Geluksmomentje van de dag

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Geluksmomentje van de dag

pearlsofpassion
Moderator

Bericht door pearlsofpassion »

Hope schreef:Wij moeten van de kraamverzorging 6 setjes in huis hebben in maat 50.
Ik denk niet dat ik dat ga doen, of ik haal nog wat bij de kringloop of zo. Ze komen controleren van te voren en ik heb ook geen zin in gezeur, maar ik vind het wel onzin. Heb je straks een grote baby, zit je met al die kleertjes!
Je kan natuurlijk nog wat afwachten voor de kleinste maat. In maand 6 of 7 krijg je op echo al een idee of het een grote, kleine of middelmaat baby wordt.
En ik heb inderdaad ook heel wat tweedehands in de kleinste maten.
En soms heb je combimaten. Bij de Hema vb heb je 50/56 en dan 62/68. Die 50/56 kunnen ze dan wat langer in. Vond ik ook wel handig. Maar zo heb ik ook maar 2 of 3 stuks hoor... ::)
De rest is gewoon 56.
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

Maat 50/56...ook ooit nog eens oorzaak geweest van een vette rel :biggrin2:
Martine-Tom

Bericht door Martine-Tom »

Angelique schreef:Maat 50/56...ook ooit nog eens oorzaak geweest van een vette rel :biggrin2:
huh...wat rellen mensen om rare dingen zeg :biggrin2:
CindyMayella
5-sterren
5-sterren

Bericht door CindyMayella »

Hope schreef:
Wij moeten van de kraamverzorging 6 setjes in huis hebben in maat 50.
Ik denk niet dat ik dat ga doen, of ik haal nog wat bij de kringloop of zo. Ze komen controleren van te voren en ik heb ook geen zin in gezeur, maar ik vind het wel onzin. Heb je straks een grote baby, zit je met al die kleertjes!
Huh???? Controleren of je idd 6 setjes van maat 50 hebt????? Vind ik een beetje raar, of ligt dat aan mij????Ik had zelf wel wat gekocht van maat 50, maar pas toen de dames waren geboren, kon ik eigenlijk pas de kleertjes kopen omdat ik niet wist hoe groot ze echt waren..... Ze waren nl beiden klein, respectievelijk 47 en 49 cm, dus ik heb (en familie) bij prenatal maatje 45 gekocht..... Prenatal was toenertijd de enige winkel die onder maat 50 verkocht......
Kim_S
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kim_S »

Angelique schreef:Maat 50/56...ook ooit nog eens oorzaak geweest van een vette rel :biggrin2:
Dat was geen baby-maat gok ik dan :biggrin2:
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

CindyMayella schreef:Huh???? Controleren of je idd 6 setjes van maat 50 hebt????? Vind ik een beetje raar, of ligt dat aan mij????Ik had zelf wel wat gekocht van maat 50, maar pas toen de dames waren geboren, kon ik eigenlijk pas de kleertjes kopen omdat ik niet wist hoe groot ze echt waren..... Ze waren nl beiden klein, respectievelijk 47 en 49 cm, dus ik heb (en familie) bij prenatal maatje 45 gekocht..... Prenatal was toenertijd de enige winkel die onder maat 50 verkocht......
Je krijgt een uitzetlijst en die komen ze checken. Ook of de slaapkamer verwarming heeft, het ledikantje/wiegje aan de eisen voldoet etc. Ik heb nu twee rompertjes maat 50. Ik twijfel. Ik heb geen zin om manlief na de bevalling meteen naar de winkel te moeten sturen. Schoonmoeder zegt dat je maat 50 nooit gebruikt en dat maat 62 klein zat is maar dat vind ik toch ook wel spannend. Maar zes setjs kleding per maat vind ik hoe dan ook best veel. Dus zes rompertjes, zes broekjes, zes truitjes/vestjes. Ze zijn er zo uitgegroeid en we wassen toch vaak. Er staat ook 1 baby jasje maat 50 op. Ook zo iets. Alsof je op de tweede dag met je baby op stap gaat. Een jasje koop ik wel als ik weet welke maat ik moet hebben.
pearlsofpassion
Moderator

En pyjama'tjes dan?

De eerste weken dragen ze hier vooral die. Ook overdag. Lekker warm...

Ik heb wel een warm truitje en warme broek die morgen bij Vincent waarschijnlijk aan gaat om naar huis te gaan. Ik heb dat setje gekregen van iemand die in feb iets wou kopen voor Laurens en er niet bij stilgestaan had dat ie in juli geboren werd. ::) ;D
Alleszinds, nu komt dat van pas, maar in het andere geval ging hij gewoon onder of in een deken of wikkeldoek mee naar huis...
Als je een warme draagdoek hebt, scheelt dat ook al.veel en als dat nog te koud is kan je die hele kleintjes vaak gewoon nog mee onder je eigen jas nemen. Desnoods je zwangerschapsjas.
Mutsjes vind ik wel nodig.
janninneee
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door janninneee »

Heerlijk avondje met de meiden op de bank Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
pearlsofpassion
Moderator

janninneee schreef:Heerlijk avondje met de meiden op de bank Afbeelding

Ziet er super gezellig uit!
Wat liggen ze mooi naast elkaar.
Fijn wel dat ze zo mooi plaats voor jou laten. ;)

Mijn geluksmomentje van morgen alvast:

Ik mag morgen naar huis! :groupwave2:
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

Kim_S schreef:Dat was geen baby-maat gok ik dan :biggrin2:
Jawel :biggrin2:
CindyMayella
5-sterren
5-sterren

Bericht door CindyMayella »

Hope schreef:
Je krijgt een uitzetlijst en die komen ze checken. Ook of de slaapkamer verwarming heeft, het ledikantje/wiegje aan de eisen voldoet etc. Ik heb nu twee rompertjes maat 50. Ik twijfel. Ik heb geen zin om manlief na de bevalling meteen naar de winkel te moeten sturen. Schoonmoeder zegt dat je maat 50 nooit gebruikt en dat maat 62 klein zat is maar dat vind ik toch ook wel spannend. Maar zes setjs kleding per maat vind ik hoe dan ook best veel. Dus zes rompertjes, zes broekjes, zes truitjes/vestjes. Ze zijn er zo uitgegroeid en we wassen toch vaak. Er staat ook 1 baby jasje maat 50 op. Ook zo iets. Alsof je op de tweede dag met je baby op stap gaat. Een jasje koop ik wel als ik weet welke maat ik moet hebben.
Oh, oké..... Ik heb helemaal geen controle gehad zoals jij beschrijft..... Ik ben beide keren in het zh bevallen (keizersnee), na een week zh is de kraamzorg nog 3 dagen langs geweest (3 uurtjes per dag maar omdat mn moeder er ook was), maar dr is nooit zo'n controle geweest.....
En ja, wat PoP zegt, pyamaatjes..... Ze liggen idd de eerste dagen eigenlijk alleen daar in..... Oh en rompertjes kun je ook niet genoeg hebben ;) ..... Zou misschien 3 setjes maat 50 doen en 3 maat 56 (of 62)..... Dr zijn hier genoeg mama's op BP die je kunnen adviseren :) ......
Kim_S
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kim_S »

Angelique schreef:Jawel :biggrin2:
Eeeelkeeee! Wat staat erover in de modhoek? ::)
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

CindyMayella schreef:Oh, oké..... Ik heb helemaal geen controle gehad zoals jij beschrijft..... Ik ben beide keren in het zh bevallen (keizersnee), na een week zh is de kraamzorg nog 3 dagen langs geweest (3 uurtjes per dag maar omdat mn moeder er ook was), maar dr is nooit zo'n controle geweest.....
En ja, wat PoP zegt, pyamaatjes..... Ze liggen idd de eerste dagen eigenlijk alleen daar in..... Oh en rompertjes kun je ook niet genoeg hebben ;) ..... Zou misschien 3 setjes maat 50 doen en 3 maat 56 (of 62)..... Dr zijn hier genoeg mama's op BP die je kunnen adviseren :) ......
Ze komen ergens rond week 34. Dus ruim vóór de bevalling.
Ik weet niet, van mij hoeft het niet zo geloof ik.
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

janninneee schreef:Heerlijk avondje met de meiden op de bank Afbeelding

Meiden op de bank, jij ervoor zeker :biggrin2:
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Bericht door hannabelgje »

Hier dragen de dametjes toch wel ff maat 50 hoor. De eerste weken. Inderdaad alleen van die jumpsuit dingen. Warm en makkelijk. Zeker als je gaat dragen hebben ze het vlug warm genoeg. Mijn schoonzus draagt heel veel. Zowel op rug (neefje van 2) als op de buik (nichtje van 2 mnd). Ze heeft wel een draagconsult gehad via de vroedvrouw.
Zeeman heeft vaak ook van die jumpsuit/pyamaatjes in kleine maatjes. Die kosten zowat niks.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

Plaats reactie