Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lazy Garfield
[quote="Kaela"]Ik heb nergens gezegd dat Saartje een oostblokker is. Ik heb gezegd dat het op marktplaats wemelt van de oostblokhonden die verkocht worden met "groeien op in huis bla bla" erbij. En dat is een feit, dus ik vind niet dat ik daarmee iets verkeerds heb gezegd.

Je hebt gelijk, aanprijzen doe je niet, mijn excuses. Dat heb ik er van gemaakt, omdat je tekst zo op mij over komt. Mede ook door je pittige uitspraak over de kosten van een rashond.[/quote]

Je schrijft toch echt: "Och das natuurlijk dé manier om een oostblokker te kopen...''
En ik schreef dat ik nooit zoveel voor een hond ga betalen. Daarmee zeg ik niet dat de kosten voor een rashond te duur zijn, ik betaal het alleen niet, dat is wat anders.
Door Diego
Lazy Garfield schreef:Dank je, ik ben overigens zelf een hij, haha. ;)
;D oeps...haha. Ging er zomaar vanuit met het merendeel vrouw hier. Pardon meneer Lazy Garfield.
Door pike
2002 Pike € 750
2005 Armagnac € 200, was toen 1 jaar oud, wel direct van de fokker - laatplaatser zeg maar. Hij was aangehouden voor een fokker in Engeland die vers bloed wou, maar achteraf wou die het reutje toch niet hebben omdat hij niet voldoende aan de rasstandaard voldeed.
2008 Duc € 650,00

Halverwege de jaren zestig, ik moet een jaar of 8/9 zijn geweest, schreef ik een briefje naar de rasvereniging van de Hongaarse kuvasz. Hoeveel een kuvasz kostte wou ik graag weten. Want die wou ik toen zoooo graag hebben ::) Ik herinner me nog goed dat ik een keurige brief terug kreeg met een folder met foto's van de kuvasz en de mededeling dat een pup 300 gulden kostte. In die tijd een klein vermogen voor mijn ouders dus die hond kon ik wel op mijn buik schrijven.
Lazy Garfield schreef:
Nou nou een duur betaalde vuilnisbakkenras? Niet dat ik iets tegen een vuilnisbakkenras heb hoor, maar Saartje is van goede teckelouders, waarvan alleen de moeder geen stamboom heeft omdat één van de ouders daarvan geen stamboom had. Om dan te spreken van een duurbetaald vuilnisbakkenras gaat wel erg ver. het is een heus dwergteckeltje hoor.
Erg ver? Ik vind het op zijn zachts gezegd nogal grof.
Door eelke
Nou is Joep eenzelfde als Saartje, niet via MP, maar van de hond van vrienden. Moeder ook zonder stamboom (aargh dat moet eigenlijk stamboek heten, iedereen heeft een stamboom) vader wel met. Ouders moeder ook met, maar voor een pup met stamboom moest je meer betalen geloof ik en dat hebben ze toen niet gedaan.

Enfin, vandaar dat is die nou ook niet echt benoem hier, want ik weet natuurlijk zijn prijs wel, maar tis niet echt waar het topic over gaat...
Door Lazy Garfield
pike schreef:2002 Pike € 750
2005 Armagnac € 200, was toen 1 jaar oud, wel direct van de fokker - laatplaatser zeg maar. Hij was aangehouden voor een fokker in Engeland die vers bloed wou, maar achteraf wou die het reutje toch niet hebben omdat hij niet voldoende aan de rasstandaard voldeed.
2008 Duc € 650,00

Halverwege de jaren zestig, ik moet een jaar of 8/9 zijn geweest, schreef ik een briefje naar de rasvereniging van de Hongaarse kuvasz. Hoeveel een kuvasz kostte wou ik graag weten. Want die wou ik toen zoooo graag hebben ::) Ik herinner me nog goed dat ik een keurige brief terug kreeg met een folder met foto's van de kuvasz en de mededeling dat een pup 300 gulden kostte. In die tijd een klein vermogen voor mijn ouders dus die hond kon ik wel op mijn buik schrijven.

Erg ver? Ik vind het op zijn zachts gezegd nogal grof.
Vond ik eigenlijk ook wel grof van Martine-Tom.
Door Lazy Garfield
eelke schreef:Nou is Joep eenzelfde als Saartje, niet via MP, maar van de hond van vrienden. Moeder ook zonder stamboom (aargh dat moet eigenlijk stamboek heten, iedereen heeft een stamboom) vader wel met. Ouders moeder ook met, maar voor een pup met stamboom moest je meer betalen geloof ik en dat hebben ze toen niet gedaan.

Enfin, vandaar dat is die nou ook niet echt benoem hier, want ik weet natuurlijk zijn prijs wel, maar tis niet echt waar het topic over gaat...
Je hebt gelijk Eelke, maar jij bent mod van de bar dus geef degenen die off-topic gaan maar een gele kaart of doe je daar niet aan. :D :P
Door Mijati
Ik heb niets betaald voor mijn boeven.
Mijn moeder fokt 2 nestjes per jaar (een cairn terrier en een bouviers). Dus ik heb ze cadeau gekregen. Haar prijs voor beide rassen is 850 euro.
Wat, zoals ik nu lees, niet eens echt duur is voor een rashond.
Door eelke
Lazy Garfield schreef:Je hebt gelijk Eelke, maar jij bent mod van de bar dus geef degenen die off-topic gaan maar een gele kaart of doe je daar niet aan. :D :P
Naahhh er moet wel een beetje gevoetbald kunnen worden hoor. Als het echt te erg wordt kunnen we nog altijd de video-scheids raadplegen ;)
Door Angelique
Martine-Tom schreef:Nah om MP nu te gaan promoten terwijl Saartje een duur betaalde vuilnisbakkenras is van ongeteste ouders, en MP vol staat met broodfok dieren, en zie daar als leek maar eens een schifting in te maken.
Van mij mag die hele dierenafdeling op MP afgeschaft worden overigens...

Wat zeur je nou over dat duur betaalde. Als hij dat hondje dat geld waard vond, klaar toch, dat is toch het systeem. Het is je het waard dus je tikt het neer, het is het je niet waard en dan laat je het.

Verder zeg ik maar niks :biggrin2:
Door KarenH
750 euro voor mijn Border Collie.
TomsBorders schreef:hmm, ik schrik wel van de prijzen van niet echt speciale hondenrassen, volgens mij zijn veel prijzen maar wat gebakken lucht... Ik heb 750 euro betaald en daarmee hadden ze alles er maar net uit. En daarbij inbegrepen mocht ik iedere week langskomen en eten (en ik veel!) en alle tests waren gronding uitgevoerd, eten was goed bereid, veel zorg en liefde en genoeg andere bezoekers zonder overimpulsen. Wat ze vele malen belangrijker vonden dan geld was wat ik met de hond ging doen, werken bij de schapen en dat ik goed contact hou met ze en genoeg tijd met de hond besteed. Ze wilden niet meer vragen dan nodig qua geld maar wel qua inzet er zat dus een intensieve screening achter en ik was gelukkig een jaar van te voren al bij ze.

Zijn topfokkers en mensen!
Heel begaan met hun pups en mensen.
Door Lizetta
Oostenrijkers kostten 700 euro, totdat DNA test verplicht werd. Nu is het 750. In Oostenrijk staat de maximumprijs vast: 700 euro (de testen zijn daar iets goedkoper).
Voor een zeer zeldzaam ras dus zeer schappelijk. Weinig vraag, ik denk echt dat dat belangrijk is...
Landpinschers (zonder stamboom, maar wel uiterlijk en karakter gelijkend, keihard nodig om ons ras in stand te houden) kosten overigens vaak veel minder. Als deze goedgekeurd worden, is het wel gewenst dat deze gebruikt worden voor de fok (niet verplicht dus).
Door Ramses1
TomsBorders schreef:hmm, ik schrik wel van de prijzen van niet echt speciale hondenrassen, volgens mij zijn veel prijzen maar wat gebakken lucht... Ik heb 750 euro betaald en daarmee hadden ze alles er maar net uit. En daarbij inbegrepen mocht ik iedere week langskomen en eten (en ik veel!) en alle tests waren gronding uitgevoerd, eten was goed bereid, veel zorg en liefde en genoeg andere bezoekers zonder overimpulsen. Wat ze vele malen belangrijker vonden dan geld was wat ik met de hond ging doen, werken bij de schapen en dat ik goed contact hou met ze en genoeg tijd met de hond besteed. Ze wilden niet meer vragen dan nodig qua geld maar wel qua inzet er zat dus een intensieve screening achter en ik was gelukkig een jaar van te voren al bij ze.
Goed gescreend Tom, je hebt idd een top fokker gevonden en een top hondje 'gekregen'.
Door Martine-Tom
Lazy Garfield schreef:Vond ik eigenlijk ook wel grof van Martine-Tom.
Ja want jij bent altijd zo subtiel :P
Kom op zeg, ze heeft geen stamboom en komt uit ongeteste ouders. Rashond zegt voor mij dat die 2 dingen in elk geval afgetikt worden. Is dat het niet is het gewoon een kruising, een naturashond of ouderwets een vuilnisbak...1 die sprekend lijkt op een tekkel dat dan wel.
Door Lazy Garfield
Martine-Tom schreef:Ja want jij bent altijd zo subtiel :P
Kom op zeg, ze heeft geen stamboom en komt uit ongeteste ouders. Rashond zegt voor mij dat die 2 dingen in elk geval afgetikt worden. Is dat het niet is het gewoon een kruising, een naturashond of ouderwets een vuilnisbak...1 die sprekend lijkt op een tekkel dat dan wel.
:P :P :P :P Die laatste zin ben ik dan wel weer blij mee. :D
Door MargaS
Martine-Tom schreef:Ja want jij bent altijd zo subtiel :P
Heb ook m'n vraagtekens bij de reu. Een stamboekreu dekt geen teef die niet is ingeschreven bij een stamboek. Hier klopt iets niet in het verhaal.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door