Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

eelke schreef:Zelf afbreken zal hij niet zo snel doen denk ik, maar het commando daarvoor is 'kijk eens'. Dat gebruiken we ook bij kinderen en paarden. Hij mag wel kijken, maar alleen als hij dat redelijk rustig doen (niet op standje hittepetit) als hij in dat standje schiet dan lijd ik hem dus even af. Mag hij daarna weer kijken hoor, dan beginnen we weer opnieuw.

Is dat zo'n beetje wat je bedoeld?

En inderdaad, het voelt als een stijgende lijn. Het zal toch niet dat ik me zo een zorgen heb gemaakt omdat die draak van een hond de rondje stoep stom vond he?
De meneer had vanmiddag ook nog een rondje van 20 min gelopen, ik dacht oei oei oei, dat is wel meteen veel, 2 rondjes van 20, maar als ik hem zo in huis zie lopen is hij nog best fit en soepel. Echt heel fijn.
Je hebt het wel over een newf he? Dusssss......
Nieuw filmpje :) niet het beste maar het is ingewikkeld, 2 honden aan de lijn, filmen, en ondertussen zelf niet op je bakkes gaan door een molshoop of graspol.
Kanttekening; dit was bijna aan het einde van de 20 min wandeling, en hij was ook al in en uit de auto geweest.

De piep heeft dinsdag toen ik voor mijn werk gebeld werd het korstje eraf gepeuterd. Gelukkig valt de schade verder wel mee. Zijn ballen blijven nog steeds erg vies... ik weet ook nog steeds niet zo goed wat ik er op moet doen, dus dan maar niks. We maken het nu steeds schoon met kamillethee.
Ja, vind ik van wel. Alleen zou hij nu volgens schema 4 x 20 min moeten lopen. En vanaf morgen 3 x 30... :-\

Maar goed, dat hele schema hebben we dus los gelaten. We gaan nu voor sochtends vroeg 10-15 min. Begin en eind van de middag 20 min en savonds laat 15 min.
De 2 wandelingen smiddags wil ik dan gaan uitbreiden, als dat mogelijk is en het goed met hem gaat. We zullen het gewoon even moeten aanzien...eigenlijk zou hij volgende week vrijdag op controle moeten, maar goed, als hij het doel nog niet heeft gehaald is dat niet handig denk ik.
eelke schreef:De piep heeft dinsdag toen ik voor mijn werk gebeld werd het korstje eraf gepeuterd. Gelukkig valt de schade verder wel mee. Zijn ballen blijven nog steeds erg vies... ik weet ook nog steeds niet zo goed wat ik er op moet doen, dus dan maar niks. We maken het nu steeds schoon met kamillethee.
Heb je kokosolie in huis? Zoja, zou je voor de wandeling dat misschien kunnen smeren. Tijdens het wandelen kan hij het er niet aflikken en heeft het misschien genoeg tijd om zijn werk te doen. Ik vind kokosolie fijn spul om te smeren, helaas wordt het ook erg smakelijk gevonden...
eelke schreef:Trekt dat snel in of was je dat er weer makkelijk af? Als het plakt dan plakken er zandkorrels aan natuurlijk en dat lijkt me helemaal ellendig...
Het trekt niet heel snel in, heb het nooit gemeten. Maar het moet niet meteen de 1ste minuut afgelikt worden. Het plakt wel lichtjes, maar niet zoals bij creme. Niet te dik doen, klein beetje is voldoende. Het is makkelijk afspoelbaar met lauw/warm water.
Wat ik nog wel deed op pijnlijke ballenhuid en wat stukkig, is zilverwater omdat het en verkoeld en ook wat bactieridodend is, niet schadelijk als hij wat oplikt. Mischien nog een idee als het toch wat wil gaan dragen?
En groene leem? Papje maken en dat erop smeren? Dat droogt op.

Ik vind het eerlijk gezegd best keurig hoe hij loopt en dat schema moet je inderdaad los laten denk ik. Linga ging na haar operatie ook veel minder snel qua herstel dan normaal was voor de situatie. Iedere hond is anders. Met veel geduld (en fysio) is het bij haar ook goed gekomen.
Oh ja dat is ook nog een idee! Het moet ook wel echt iets zijn wat niet prikt natuurlijk, dat lijkt me heel heel sneu!

Ja ik probeer het nu ook los te laten, iedereen is inderdaad weer anders. En zo een grote hond met zo'n bouw heeft die 4e poot ook gewoon hard nodig, dus ontzien is ook weer lastiger voor hem, waar een andere hond dat weer makkelijker zou doen.

Gisterenavond had hij er wel last van. Ja op zich niet zo gek want hij heeft zich goed uitgeleefd smiddags, normaal is het al lastig om hem niet te laten draven maar nu wilde hij in galop!

Vandaag zien we gewoon weer. Eerst kokosolie proberen. Groene leem heb ik ook niet, waar koop je dat?
ZIet er netjes uit op het filmpje.

Op Fozzy's ballen doe ik tea tree, verdund in een neutrale olie. Antibacterieel verzorgend en echt niet dat ie er zelf dan nog aanlikt.

Groene leem heb ik ooit eens geprobeerd, maar dat vond ik kleffe zooi, zeker met een langvacht, en omdat het afsluit zie je niet hoe het zich verder ontwikkelt, heb het toch ook bij een hotspot gehad dat ie groter werd en ik niet meer kon zien waardoor het groen was. Ik weet dat bij heel veel groene leem goed werkt maar ik werd er niet vrolijk van. Wellicht deed ik iets fout. Volgens mij heeft de tuinen het ook.
Kokosolie moet ie niet te lekker vinden he :biggrin2:
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door