Het grote babytopic
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Re: De BP-moeders! *Fleur is geboren! 2-2-2015
Wat leuk! Gefeliciteerd!
- Pauline
- 5-sterren

Vind het ook heel leuk!!koekje schreef:Wat leuk! Gefeliciteerd!
Opgegraven!
- Angelique
- 5-sterren

koekje schreef:Opgegraven!
Yeah, die Koek
Misschien kan Mod.E de titel even aanpassen maar "het grote babytopic" oid
Ooooh, handig!
Nou, om maar meteen te beginnen. Het uitzetlijstje.
Je hebt minimaal nodig:
1 standaard kraampakket (via de zorgverzekeraar)
1 stuk plastic van 2 x 1,5 meter
1 zaklamp
1 maatkan
1 rol keukenpapier
1 pak zout
2 emmers van tien liter
2 vuilniszakken
1 po (ondersteek)
1 digitale thermometer voor anaal gebruik, voor de moeder
1 baby jasje maat 50
2 kleine mutjes 100% katoen
6 rompertjes maar 50
6 setjes truitje + broekje of boxpakjes, maat 50
3 badcapes
6 paar sokjes
1 pak wegwerpluiers maat newborn
18 hydrofielluiers
3 pakken billendoekjes
6 hydrofiele washandjes
1 digitale thermometer voor anaal gebruik, voor de baby
1 luieremmer
1 Swaddle (hydrofieldoek 120 x 120 cm)
1 wiegje of ledikantje
1 ademend matrasje van koudschuim
3 molthon onderleggers
3 molthon hoeslakens
3 hoeslakens
3 bovenlakens
2 dekentjes (fleece, prenatal)
2 aluminium naadloze kruiken met kruikenzakken
1 babybadje + standaard
1 haarborstel
1 kam
1 fles wasgel
1 fles babyshampoo
1 fles babybodylotion
1 aankleedkussen
3 hoezen voor aankleedkussen
1 drinkfles + speen
1 pak kunstvoeding (ook wanneer je borstvoeding wil geven kan het nodig zijn om bij te voeden)
1 babyweegschaal
1 goedgekeurd autostoeltje, ook wanneer je geen auto hebt, om na een eventuele ziekenhuisbevalling veilig naar huis te kunnen.
1 Maxicosi
Wil je wasbare luiers gebruiken? Neem dan contact op, wij geven dan aan wat je kan gebruiken en wat je nodig hebt.
Alle nieuwe producten die met de baby in aanraking komen moeten twee maal gewassen worden zonder wasverzachter, vóór gebruik.
Ik ben heel benieuwd naar jullie mening. Ik vind het een pittige lijst.
Je hebt minimaal nodig:
1 standaard kraampakket (via de zorgverzekeraar)
1 stuk plastic van 2 x 1,5 meter
1 zaklamp
1 maatkan
1 rol keukenpapier
1 pak zout
2 emmers van tien liter
2 vuilniszakken
1 po (ondersteek)
1 digitale thermometer voor anaal gebruik, voor de moeder
1 baby jasje maat 50
2 kleine mutjes 100% katoen
6 rompertjes maar 50
6 setjes truitje + broekje of boxpakjes, maat 50
3 badcapes
6 paar sokjes
1 pak wegwerpluiers maat newborn
18 hydrofielluiers
3 pakken billendoekjes
6 hydrofiele washandjes
1 digitale thermometer voor anaal gebruik, voor de baby
1 luieremmer
1 Swaddle (hydrofieldoek 120 x 120 cm)
1 wiegje of ledikantje
1 ademend matrasje van koudschuim
3 molthon onderleggers
3 molthon hoeslakens
3 hoeslakens
3 bovenlakens
2 dekentjes (fleece, prenatal)
2 aluminium naadloze kruiken met kruikenzakken
1 babybadje + standaard
1 haarborstel
1 kam
1 fles wasgel
1 fles babyshampoo
1 fles babybodylotion
1 aankleedkussen
3 hoezen voor aankleedkussen
1 drinkfles + speen
1 pak kunstvoeding (ook wanneer je borstvoeding wil geven kan het nodig zijn om bij te voeden)
1 babyweegschaal
1 goedgekeurd autostoeltje, ook wanneer je geen auto hebt, om na een eventuele ziekenhuisbevalling veilig naar huis te kunnen.
1 Maxicosi
Wil je wasbare luiers gebruiken? Neem dan contact op, wij geven dan aan wat je kan gebruiken en wat je nodig hebt.
Alle nieuwe producten die met de baby in aanraking komen moeten twee maal gewassen worden zonder wasverzachter, vóór gebruik.
Ik ben heel benieuwd naar jullie mening. Ik vind het een pittige lijst.
Ja, ik ook. Ik denk dat je bijna de helft niet nodig hebt en hoef je ook echt niet te halen. Het is niet dat je geen kraamzorg krijgt als je nietbprecies aan hun lijstje voldoet. En als dat wel is, help ik je mee een klachtenbrief te schrijven.
Ik ken de lijst... was niet van plan me eraan te houden. De helft gebruik je niet wordt mij door verschillende jonge moeders verteld...
ik heb gewoon met gezond verstand de lijst naar eigen inzicht gebruikt. Het is namelijk wel handig een richtlijn te hebben als nieuwe mama...
Mbt het kraampakket: dat krijg ik van mijn verzekeraar, dus die spullen hoef ik niet aan te schaffen en wat ik niet gebruik gaat naar het goede doel (stichting Hope).
Ik vind het echt van de zotte dat je bij een bepaalde winkel moet kopen, dat heb ik niet op mijn lijstje... ik zou vragen waarom ze deze 'aanbeveling' doen.
Ze gaan wel het bedje controleren en bij cosleepen moet je eigenlijk een ' echte' cosleeper gebruiken... ik bouw gewoon een normaal ledikantje om en dat is net zo veilig, want lijkt als 2 druppels water. Kost alleen 40 euro ipv 200!
ik heb gewoon met gezond verstand de lijst naar eigen inzicht gebruikt. Het is namelijk wel handig een richtlijn te hebben als nieuwe mama...
Mbt het kraampakket: dat krijg ik van mijn verzekeraar, dus die spullen hoef ik niet aan te schaffen en wat ik niet gebruik gaat naar het goede doel (stichting Hope).
Ik vind het echt van de zotte dat je bij een bepaalde winkel moet kopen, dat heb ik niet op mijn lijstje... ik zou vragen waarom ze deze 'aanbeveling' doen.
Ze gaan wel het bedje controleren en bij cosleepen moet je eigenlijk een ' echte' cosleeper gebruiken... ik bouw gewoon een normaal ledikantje om en dat is net zo veilig, want lijkt als 2 druppels water. Kost alleen 40 euro ipv 200!
Re: Het grote babytopic
Naam veranderd.
*opmerking van de moderator* -> ook voor kleine baby's he!
eelke schreef:Naam veranderd.
O gelukkig dus niet alleen voor de 4 kilo baby's, met mijn kleine van 2,7 kilo mag ik ook mee praten
Over die lijst weegschaal heb je niet nodig die heeft de kraamzorg en het consultatiebureau wel voor je.
Die maatkan kan ik je wel aanbevelen, als je uitgescheurd bent is het zeer prettig om tegelijkertijd met het plassen er water overheen te gieten. Anders ga je echt door de grond
Ik had een grote beker uit het zkh meegekregen. En anders gewoon de piskan van Moeders voor Moeders gebruiken.
Ik heb zelf ontelbare maatkannen dus er gewoon een gepakt die ik normaal tijdens het zeep maken gebruik
Piskan van moeders voor moeders had ik al weg gegooid, vond dat ding vrij smerig en had geen idee waar ik het anders voor zou gebruiken.
Maar je hebt gelijk een grote beker volstaat ook, die heb ik alleen niet van uit het ziekenhuis mee gekregen wat die hadden super wc met ingebouwde douche voor daar beneden
Had gewild dat ik die had mee gekregen
Piskan van moeders voor moeders had ik al weg gegooid, vond dat ding vrij smerig en had geen idee waar ik het anders voor zou gebruiken.
Maar je hebt gelijk een grote beker volstaat ook, die heb ik alleen niet van uit het ziekenhuis mee gekregen wat die hadden super wc met ingebouwde douche voor daar beneden
Had gewild dat ik die had mee gekregen
Oja wel een goede voor je zelf is grote witte oma onderbroeken, voor de eerste 6 weken na de bevalling zo dat het kraamverband makkelijk zit 
- CindyMayella
- 5-sterren

Zo, da's een aardige lijst
....... Ik heb ook niet alles aangeschaft van wat er bij jou staat..... Volgens mij heb ik bij Tamar wel een weegschaal gehuurd bij de thuiszorg.... Maar zij was amper 2 kg, dus ik moest goed in de gaten houden of zij wel genoeg aan kwam..... Bij Mayella heb ik die niet gehuurd, sowieso omdat zij bijna een kilo meer woog..... Bij mij stonden er zelfs klossen op de lijst om mn bed te verhogen ivm thuisbevalling, omdat men anders teveel gebogen stond en dan kregen ze last van hun rug en dat mocht niet..... Tja, ik denk dat je zelf moet inschatten wat je echt nodig hebt en wat je later kan aanschaffen..... Maar, nogmaals, dr zijn genoeg mama's hier die je meer kunnen helpen......
.....
Bedklossen moeten we ook hebben, ook bij een ziekenhuisbevalling. Ik ga even overleggen of ze daar een uitzondering willen maken want ons bed wordt echt hoog met klossen en voor manlief is dat tamelijk onhandig. Dat ze niet de hele week krom kunnen staan, dat snap ik wel. Aan de andere kant wil ik niet elke dag fysieke controles dus zou het alleen over het opmaken van het bed gaan. Ach, dat hoor ik wel, of dat echt nodig is.
Ik vind het moeilijk. Want ja, wat heb je nu nodig en wat niet? Zeker omdat wij toch best wat dingen zullen moeten (laten) aanpassen is het natuurlijk ook niet zo dat we snel even wat kunnen halen in de winkel. De aanpassingen kosten natuurlijk wel weer geld en dat zomaar uitgeven voor dingen die we nooit gaan gebruiken is ook weer zo'n onzin.
Zijn er hier trouwens mama's die wasbare luiers gebruiken? Mijn moeder gebruikte altijd hydrofielluiers en zou nooit anders willen. Ik wil geen chemicaliën aan die billetjes en ik vind zo'n berg afval echt niks voor het milieu.
Ik vind het moeilijk. Want ja, wat heb je nu nodig en wat niet? Zeker omdat wij toch best wat dingen zullen moeten (laten) aanpassen is het natuurlijk ook niet zo dat we snel even wat kunnen halen in de winkel. De aanpassingen kosten natuurlijk wel weer geld en dat zomaar uitgeven voor dingen die we nooit gaan gebruiken is ook weer zo'n onzin.
Zijn er hier trouwens mama's die wasbare luiers gebruiken? Mijn moeder gebruikte altijd hydrofielluiers en zou nooit anders willen. Ik wil geen chemicaliën aan die billetjes en ik vind zo'n berg afval echt niks voor het milieu.