Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Siberienne
Hope schreef:Ja, het werkt vrij vlot.
Vandaar ook mijn twijfel.

Klinkt logisch.

Ik vind het lastig. Wil hem niet onnodig medicijnen geven. Het werkt vrij snel als we beginnen. Aan de andere kant heeft hij nooit bijwerkingen van de apoquel.

Tijdens onze verbouwing heb ik een hele forse allergie aanval gehad. Erger dan ik ooit van pollen heb gehad. Nou was onze verbouwing vrij rigoureus: het huis stofvrij houden was een illusie. Vooral als ze moeten frezen voor leidingen houdt niets dat stof tegen.
Ik was er echt goed ziek van, gelukkig lukte het met anti-allergie pillen, maar de internist had me al een recept voor de prednison meegegeven. Ik had het zelf niet verwacht, ik ben niet eens allergisch voor huisstofmijt. Maar blijkbaar is het een algemene trigger, en ben je gevoelig voor allergie (en dat ben ik dan weer wel) kun je heftig reageren.
Door Hope
Siberienne schreef:Tijdens onze verbouwing heb ik een hele forse allergie aanval gehad. Erger dan ik ooit van pollen heb gehad. Nou was onze verbouwing vrij rigoureus: het huis stofvrij houden was een illusie. Vooral als ze moeten frezen voor leidingen houdt niets dat stof tegen.
Ik was er echt goed ziek van, gelukkig lukte het met anti-allergie pillen, maar de internist had me al een recept voor de prednison meegegeven. Ik had het zelf niet verwacht, ik ben niet eens allergisch voor huisstofmijt. Maar blijkbaar is het een algemene trigger, en ben je gevoelig voor allergie (en dat ben ik dan weer wel) kun je heftig reageren.
Duidelijk,mdanknje. En wat vreselijk dat je zo ziek werd.

Ik ga hem op de apoquel zetten. Leidingen frezen moet ook hier nog. Vandaag "alleen" tegels van de muur gehakt en dat was al een uitdaging. Het zal ook opstapelen, niet alles is schoon te maken en daar komt elke dag stof bij. Als Nelson zo'n aanval krijgt zijn we eigenlijk al te laat. Voorkomen is dan beter dan genezen, zeker omdat hij van apoquel geen last heeft.
Door Siberienne
Hope schreef:Duidelijk,mdanknje. En wat vreselijk dat je zo ziek werd.

Ik ga hem op de apoquel zetten. Leidingen frezen moet ook hier nog. Vandaag "alleen" tegels van de muur gehakt en dat was al een uitdaging. Het zal ook opstapelen, niet alles is schoon te maken en daar komt elke dag stof bij. Als Nelson zo'n aanval krijgt zijn we eigenlijk al te laat. Voorkomen is dan beter dan genezen, zeker omdat hij van apoquel geen last heeft.

Ach er zijn erger dingen: met de pillen trok het vrij snel weg. Het was achteraf ook niet handig om in het huis te blijven wonen. Eigelijk nog wonderlijk dat de honden zo weinig last hadden toen. Die vonden het tuin design eigenlijk wel prima ( 1 grote zandbak) en al die mensen over de vloer wel gezellig :biggrin2:

Ik voelde me alsof ik een hele forse griep kreeg, dikke klieren, pijnlijke gewichten en gewoon ziekjes: achteraf eigenlijk wel opgelucht dat het "maar" allergie was ;)
Door Hope
Ondertussen is de verbouwing in volle gang en zijn we onwijs blij dat we Nelson al van te voren op de apoquel hebben gezet. Met een maximale dosering houden we zijn jeuk nét aan de goede kant van de streep. Ik wil niet weten wat er gebeurd was zonder de apoquel.

Dank voor de tips!
Door inni
Fijn dat je je rakker zo goed kan houden.....ik duim voor een snel verloop van de werken.

Hier ook ééntje op Apoquel, sinds de operatie van Boy sabbelt en likt Tobi aan z'n tenen en kussentjes (hij sabbelde al op z'n tenen toen we hem bij de kweekster haalde en naar huis reden, eerst was het schattig maar gelukkig konden we het hem snel afleren.) Tobi is een maltezer met ondertussen kastanjebruine tenen, net als de haren tussen z'n kussentjes. Sinds gisteren dus Apoquel en ik moest hem gisteren maar een keer of 3 corrigeren....hopelijk is het dan toch een tik en voelt hij de kriebels nu minder zodat we het kunnen stoppen.
Door Hope
Ondertussen heb ik weer een nieuw vraagstuk.

Nekson krijgt geen wintervacht. Hij is gezien door de da en die snapte er echt niets van.
Hij heeft mooi dekhaar maar vrijwel geen onderwol. Het is echt een belachelijk dun jasje.

Met de herfst voor de deur is er toch al best een probleem, Nelson heeft het buiten zo koud als een windhond. Hij staat te rillen op zijn pootjes. Uiteraard gooi ik er nu een jas om, maar ik zit nog wel met de zwaarte daarvan te mutsen. Nu al een winterjas is ook wat denk ik, wat moet ik dan als het gaat vriezen?

Heeft iemand enig idee hoe dit kan komen? En zou er iets zijn waarmee ik het kan ondersteunen?
Hij sliep nooit bij de verwarming, de ruimte zit zo rond de 15 graden. Maar dat is nu te koud misschien? Zal ik hem toch in de huiskamer laten slapen? Of die ruimte warmer houden, dat kan wellicht ook wel.

Iemand ervaring met dit euvel? Ooit van gehoord of gezien bij een lab? Tips van eigenaren van een kou-kleum zijn ook welkom!
Buffel heeft dit ook, en de onderwol vliegt uit zijn huid als het echt koud wordt.
Hij had vorig jaar ook alleen op de rug en buik ect dekhaar en weinig en dun onderwol.
Toen het kouder werd zag je het echt toenemen.
Het is niet de apoquel, die kreeg hij vorig jaar nog niet.
Hij heeft ook een ratte staartje omdat hij daar ook geen ondervacht heeft, dat is ook in orde gekomen in november.
Zal iets met de jeuk van de heren te maken hebben.
Shay is al een beer met een volledige ondervacht, dus ik heb wel goed vergelijk.
Doranto schreef:Is het nog niet wat te vroeg voor een wintervacht? Hier hebben de honden dat ook nog niet. (De geiten trouwens ook niet)
De paarden wel :-\

Hij heeft het in elk geval koud. En Hope bijvoorbeeld, die heeft dat dus echt nooit. Die kan bij -10 in de zee springen en daarna niet staan rillen. Nelson is 10 minuten buiten geweest en staat echt te rillen als een rietje :-\ Zijn vacht is echt dun, je kijkt op sommige op zijn huid als hij in de wind staat.
sella schreef:Bij Buffel kijk je ook zo op de vacht. Anders kan je altijd nog een winterdeken voor hem kopen. Ik heb wel een regenjas voor Buffel omdat de koude druppels pijn doen op zijn lijf als de vacht nog dun is.
Een winterjas hebben we liggen, maar lijkt me nog te warm voor nu. Ik denk dat ik hem nu iets van softshell om doe.
Onze honden hebben alle vier geen ondervacht en ook nauwelijks dekhaar.

Wij laten de binnenruimte ´s nachts niet lager gaan dan 17 graden en ze kunnen onder een fleecedeken slapen als ze dat willen (sinds vorige week weer). Op het moment dat ze niet meer languit, maar opgekruld gaan liggen (of samen in 1 mand, maar daar heb je met 1 hond niet zo veel aan) dan is het weer tijd voor een deken over. Dit is vanaf een binnentemperatuur van 19 graden.
Buiten heb ik zelfgemaakte fleecetruitjes. Die zijn voldoende tot ongeveer -3 graden, dan gaat er een jas overheen. Ook als het hard waait of als het regent gaat er een jas overheen, vanwege de gevoelstemperatuur.

En dat ziet er dan zo uit - vooral lekker warm omdat het over de voorborst gaat en onder de borstkas (en bij de dames ook onder de buik). Maar zonder de schouder te belemmeren in de beweging. En een tuig gaat daar nog weer makkelijk overheen. Tegenwoordig maak ik de kraag een stuk groter zodat ook de nek meer warmte vasthoudt.
Laatst gewijzigd door Spikkelneus op vr 14 okt 2016, 10:28, 2 keer totaal gewijzigd.
Zou het misschien toch aan de apoquel kunnen liggen. Dat is toch in principe een weerstandverlager? Ik zie het bij Chendo die aan de prednison zit. Hij heeft ook bijna geen onderwol, en de haren die geschoren zijn ivm echo's groeien ook bijna niet. 2 cm in een half jaar, terwijl Balou ook een echo gehad heeft in augustus en die haren zijn inmiddels al weer ruim een centimeter gegroeid.
Vorig jaar had hij in de winter ook een jas nodig omdat hij het koud had. Maar toen was het nog echt wel stukken kouder als nu. Hij had vorig jaar, zonder apoquel, ook wel een dunne vacht maar niet zo dun als dit jaar. Misschien heeft het er wel mee te maken. Hopelijk eind volgende week stoppen met de apoquel, ik ben benieuwd oud hij dan nog wat meer vacht krijgt. Tot die tijdh ga ik maar iets omdoen zoals Spikkelneus.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door