Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door fransbulletje
Charles , franse bulldog in 1993 1500 gulden
Luc , franse bulldog in 1994 1500 gulden
Pierre, franse bulldog in 2003 1500 euro
Jules, franse bulldog in 2006 1250 euro
Hugo, franse bulldog in 2009 1500 euro
Oliver, engelse bulldog in 2015 2000 euro
eelke schreef:Oww dan is t dat want Gijs heeft maar een mini egootje.

Joep hebben we gekregen, van mijn moeder dus van mij. (Cd van jou cd van miijjjj ;-) )

Hee, bedankt he? Dat duurt weer dagen voordat dat uit m´n hoofd is.....
Door Radja
Spikkelneus schreef:

Hee, bedankt he? Dat duurt weer dagen voordat dat uit m´n hoofd is.....
;D ;D ;D

Dat dacht ik dus ook toen ik het las!

Shabu herplaatser 10 maanden jong,Duitse staande fl100,- jaar 1987
Radja Duitse Staande pup fl1500,- jaar 2000
Door Kaela
Lazy Garfield schreef:Betaal never nooit zoveel geld voor een hond.
Saartje kwam uit een gelegenheidsnestje in Limburg en nog van marktplaats ook.
Uit de advertentie sprak zoveel liefde dat ik dat wel vertrouwde en heb daar een bezoek gebracht.
Toen wist ik zeker dat het goed zat. De vader van Saartje was een kaninchen met zeer goede stamboom. De moeder had geen stamboom omdat die bij één van de ouders van de moeder ontbrak.
Ik betaalde 350 euro voor Saartje en zeg eens eerlijk: wat is ze mooi!!
Och das natuurlijk dé manier om een oostblokker te kopen...

Voor Oscar hebben we 250 euro betaald als herplaatser. Via een stichting, maar helaas heb ik me daar niet voldoende in verdiept. Het verhaal bij Oscar klopte niet, onze grote vriend is dan ook vermoedelijk in een mooi Pools schuurtje geboren en die 250 euro was veel te dik betaald. Die fout maken we niet nog een keer.
Door hamada
Nymphea, kortharige pers, was een herplaats tentoonstellingskat die na 2 of 3 nestjes gesteriliseerd met pensioen mocht bij ons. We hebben €150 voor haar betaald.
Voor Remi en Ramses, ras cacaliers hebben we als ik het goed heb €650 betaald. Dit was nog voordat medische onderzoeken voor hart en syringo gangbaar waren voor fokdieren.
Door Lazy Garfield
Kaela schreef:Och das natuurlijk dé manier om een oostblokker te kopen...

Voor Oscar hebben we 250 euro betaald als herplaatser. Via een stichting, maar helaas heb ik me daar niet voldoende in verdiept. Het verhaal bij Oscar klopte niet, onze grote vriend is dan ook vermoedelijk in een mooi Pools schuurtje geboren en die 250 euro was veel te dik betaald. Die fout maken we niet nog een keer.
Wat is dat nou voor een opmerking, ja natuurlijk moet je oppassen op Marktplaats.
Met Saartje was dat niet het geval hoor, de stamboom van de vader heb ik gekregen toen ik erom vroeg (heb de hond ook gezien) en van de moeder van de moederhond ook.
Dus dat zat echt helemaal goed hoor, ook maken we nog ieder jaar een wandeling met alle honden uit het nest.
Door Lizzy
Ik heb voor Brutus en Linga ergens tussen de 700/800 gulden betaald. Voor Biscuit €1200. De pups uit mijn aankomend nestje gaan €900 kosten.
Door Shanti en co
Boeke heeft wel een stamboom maar is geen rashond. :P
Voor hem hebben €400 betaald. Als hij toegelaten zou zijn voor de fok hadden we €400 extra moeten betalen.

De maximale pupprijs van de nvsw voor wetters en stabijs is €800.
Brutus in 2007 €1250, was toen gangbare prijs.

Lola in 2010 €1250 maar dat was 'met korting' haar moeder was drager van ichthyosis, hele nare erfelijke afwijking waar toen pas in nl meer bekend over werd... En het nest was al onderweg toen bleek dat moeder drager was, en de pups dus 25% kans ook. Moeders had keizersnee nodig tijdens de bevalling en is toen ook meteen gesteriliseerd. Test was er toen nog niet, nu wel gelukkig, en dus is ze verkocht met fokverbod.

Harry €1500. Nu hebben we voor Harry dit niet betaald maar hebben wij hem gekregen met als voorwaarde dat zijn fokker een dekking mag doen, wij betalen dan alle benodigde testen om te zien of hij geschikt is voor de fok. Komen we uiteindelijk ook wel aan die prijs....

Voor Amerikaanse bulldog normale prijs als je naar een fokker gaat, op MP staan ze ook wel veel goedkoper maar dat zijn van die 'oeps' nesten, mensen bedenken dat ze geld kunnen verdienen met hun hond, maar in elk geval niet geteste en niet doordachte dekkingen. Betaal ik liever wat meer voor vaak in elk geval stabieler karakter.... Niet geheel onbelangrijk bij dit soort hond.
Lizzy schreef:Ik heb voor Brutus en Linga ergens tussen de 700/800 gulden betaald. Voor Biscuit €1200. De pups uit mijn aankomend nestje gaan €900 kosten.
Waarom zo'n reële prijs ipv 1200-1500 euro? Zeker met je zaad avontuur.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Door Lizzy
hannabelgje schreef:Waarom zo'n reële prijs ipv 1200-1500 euro? Zeker met je zaad avontuur.

Omdat ik anders veel meer vraag dan andere NL fokkers en ik vind dat ik mijn zaad-avontuur niet af kan wenden op de pupkopers. Ik wil toch ook een fijn huis voor mijn pups en ik heb er weinig aan als ik €2000 per pup ga vragen en ze massaal rennen naar een andere NL fokker (die alles volgens de RV regels doen) die €900 vragen.
Door hannabelgje
Wat zijn dallies "goedkoop" dan in vergelijking met andere rassen. Ik vind voor zo'n kleine opdonder als een corgi 1200 euro best wel veel.

Door Angelique
hannabelgje schreef:Wat zijn dallies "goedkoop" dan in vergelijking met andere rassen. Ik vind voor zo'n kleine opdonder als een corgi 1200 euro best wel veel.

Groot aanbod, dan krijg je dat.
Door Cindy de Wolf
Terry eigen fok dus 0

Jesse grote munsterlander met stamboom 550 euro in 2002 (gezond)
Dusty asiel hond 125 euro in 2003 (gezond)
Sammy Golden retriever met stamboom 650 euro in 2004 (ongezond overleden op amper 8 jaar)
Misty kruising van de boerderij 175 euro 2006 (gezond)
Smokey spanje AIN 225 euro 2012 (gezond)
Revy Markiesje 530 euro met stamboom 2014 (gezond)
Quinty golden retriever met stamboom 2016 1000 euro (heel ongezond)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door