Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Ik had net mijn moeder aan de lijn en heb intussen naar aanleiding van dit topic ook maar mijn vaccinatieschema gevraagd.

geboren november 1986 België

ingeënt voor:
-difterie, tetanus, kinkhoest op 18/2/1987, 18/3/1987, 20/5/1987, 20/8/1987
-polio op 18/2/1987, 15/4/1987, 16/3/88
-bmr op 20/4/88
- difterie, tetanus, polio op 23/10/92

In het derde middelbaar ben ik ook nog eens voor tetanus ingeënt en ik denk ook meningitis.
Hanny schreef:Ja, mijn reactie was zuur, misschien te.
Het verbaast me echt, dat er gedaan wordt, alsof je als nieuwe ouder thuis kunt en wilt blijven, zodat de leefomgeving zo veilig mogelijk is..
Niet iedereen heeft de mogelijkheid om thuis te blijven en wil dat ook niet, dus dan is een crèche een oplossing en om daar te mogen komen is een enting enz. verplicht
Dat irriteert me gewoon te veel, is niet goed, dus lees ik dit topic niet meer
Veranderen doet er toch niets, dus rust in mijn gedachten.

Hanny.
? Thuis blijven? Misschien heb ik wat gemist, maar geloof niet dat dat zo ergens bedoelt is.
Hier bij ons zitten meerdere kdv's en daar mogen ook kinderen heen die niet gevaccineerd zijn...en ze mogen zelfs naar school!
Ik ben zelf een ongevaccineerd kind uit de jaren 70 en ik mag ook op mijn werk komen. :P
Ze mogen niet naar elk pension maar de meeste ouders nemen hun kind dan mee op vakantie.
Diego schreef:? Thuis blijven? Misschien heb ik wat gemist, maar geloof niet dat dat zo ergens bedoelt is.
Hier bij ons zitten meerdere kdv's en daar mogen ook kinderen heen die niet gevaccineerd zijn...en ze mogen zelfs naar school!
Ik ben zelf een ongevaccineerd kind uit de jaren 70 en ik mag ook op mijn werk komen. :P
Ze mogen niet naar elk pension maar de meeste ouders nemen hun kind dan mee op vakantie.
:roflmao:

Heb geen kinderen en geen wens ook, dit topic zo lezend blij dat ik hierover dus niet hoef na te denken :biggrin2:
Mijn eerste reactie is dat ik wel zou enten tegen ziektes die potentieel dodelijk zijn zoals mazelen maar of ik t hele protocol zou volgen betwijfel ik
Ja ok, er zit een deel waarheid in, maar ik zou het wel met een dik pak zout nemen.
Niet omdat ik het onwaarschijnlijk vind of niet geloofwaardig maar omdat je toch altijd kritisch naar de bron moet kijken. En als je de andere artikels van deze auteur bekijkt, kan je hem moeilijk au serieux nemen... :-X

Los daarvan is HPV inderdaad iets wat ik zeker niet zomaar zou zetten.
Ja, om hem als volwassene te laten zetten.

Ik heb er al wat van gelezen en zoveel is wel duidelijk, dat dat onzinnig is.
Zou net onder de ziekten vallen die op heel jonge leeftijd gevaarlijk zijn.

Beetje zoals volwassen katten tegen de nies enten. Wordt natuurlijk ook standaard aangeraden...
pearlsofpassion schreef:Ja, om hem als volwassene te laten zetten.

Ik heb er al wat van gelezen en zoveel is wel duidelijk, dat dat onzinnig is.
Zou net onder de ziekten vallen die op heel jonge leeftijd gevaarlijk zijn.

Beetje zoals volwassen katten tegen de nies enten. Wordt natuurlijk ook standaard aangeraden...

Je bedoelt dat pneumokokken infecties alleen bij kinderen voorkomen cq gevaarlijk zijn? Dat is nu niet waar. Daar belandden mensen uit alle leeftijdscategorieën mee in het ziekenhuis en ook op de IC.

Ernstige longontstekingen en hersenvliesontsteking en soms bloedvergiftiging. Is denk ik wel nr 1 van de verwekkers van ernstige longontsteking. Dat is info uit de dagelijkse praktijk vh ziekenhuis waar ik werk.

Waarbij ik effe geen uitspraak wil doen over nut en noodzaak Vd vaccinatie in zijn algemeenheid trouwens, er heeft een groot onderzoek gelopen onder ouderen. Dat weet ik wel. http://www.umcutrecht.nl/nl/Over-Ons/Ni ... ij-ouderen
Siberienne schreef:Je bedoelt dat pneumokokken infecties alleen bij kinderen voorkomen cq gevaarlijk zijn? Dat is nu niet waar. Daar belandden mensen uit alle leeftijdscategorieën mee in het ziekenhuis en ook op de IC.

Ernstige longontstekingen en hersenvliesontsteking en soms bloedvergiftiging. Is denk ik wel nr 1 van de verwekkers van ernstige longontsteking. Dat is info uit de dagelijkse praktijk vh ziekenhuis waar ik werk.

Waarbij ik effe geen uitspraak wil doen over nut en noodzaak Vd vaccinatie in zijn algemeenheid trouwens, er heeft een groot onderzoek gelopen onder ouderen. Dat weet ik wel. http://www.umcutrecht.nl/nl/Over-Ons/Ni ... ij-ouderen
Ja ok, maar hoeveel gaan er ook dood aan of houden er iets permanent aan over?
Door Martine-Tom
Kaela schreef:Ouderen hebben sowieso de vervelende eigenschap om dood te gaan...
;D

Maar het is wel waar idd!
Ik kan me ook nog zo goed herinneren dat mijn opa overleed, 92 altijd gezond geweest op het laatste jaar van zijn leven na waarin hij kanker kreeg.
De kinderen wilden iets als "na een moedig gedragen strijd" in de krant zetten. Waarop mijn nicht reageerde met "hij is 91 jaar kern gezond geweest wil je nou echt dat zijn laatste herinnering verbonden is met die 9 maanden ziekte? Hij was oud, en je moet ergens aan overlijden" En gelijk had ze, zoiets is het toen ook geworden.
Kaela schreef:Ouderen hebben sowieso de vervelende eigenschap om dood te gaan...
Nouja, dat dus. Ik vind dat we niet moeten vergeten dat de mens een sterfelijk wezen is. En om voor alles maar iets te bedenken zodat mensen niet ziek worden gaat dat niet verhelpen. Want krijgen ze geen longongsteking dan komt er op zijn tijd iets anders waar ze alsnog aan overlijden. Dat gebeurd en zal ook altijd zo blijven.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door