Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
Hee lieve mensen, bedankt voor het mee leven en de tips voor Brutie zijn staartje. Misschien hebben jullie gelijk hoor, houden we het te nat. Leo gaat ff een foto maken!
Groetjes, Lizzy
Door Leo
Geen idee!

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Leo op vr 19 dec 2003, 23:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Erna
Hoi

Hier een foto van de staart van Tess van een paar jaar geleden. Dit is ongeveer een week voor de afspraak van amputatie die uiteindelijk niet doorgegaan is.

Afbeelding
Door Lizzy
Hoi Lupa, ik denk niet dat het bot genezen is. Een week of wat geleden hebben we daar een tweede rontgenfoto van laten maken (en toen was het al drie weken gebroken) en toen was het nog kapot. Volgens onze dierenarts zou dat nog wel 10 weken duren, voordat het bot genezen zou zijn.

De wond ziet er trouwens nu wel heel smerig uit! Maar, dat gele op zijn haar is de calendula spray van de Groene Os hoor!!
Door Lupa
deze wond zit niet goed uit, maar het zit eruit als de wond van Lupa.
De plek waar het zich bevind is opzich naar mijn menig te genezen toch? en staart beweegd alleen in een richting, ik bedoel te zeggen dat het niet buigt.
Naar mijn naife menig zou je toch even naar een andere da kunnen gaan, een wonden deschudige.
Het kan me toch niet voorstellen dat als het bot goed is dat de wond niet te genezen is.
Ik geef nog maals de naam van de zalf:
vulketan gel topische wondhelende gel voor paarden.
Probeer het gewoon!!!!
Door Lizzy
Hier een foto van de staart van Tess van een paar jaar geleden. Dit is ongeveer een week voor de afspraak van amputatie die uiteindelijk niet doorgegaan is.
Gatsie Erna! Jeetje, het puntje van haar staart is zo dik als de aanzet van haar staart :o! Jeetje, dat DIT nog goed gekomen is joh! Dat vind ik echt knap van je!
Groetjes, Lizzy en bedankt voor het plaatsen van de foto!
Door Helen
Agatsie. Bij honden heb ik eigelijk geen verstand van verwondingen. Bij paarden wat meer. Een van onze merries heeft ook een flinke gat in haar kont ( waarschijnlijk bijtwond) en die hebben we helemaal schoongemaakt met water. De "rotte"(dode) stukken vel etc. weggehaald en gedept met betadine. Dit doen we twee keer per dag. Iedere keer weer pus en dode huid weghalen. Na deze behandeling smeren we de randen in met vaseline. Als de pus eruitdruipt "vreet"het anders de wondranden stuk. Het was een hele lelijke wond die nu binnen een paar dagen gehalveerd is. Misschien heb je hier nog wat aan?

groetjes Helen
Door Lupa
ik vind de wond van de hond van erna erger uitzien, het is namijnlijk de punt van de staart en door het weinig bloed die daar doorstrromt kan het makkelijk afsterven, maar gelukkig is dat niet gebeurd.
Ik zou nog niet de beslissing nemen om te laten amputeren.
Door Lizzy
Hoi Helen, lekker smakelijk verhaal ;D!! Maar, wel bedankt dat je het met ons deelt! Ik pik er weer dingetjes uit om te gebruiken hier in huize Plat!

Hoi Lupa, ik vind de wond bij Tess van Erna ook erger. Da's inderdaad het uiteinde van de staart. En, als je nu na gaat dat de staart van Tess al helemaal koud, zwart en afgestorven leek en TOCH gered is...!! Dat vind ik toch echt ZO knap van Erna!

Groetjes, Lizzy
Door Erna
De vulketan zalf hebben wij ook gebruikt als een van de laatste redmiddelen bij de staart van de andere spikkel )(Mara). Dit heeft zeer goed geholpen. Ik ben wel een voorstander van zo weinig mogelijk smeren als de wond redelijk schoon is omdat het droog moet zijn wil er een korst op kunnen komen.

De punt van de staart van Tess op de foto was helemaal kaal. Het uiterste puntje was koud en stonk. Hoe we het uiteindelijk voor elkaar gekregen hebben weet ik nu nog steeds niet maar het is gelukt. Ik denk dat de antibiotica behoorlijk wat werk heeft verricht. We moesten namelijk net als Brutus ongeveer een week wachten voordat er geamputeerd kon worden en in die week hebben we alles op alles gezet. Ze werd volgestopt met antiobiotica en dat heeft geholpen.
Door Lupa
dus!!!!
moed houden en even na denken wat je gaat doen!
niet meer zelf uitproberen maar naa een da gaan die verstand heeft van wonden.
Niet ten nadelen van yullie da
Door Lupa
dus erna wat je zegt is gewoon de wond met rust laten en maar 1 goie middel behandelen.
Dat is bij lupa ook zo gegaan, het was de start niet het was de knie(door de beweging ging steeds open)
ik heb toe 3 maanden geklooit tot de vulkatan gel toen was het in 3 weken bijna dicht.
Door Lupa
Lizzy als je me je adres geeft wil ik met al mijn liefd het klein beetje opsturen wat nog in de tube zit.
Dan kun je zien hoe het eruit ziet
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door