ine schreef:
Goed, PH-waarde 8.5 veel te hoog dus.
De urine zat barstensvol struvietkristallen.
Kuur afmaken en opnieuw urine-onderzoek.
Goed opletten, dat ze blijft plassen!
Help, wat moet ik hiermee?
Welke vit.C? Ik heb hier nu van DA Vitamine % 500mg met Rozenbottel en Bioflavonoïden. Time released.
Geef me alstjeblieft een merknaam ofzo, zodat ik niet de verkeerde pk.
Cranberry is dat ook in capsules ofzo te krijgen?
Ik had alleen de drank destijds.
Wat moet ik hier nu van denken, van dit teefje? Dit was heel byzonder voor zo'n jonge pup, werd mij gezegd
Niks bijzonder! Ik maak het wekelijks mee dat ik door angstige eigenaren prive wordt benaderd! En het zijn altijd puppies. Meisjes en jongetjes (OK, ik word ook wel gebeld of gemaild voor volwassen honden en soms Dalmaten met uraatproblemen). En iedere keer zeggen dierenartsen weer "ohhhh, dit is echt heeeeel bijzonder". En waarom maak ik het dan wekelijks mee? Trouwens, kijk zelf ook maar op Barfplaats hoe vaak het voorkomt!
Vitamine C. Zure dus ascorbinezuur. Dus geen Ester C of iets dergelijks. En liever geen time released. Hoewel als het wel time released is, is het geen drama. Begin maar met 500 mg per dag, maar bouw dit snel op naar 1000 mg per dag. Als ze dan nog geen dunne poep heeft van de vitamine C, geef haar gerust 1250 en 1500.
Handig is het om zelf pH waarde stripjes te kopen. Kun je bestellen bij de apotheek. Je moet die hebben die van 4.0 tot 10.0 meten. Je kunt nu dagelijks zelf de pH waarde meten. Deze moet naar de 6.5. Dus als het niet rapjes genoeg gaat, geef haar dan ook maar cranberry. En laat haar genoeg drinken.
Komt goed Ine. Echt!!!!!