Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door *Gabriëlle*
Nogmaals gefeliciteerd met jullie prachtige dochten en mensenzusje!

Alleen een appel en een banaan krijgen als eten, en er een zooitje van maken, klinkt bekend Waterlandziekenhuis toevallig?
Door jasmijn
Nop amc, had hoger verwachting er van.

Vriendin van mij is in het waterland bevallen en daar zijn ze toen vergeten het infus met wee opwekkend middel uit te zetten :o
Dus die heeft toen de helen nacht nog weeën gehad :-X

Ik weet wel dat als ik naar een ziekenhuis moet ik nooit naar het waterland ga, heb daar zo veel slechts over gehoord :-X
Door pearlsofpassion
Zeg Jasmijn, waaraan merkte je eigenlijk dat Elza's tongriempje te kort was? Wat liep er precies fout bij het aanhappen?

Want ik blijf ook maar problemen houden met aanhappen bij Vincent. Hij opent zijn mond gewoon niet...
En waar zijn tong ergens blijft is mij gewoon een raadsel.
Ik slaag er, vaak met erg veel moeite, wel in hem redelijk aan de borst te krijgen, maar blijft vaak ondanks een toch grote hap borst op dat moment, pijn doen... :-\
Ik weet niet goed wat het is.

Ik vloek natuurlijk super hard dat ik hier in het ziekenhuis weinig kan beginnen. Het eerste wat ik thuis ga doen is hulp zoeken. Maar ik dacht: ik kan toch al vragen wat jij merkte.
Door jasmijn
pearlsofpassion schreef:Zeg Jasmijn, waaraan merkte je eigenlijk dat Elza's tongriempje te kort was? Wat liep er precies fout bij het aanhappen?

Want ik blijf ook maar problemen houden met aanhappen bij Vincent. Hij opent zijn mond gewoon niet...
En waar zijn tong ergens blijft is mij gewoon een raadsel.
Ik slaag er, vaak met erg veel moeite, wel in hem redelijk aan de borst te krijgen, maar blijft vaak ondanks een toch grote hap borst op dat moment, pijn doen... :-\
Ik weet niet goed wat het is.

Ik vloek natuurlijk super hard dat ik hier in het ziekenhuis weinig kan beginnen. Het eerste wat ik thuis ga doen is hulp zoeken. Maar ik dacht: ik kan toch al vragen wat jij merkte.
Soms hapte ze wel aan en soms deed ze het na een keer proberen gewoon niet meer.
Maar mijn kraamverzorgster is de reden dat we ging klieven, zij zag dat Elza soms een hartje van haar tong maken als ze hem uitstak.
Dus haar tongetje werd dan de bove kant van het hartje omdat haar tongriempje haar tong tegen hield.
Na het klieven was dat weg en nu hapt ze altijd goed aan ook als ze moe is, dus kan heel goed dat Vincent ook een te kort tongriempje heeft als ik het zo hoor.

Ik hoop dat ik het duidelijk heb uit
gelegd
Door pearlsofpassion
jasmijn schreef:Soms hapte ze wel aan en soms deed ze het na een keer proberen gewoon niet meer.
Maar mijn kraamverzorgster is de reden dat we ging klieven, zij zag dat Elza soms een hartje van haar tong maken als ze hem uitstak.
Dus haar tongetje werd dan de bove kant van het hartje omdat haar tongriempje haar tong tegen hield.
Na het klieven was dat weg en nu hapt ze altijd goed aan ook als ze moe is, dus kan heel goed dat Vincent ook een te kort tongriempje heeft als ik het zo hoor.

Ik hoop dat ik het duidelijk heb uit
gelegd

Ja, vrij duidelijk.
Zijn tong uitsteken heb ik.nog niet gezien, moet ik zeggen. Wel eens oprollen, maar dan kwam ze ook maar heel nipt over zijn lipjes... .
Ik ga er toch maar eens naar laten kijken. Eens thuis een lactatiekundige contacteren.

Als hij moe is, probeert hij inderdaad ook niet te happen. Maar dan komt er gewoon echt geen reactie. Hij sabbelt vb even op zijn handje maar als ik dan mijn tepel tegen zijn bovenlip of neusje houdt, reageert hij niet. Ook niet met een druppel melk erop. Normaal zou dat instinctief al moeten gebeuren, maar bij hem dus niet.
Dat heeft hij nooit geprobeert, aanhappen bij de eerste hongersignalen, en ik denk wel dat dat kwam doordat hij van de eerste dag zo ziek was. Hij dronk eigenlijk ook niet vaak genoeg die eerste dagen. Wel heel lang, als hij dronk maar ik kwam met moeite aan 6 voedingen...
Nu denk ik dat hij gewoon gewend is te wachten tot hij echt grote honger heeft...
Maar het zou natuurlijk ook wat anders kunnen zijn.

Hij drinkt nu wel al vaker hoor. Dus das wel beter, maar ik zou liever zien nog wat vaker en dan minder grote hoeveelheden. Nu is hij geregeld misselijk van te veel in 1 keer te drinken maar vroegtijdig van de borst halen raden ze ook af he...
Door eelke
Kan de kinderarts dat niet zien dan? Mijn neefje moest er voor terug naar het ziekenhuis, de kno arts deed dat. Dus lijkt me juist handig voor jullie dat er nu meteen naar gekeken kan worden?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door