Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Ik merk bij Spot heel erg dat hij reactief wordt naar fietsers en andere honden aks hij te weinig kan/mag en daardoor zijn energie niet kwijt kaN. Da's echt frustratie;zodra hij bv weer voor de step kan is het over.

Als je het instinctief zou moeten benoemen, hoe voelt zijn gedrag dan?

Wat betreft zoekspellrn; als het draaien op de plaats het probleem is, kan je ook hersenwerk doen in de vorm van zoek-apporteert. Mijn mannen worden daar moe en voldaan van.

Sterkte met alles!
eelke schreef:Ja dat was iets te vroeg gejuigd wel... nog echt een paar dagen goed opletten, want hij heeft er vanmiddag toch weer even aangezeten.

4 x 20 redden we nog lang niet. Vandaag 1 x 10, 1 x 15 en 1 x 18 min. Straks nog 1 x 15, als hij niet weer heel slecht loopt van die 18. Zo maar langzaam opbouwen. We gaan er zelf maar wat mee knutselen. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat als hij zó slecht loopt hij dan 20 min zo slecht moet lopen. Dus dan moet het minder.

Komen we bij het volgende probleem; zijn gedrag is echt verschrikkelijk. Vorige week heeft hij zich als een razende omgedraaid na het passeren van een hond, en ik kreeg hem bijna niet mee. Echt lelijk grommen/blaffen. Klinkt echt als agressie.
Vandaag kwamen we een fietser tegen in het gangetje die we niet eens hoefden te passeren; blaffen. Daarna een hond een eind weg; grommen/blaffen. Hondje aan de zijkant, verstarren en grommen. Hond aan de overkant van de straat; kop omhoog, en in draf. En het vervelendste, hij wordt echt weer een stuk sterker, ik kan hem nog maar moeilijk houden... :-\ als dit niet snel minder wordt moeten we snel wat met een gt gaan doen, maar ja, ergens mee oefenen is natuurlijk ook weer lastig.

Het bevestigd voor mij wel dat hij nu hiermee beter moet worden. Ik denk echt dat het een gevaarlijke hond wordt als hij nog eens zo een traject door moet. Het heeft hem echt veranderd. :-\
Ik zou als ik jou was ook nu hulp van een GT inschakelen. Het klinkt best heftig wat je schrijft en mijn ervaring is dat een goede GT vaak al heel snel verbeteringen kan brengen. Soms zit het in kleine dingen die net even anders kunnen, wat dan veel verschil geeft. Ik merk zelf dat doordat je er zelf zo ontzettend diep in zit, je die dingen vaak niet meer ziet. Het hoeft niet helemaal misgegaan te zijn voor het tijd is een GT te raadplegen, hoe minder er "stuk" is, hoe makkelijk het te repareren is!

En het zou ook helemaal niet verkeerd zijn als het voor jou allemaal ietsje makkelijker en minder zwaarmoedig wordt. Een beetje positiever naar de toekomst kunnen kijken maakt het voor jou ook allemaal een stuk minder zwaar! En dat mag best hoor!
Mijn eigen gevoel zegt vooral frustratie...

Ah gossie. Zijn ballen zijn helemaal ontstoken. Kapot, bloed, pus en haar er aan vast geplakt. Sjonge daar ga je ook niet lekker van lopen natuurlijk.

Ja klopt hoor Kaela. Ik ga eens kijken hoe hij dit weekend is, en ondertussen eens zoeken wat er hier in de buurt zit. Of toch misschien al weer terug naar de silverlinde, want met gedrag en hotspots kunnen we wel geholpen worden, en even checken hoe hij in zijn lijf zit is ook niet verkeerd...
Pffff, ik had gehoopt wat onmiskenbaar positieve berichten hier aan te treffen, maar echt lekker opschieten doet het nog niet, geloof ik. En is het het één niet, is het wat anders. Ontstoken ballen? Hoe komt een hond daar nou aan? :o Klinkt in ieder geval pijnlijk, en wat iemand al zei: pijn maakt chagrijnig en misschien dat hij daardoor agressiever wordt. Al kan ik me ook voorstellen dat hij gewoon zijn ei (no pun intended) niet kwijt kan en veel te veel energie heeft. Een gewone gevulde Kong helpt ook niet?

Sterkte maar weer eens. Tjonge, dat je er al vanaf juli mee tobt, vreselijk. :(
Ja nou die tijd gaat wel snel eigenlijk hoor. Gek is dat.

Het velletje van zijn ballen is heel gevoelig. Daar zit altijd wel een krasje of korstje op. Ik denk doordat hij, als hij gaat liggen, vaak met zijn buik schuift en het dan over de tegels buiten schaaft. Anders zou ik t ook niet weten...
Nu is alles in ieder geval weer kort geschoren, schoon en iets verzachtends erop. Morgen wassen met kamille thee.
Misschien dan toch hormonen? Dat hij daarom daar ook meer aan het soppen is?
Nou de eerste dagen liep hij er beter van. En toen na een dag of 4 weer ineens heel slecht. Hij krijgt nu niks rustgevends nee, binnen is hij rustig, dus laat hem maar vooral lekker helder blijven denk ik dan. Of het zou een natuurlijk middeltje moeten zijn, zoals Kaio al voorstelt.
Fozzy heeft dat ook vaak korsten en soms een beetje ontstoken ballen. Komt denk ik omdat die dingen mega groot zijn en dus altijd de grond raken en tijdens ww seizoen de huid ook wat geweekter is.
Laatste keer heb ik het verzorgd met in neutrale olie verdunde tea tree olie en dat beviel heel goed.
Ik zou ook niets geven waardoor hij suf wordt, maar er zijn wel enkele homeopatisch middeltjes die een beetje ondersteunen zonder te versuffen. Ik denk daarbij aan bv bach, zylkène,... Heb je voor honden ook niet van die halsbanden, adaptil geloof ik? Kan je die enkel bij wandelingen aandoen of werkt dat dan niet?

Ik denk dat het niet de oplossing is, maar misschien kan het wel een beetje ondersteunen. Pijn en frustratie zijn zeer goede redenen om onhandelbaar/agressief te worden, dus ik denk dat de hoofdzaak blijft om dat aan te pakken.

Sterkte iig, ik weet hoe wanhopig je kan worden als het niet goed gaat met je beestjes en je er maar geen vat op lijkt te krijgen :bigarmhug:
Ja ik denk dat ik daarvoor raad ga vragen bij de Silverlinde. Hij heeft nu natuurlijk het afgelopen half jaar zoooooooooooo veel gehad (3 potjes van 400 pillen celzouten, 2 soorten pijnstillers, phytonics leverdruppels, moedermelk poeder, 3 kuren antibiotica, vetranquil, en 4 keer narcose...als ik het ff zo snel uit mijn mouw schud). En we kwamen daar in juni voor het titeren met ook meteen de vraag eens te kijken naar zijn huid want steeds zo veel hotspots...
Zij reageren sowieso al wel heel snel steeds met advies op afstand.

Vandaag ga ik het opstapje maken. En ik zit heel erg te twijfelen om dan niet even naar het bos te rijden om daar gewoon te zijn en te snuffelen. Ik denk dat hem dat zo goed zou doen... mentaal. En lichamelijk ook misschien wel, als hij dat opstapje goed gebruikt, want hij loopt beter op zachte grond dan op de stoep. Gewoon even wat stappen en snuffelen voor een paar minuten. Eerst maar eens afwachten hoe hij nu weer loopt.
adaptil halsband gaat niet, die is er niet in die maat.

Als ie goed de auto in en uit kan, dan zou bos toch wel eens leuk voor hem kunnen zijn, idd mentaal. Ik weet niet hoe hij is, hier eentje die daardoor dus juist druk werd tijdens het snuffelen en dan alle kanten op dook. Maar volgens mij is Gijs daar veel rustiger in toch?

Clickeren gaat wel met meer honden hoor. Je kunt het aanleren, maar dat duurt ff. Of je zet de een in de andere kamer, deurtje dicht :biggrin2: Dan kun je hem sleepy aanleren of naar links recht kijken, juiste bal voor zijn neus aanraken etc. en dat allemaal liggend.
En ik zou idd onderweg lekkers mee nemen, ook om het leuker te maken voor hem.
Ja clickeren thuis kan maar dan telt de 3 x regel (en dan doet ie het niet meer, draait zich om en gaat ergens liggen...). Ik dacht dat je clickeren onderweg bedoelde om hem naar mij te leren kijken ipv naar een hond of fietser. Dat lukt me niet met twee honden aan de lijn. ;)
Hij heeft touch aangeleerd en high five, met de clicker.

Geen idee hoe hij in het bos is nu ;) hij wordt er meestal wel blij en druk van, maar dat is maar een paar meter. Ik hang er natuurlijk ook nog aan met een korte lijn dus daarmee kan ik hem wel afremmen. Mag hij wel bepalen waar hij heen wil anders is dat weer frustratie natuurlijk. Net t eerste rondje liep hij best aardig. Zo eerst maar eens even de pootjes onder de plank schroeven en de anti slip mat erop maken. Mijn auto is 50 cm hoog, en het opstapje wordt 25 cm. Dat is goed te doen denk ik, twee keer 25 cm.
Ik heb daarom ook een clickerwoordje (yes) aangeleerd voor onderweg. Is natuurlijk niet zo precies getimed als de clicker maar je hebt je hand vrij en ik heb hem altijd bij me :biggrin2:
En om te oefenen met andere honden is het wel makkelijk om alleen Gijs bij je te hebben. Want dat is echt lastig met 2 aan de riem, en de timing is zal dan ook niet goed zijn, en dat is nou juist wel even belangrijk. Maar ja dan blijf je wel lopen als ze apart meemoeten he...Maar dat kan hem ook wel goed doen, 1 op 1 aandacht. Daar hebben ze hier thuis ook behoefte aan, soms lekker alleen mee.
Kaio schreef:Ik heb daarom ook een clickerwoordje (yes) aangeleerd voor onderweg. Is natuurlijk niet zo precies getimed als de clicker maar je hebt je hand vrij en ik heb hem altijd bij me :biggrin2:
En om te oefenen met andere honden is het wel makkelijk om alleen Gijs bij je te hebben. Want dat is echt lastig met 2 aan de riem, en de timing is zal dan ook niet goed zijn, en dat is nou juist wel even belangrijk. Maar ja dan blijf je wel lopen als ze apart meemoeten he...Maar dat kan hem ook wel goed doen, 1 op 1 aandacht. Daar hebben ze hier thuis ook behoefte aan, soms lekker alleen mee.
Hoezo niet? Een woordje is zo gezegd, een clicker moet ingedrukt worden. Ik zou haast gokken dat als er tijdsverschil in zit, de clicker langzamer is. Timing is oefenen!

Ik gebruik ook een clickerwoord (Ex). En een bridge: ekekekekekekekek (de e zoals in ex). Ik vind het ideaal, altijd bij me, altijd bruikbaar.
Ja dat moeten we dan maar weer vaker doen. Gedoe alleen, want dan moeten we beide thuis zijn want Gijs kan niet alleen thuis blijven en Joep moet er natuurlijk ook uit. En dan maar net hopen dat we honden tegen komen ::)

Net ff lekker wat haar eruit gekamt en de boel los geblazen. Eerst even zijn plekken gesopt met kamillethee. Tijdens het blazen zag ik wel dat op meer plekken op zijn heup de huid geirriteerd was... op de rest van zijn lijf vond ik het gelukkig wel meevallen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door