De absolute aantallen.van de neutrofielen ook niet.
Ik weet niet of hij gestressed was bij de bloedafname maar de licht verhoogde neutrofielen en te lage bloedsuiker zouden een gevolg van stress kunnen zijn.
Door Kaio
Tja gestressed, hij voelde zich niet lekker, en auto is ook altijd veel stress. In de wachtkamer is ie languit gaan liggen op zijn zij. Andere honden ed boeien hem niet. Bij de da neusde hij letterlijk wat rond en probeerde knuffels te scoren.
Dus dat was redelijk rustig maar ja een half uur eerder....
Laatst gewijzigd door Kaio op do 27 okt 2016, 19:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Door sella
Voor een infectie vind ik de witte bloedcellen ook niet logisch.( de verhouding n lichte verhoging van sommige)

Bloedsuiker nuchter is bij rauw gevoerde honden altijd lager is mijn ervaring hier mee

Ik zou een leversparend dieet inzetten en ondersteunen met oa maria distel.

Mits hij niet zieker wordt dan herhalen met galzuren. Anders sta je eerder op de stoep boor verder onderzoek.
Ik geloof dat ik toch eerst een galzuurmeting zou laten doen. En tegelijkertijd inderdaad op een leverbesparend dieet (en ik heb gelezen hoe lastig dat is.... pfft...) en inderdaad: mariadistel! Zeer belangrijk om te geven!
Door Kaio
Meneer opgehoogd naar 1800 gram per dag.
Hij heeft veel plekjes op zijn huid, jeuk en een tussenteenontsteking, niet leuk :(
Of dat nu komt van iets dat ie eet of wellicht de uitwerking is van die hoge leverwaarden. Neig zelf nog wel naar dat laatste. Vraag me af of ie dit niet vaker gehad heeft en daarom op en af gaat met zijn huidissues.
Ik kan hem nu natuurlijk even niks geven ervoor. En wrslijk ook nooit meer langdurig.

Voor de rest qua energie en eetlust gaat het prima.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door