Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

[quote="Hope"]Nou, de acties en standpunten van Wakker Dier mag je altijd wel met een pak zout nemen. Daar hoort deze dus net zo goed bij.[/quote
En zo is het maar net. Waar Wakker Dier soms mee bezig is daar gaan me de haren van rechtop staan. :-\
Ik vind hun acties soms echt zoooo goed! En soms vind ik ze wat minder. Maar goed, het is natuurlijk een feit dat honden en katten vlees eten en we eigenlijk allemaal minder vlees zouden moeten eten. Alleen, laten we dan gewoon dat bij de bodem aanpakken: minder katten en honden. Daar wordt de wereld een stuk fraaier op, van beide zijn er teveel.
Lizzy schreef:Ik vind hun acties soms echt zoooo goed! En soms vind ik ze wat minder. Maar goed, het is natuurlijk een feit dat honden en katten vlees eten en we eigenlijk allemaal minder vlees zouden moeten eten. Alleen, laten we dan gewoon dat bij de bodem aanpakken: minder katten en honden. Daar wordt de wereld een stuk fraaier op, van beide zijn er teveel.
Dat ben ik met je eens, mag ik vragen waarom je dan wel een nestje wilt? Het begint dan bij jezelf toch? Niet boos bedoeld hoor, maar wel nieuwsgierig.
Ik heb precies om deze reden dus nog nooit een hond bij een fokker gehaald. Er zijn al zoveel honden en katten.
Diego schreef:Dat ben ik met je eens, mag ik vragen waarom je dan wel een nestje wilt? Het begint dan bij jezelf toch? Niet boos bedoeld hoor, maar wel nieuwsgierig.
Ik heb precies om deze reden dus nog nooit een hond bij een fokker gehaald. Er zijn al zoveel honden en katten.
Dat is een prima vraag hoor.

Omdat mijn pups in gezinnen terecht komen die er wel geld en tijd voor hebben. Deze honden zijn met de grootste zorg gefokt. Als we eerst eens stoppen met al die scheepsladingen vol zielig gefokte hondjes uit de Oostbloklanden hier naartoe te halen om voor €300 pups aan mensen te verkopen die "vandaag bedenken dat ze vandaag een hond willen" (en andere vreselijke handelaren) dan is dat doel (verminderen van honden) direct behaald. Ik heb nu wederom mensen die al 2 jaar op mijn wachtlijst staan. Dit soort mensen mogen van mij nog steeds een hond, nu en in de toekomst.

En de lijst van dit soort fokkers is best lang hoor: http://www.koophiernooiteenpuppy.com/li ... fokkers-2/. En wie koopt daar? Nou in ieder geval niet mensen die er zich ook maar 1 nano seconden in verdiept heeft :-X . Dit zijn de lui die parvo pups ergens kopen, hoge dierenartskosten krijgen en dan internet wel ineens weten te vinden :-X
En katten he.... Leo haalt gemiddeld één a twee dode katten per dag op. En zijn collega's idem, dus we praten over gemiddeld vier tot acht dode katten per dag. Alleen Den Haag en omstreken. Ik zou denken dat daarvan niet iedereen een nieuwe kat hoeft te nemen, wat jij? Wat mij betreft zou er paal en perk mogen worden gesteld aan mensen die één of meer katten te pletter hebben laten rijden en die dezelfde week nog even een nieuwe te moeten gaan halen.
Lizzy schreef:Ik vind hun acties soms echt zoooo goed! En soms vind ik ze wat minder. Maar goed, het is natuurlijk een feit dat honden en katten vlees eten en we eigenlijk allemaal minder vlees zouden moeten eten. Alleen, laten we dan gewoon dat bij de bodem aanpakken: minder katten en honden. Daar wordt de wereld een stuk fraaier op, van beide zijn er teveel.
Ik vind dat als je beelden maakt in het buitenland en dan doet alsof die gemaakt zijn in Nederland, je gewoon niet goed bezig bent. Dat is stemmingmakerij en het voegt niets toe aan de discussies die er echt wel gevoerd mogen worden in ons land. Maar doen alsof het hier altijd allemaal maar zo heel erg verschrikkelijk is en dan beelden laten zien van het buitenland, naaah, dan ben je bij mij toch echt wel aan het verkeerde adres.

Wakker Dier gebruikt dus video-materiaal uit andere landen en presenteert het dan alsof het in NL gefilmd is. Ze gebruiken beelden van verborgen camera's die ze 's nachts laten lopen, terwijl de boer die overdag tig uur gewerkt heeft eindelijk op bed ligt, en dan zeggen ze: deze zeug heeft de hele nacht met een dode big in een hok gelegen. Ja, sorry, dat is niet leuk maar een boer moet ook slapen. Ze verdraaien cijfers over supermarkten. Ze zeggen bijvoorbeeld: AH heeft nog steeds zoveel procent dierenleed in hun schappen liggen. Maar ze zeggen er niet bij dat ze een dag eerder hun eigen voorwaarden hebben veranderd en AH (of een andere supermarkt) dus neven nooit aan die voorwaarden kan voldoen. Als je dan actie wil voeren, doe het dan op een eerlijke manier.
Lizzy schreef:Dat is een prima vraag hoor.

Omdat mijn pups in gezinnen terecht komen die er wel geld en tijd voor hebben. Deze honden zijn met de grootste zorg gefokt. Als we eerst eens stoppen met al die scheepsladingen vol zielig gefokte hondjes uit de Oostbloklanden hier naartoe te halen om voor €300 pups aan mensen te verkopen die "vandaag bedenken dat ze vandaag een hond willen" (en andere vreselijke handelaren) dan is dat doel (verminderen van honden) direct behaald. Ik heb nu wederom mensen die al 2 jaar op mijn wachtlijst staan. Dit soort mensen mogen van mij nog steeds een hond, nu en in de toekomst.
Duidelijk verhaal.
En mochten zulke mensen dan toch om de een of andere reden hun hond na een poos dan niet meer willen ( nu zal dat bij jou niet snel voorkomen)maar dan komen zulke herplaatsers weer hier bij mij. ;)
En de buitenlandse honden castreren, daar zet ik me ook voor in. Die oostblokhandel is te triest voor woorden.
Wat de katten betreft..zo mee eens! Dat hoor ik ook regelmatig van een vriendin die dus ook vaak dode katten van de weg haalt met de dierenambulance hier. 'Oh we nemen wel een nieuwe'
Lizzy schreef:En katten he.... Leo haalt gemiddeld één a twee dode katten per dag op. En zijn collega's idem, dus we praten over gemiddeld vier tot acht dode katten per dag. Alleen Den Haag en omstreken. Ik zou denken dat daarvan niet iedereen een nieuwe kat hoeft te nemen, wat jij? Wat mij betreft zou er paal en perk mogen worden gesteld aan mensen die één of meer katten te pletter hebben laten rijden en die dezelfde week nog even een nieuwe te moeten gaan halen.
Maar dat is net leuk want dan neem je een kitten.

Er zijn zelfs mensen die elk jaar hun volwassen kat in een asiel dumpen om daarna een nieuw kitten te nemen. Al dan niet na hun vakantie.

Waarmee ik je dus 200% gelijk geef he. ;)
Hope schreef:Ik vind dat als je beelden maakt in het buitenland en dan doet alsof die gemaakt zijn in Nederland, je gewoon niet goed bezig bent. Dat is stemmingmakerij en het voegt niets toe aan de discussies die er echt wel gevoerd mogen worden in ons land. Maar doen alsof het hier altijd allemaal maar zo heel erg verschrikkelijk is en dan beelden laten zien van het buitenland, naaah, dan ben je bij mij toch echt wel aan het verkeerde adres.

Wakker Dier gebruikt dus video-materiaal uit andere landen en presenteert het dan alsof het in NL gefilmd is. Ze gebruiken beelden van verborgen camera's die ze 's nachts laten lopen, terwijl de boer die overdag tig uur gewerkt heeft eindelijk op bed ligt, en dan zeggen ze: deze zeug heeft de hele nacht met een dode big in een hok gelegen. Ja, sorry, dat is niet leuk maar een boer moet ook slapen. Ze verdraaien cijfers over supermarkten. Ze zeggen bijvoorbeeld: AH heeft nog steeds zoveel procent dierenleed in hun schappen liggen. Maar ze zeggen er niet bij dat ze een dag eerder hun eigen voorwaarden hebben veranderd en AH (of een andere supermarkt) dus neven nooit aan die voorwaarden kan voldoen. Als je dan actie wil voeren, doe het dan op een eerlijke manier.
Dat dus inderdaad.
Ik kom uit een boerenfamilie ( werken zich te pletter) en de opvattingen van Wakker Dier zijn vaak niet realistisch en eerlijk.
Bv. Kalfje bij de koe..heel leuk en lieflijk, maar werkt in de praktijk vaker niet dan wel. Leuk bedacht door iemand achter een bureau en nul verstand van het boerenleven.
Diego schreef:Dat dus inderdaad.
Ik kom uit een boerenfamilie ( werken zich te pletter) en de opvattingen van Wakker Dier zijn vaak niet realistisch en eerlijk.
Bv. Kalfje bij de koe..heel leuk en lieflijk, maar werkt in de praktijk vaker niet dan wel. Leuk bedacht door iemand achter een bureau en nul verstand van het boerenleven.
Ik ben er soms echt bang voor dat dit soort acties, gebaseerd op onjuist materiaal, ervoor gaat zorgen dat er uiteindelijk steeds minder boeren overblijven in ons land. En wat dan? De vraag naar dierlijke producten neemt alleen maar toe dus het aanbod gaat zich dan verplaatsen. De ene na de andere boer stopt met zijn bedrijf omdat het gewoon niet meer leuk en haalbaar is. En die dieren? Die staat in landen waar dierenwelzijn onderaan de ladder hangt. Wat heb je dan in hemelsnaam bereikt? Niets toch?!
Hope schreef:Ik ben er soms echt bang voor dat dit soort acties, gebaseerd op onjuist materiaal, ervoor gaat zorgen dat er uiteindelijk steeds minder boeren overblijven in ons land. En wat dan? De vraag naar dierlijke producten neemt alleen maar toe dus het aanbod gaat zich dan verplaatsen. De ene na de andere boer stopt met zijn bedrijf omdat het gewoon niet meer leuk en haalbaar is. En die dieren? Die staat in landen waar dierenwelzijn onderaan de ladder hangt. Wat heb je dan in hemelsnaam bereikt? Niets toch?!
Daar ben ik ook bang voor.. :-\
Ik steun Wakker Dier op financieel gebied en sta regulier achter hun acties.
Daarom ben ik zelf veganist en geef ik mijn dieren uitsluitend biologisch vlees.
Zelf kom ik ook uit een boerenfamilie en ben ik nu hobbyboer.
Beroepsmatig ben ik vaak in de veehouderij in NL geconfronteerd geweest met misstanden en die waren echt niet mis, sterker nog, ik heb er nog dagelijks last van omdat het soms op mijn netvlies verschijnt.

En het zal best dat Wakker Dier zaken aandikt maar uiteindelijk doet de veehouderij dat ook maar dan vanuit een voor hun positief oogpunt.
En het ligt natuurlijk aan ieders referentiekader wat je acceptabel vindt. In de konijnenhouderij is bijvoorbeeld ontzettend veel mis en zo ook zijn er behoorlijk wat misstanden geweest met voedselschandalen tot gevolg. Dat komt natuurlijk niet uit de lucht vallen.
Ik vind absoluut dat consumenten kritisch mogen zijn en dat een organisatie als Wakker Dier zaken aanhangig maakt ben ik persoonlijk blij om.
Over kalf en koe samen, ik kom wel eens bij biologisch/dynamische bedrijven en daar schijnt het wel te werken.
In mijn netwerk zie ik steeds meer omschakeling naar biologisch en dat vind ik positief.
Laatst gewijzigd door enchanted op zo 09 okt 2016, 21:59, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door