Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door PeterF
Lizzy schreef:Toch is het wel zo dat de ene hond beter tegen vlooien kan dan anderen. Ik moet toch mijn schaamte bekennen dat ik 3 jaar geleden heb meegemaakt dat mijn honden echt vlooien hadden en ik daarachter kwam doordat we door de regen liepen en ik bruin/rode vlekjes op een van hen zag verschijnen. En zelf toen ging er nog geen lampje branden want Fritzi krabde zich nooit :-[

Hele domme vraag maar wat is "in haar kol"?

Het hoeven ook geen vlooien te zijn hoor. Vaak zie je dan ook weer jeuk op de rug/kont. Het kan van alles wezen. Met meerdere keren per dag bedoel je daar 2 a 3 keer per dag mee of eerder 20 a 30 keer per dag?

Zou ze gestoken kunnen worden door muggen?

Een voedselallergie kan op zich wel hoor. Nou ja, allergie... Ik zou dan denken aan een overgevoeligheid. Ik weet niet welk merk KVV je geeft maar er zijn bijv. KVV's waar ze lijnzaadolie in stoppen en dat kan best voor jeuk zorgen. Maar ja, het kan nog een contact allergie zijn (hoewel je dan vaak ook jeuk ziet aan de pootjes/buik) en een omgevingsallergie. Op zich staat de Duitse Herder wel in het rijtje "gevoelig voor allergieen". Nou is 9 maanden best jong en dat zie je niet zo vaak bij atopie. Je ziet op jonge leeftijd vaker voedselovergevoeligheid.

Hoe oud was zij toen dit begon?

Visolie/omega 3 vetzuren kunnen absoluut een zeer positieve uitwerking hebben, dus het kan zeker geen kwaad om het te proberen!
"Kol" een door mijzelf fout aangeleerde benaming voor de hals/kraag van en herder :-[ mijn fout ;D

Ja heb het nooit echt geteld maar meer dan 3 a 4x per dag, maar ook geen 20x. Ze houdt wel op als wij zeggen dat ze er mee moet ophouden dat wel.
Ze heeft zich eigenlijk wel altijd redelijk wat liggen krabben. Er zijn ook periodes geweest dat ze het amper deed. De eerste instantie was (na contact met de fokker) dat het te maken had met de puppy vacht. Ze heeft nu 1x geruid en is ook al een keer loops geweest maar het krabben is niet opgehouden vandaar dat ik even verder aan het denken/ kijken ben. In de lijn van de vader zit wel een overgevoeligheid voor kip dus het zou ook daar aan kunnen liggen. Ik ga in ieder geval de zalm olie proberen (kan nooit kwaad).

Ze krijgt als kvv kivo maar ik vul dit aan met veel barf-producten (eend-, kalkoen nekken, ree en lams ribben, pens, kippenhartjes, zalm buiken en koppen, haring, ei,...). Verder na mij hier goed te hebben ingelezen ga ik ook afwisselen met hunters home en lotgering (schoonouders voeren dit dus is makkelijk mee genomen). De barf producten zijn voor mij nog puur als toevoeging. Ik zorg dat ik op week basis gecombineerd niet meer dan 3 maaltijden hierdoor vervang (verschillende maaltijden per week hebben een barf toevoeging van 1 barf product)
Door Lizzy
PeterF schreef:"Kol" een door mijzelf fout aangeleerde benaming voor de hals/kraag van en herder :-[ mijn fout ;D

Ja heb het nooit echt geteld maar meer dan 3 a 4x per dag, maar ook geen 20x. Ze houdt wel op als wij zeggen dat ze er mee moet ophouden dat wel.
Ze heeft zich eigenlijk wel altijd redelijk wat liggen krabben. Er zijn ook periodes geweest dat ze het amper deed. De eerste instantie was (na contact met de fokker) dat het te maken had met de puppy vacht. Ze heeft nu 1x geruid en is ook al een keer loops geweest maar het krabben is niet opgehouden vandaar dat ik even verder aan het denken/ kijken ben. In de lijn van de vader zit wel een overgevoeligheid voor kip dus het zou ook daar aan kunnen liggen. Ik ga in ieder geval de zalm olie proberen (kan nooit kwaad).

Ze krijgt als kvv kivo maar ik vul dit aan met veel barf-producten (eend-, kalkoen nekken, ree en lams ribben, pens, kippenhartjes, zalm buiken en koppen, haring, ei,...). Verder na mij hier goed te hebben ingelezen ga ik ook afwisselen met hunters home en lotgering (schoonouders voeren dit dus is makkelijk mee genomen). De barf producten zijn voor mij nog puur als toevoeging. Ik zorg dat ik op week basis gecombineerd niet meer dan 3 maaltijden hierdoor vervang (verschillende maaltijden per week hebben een barf toevoeging van 1 barf product)
Aha! Ik dacht dat het aan mij lag ;D

Kip kan ook een boosdoener zijn dus altijd goed om in je achterhoofd te houden. Ik zou gewoon zalmolie gaan geven (en dan inderdaad wel die van Gizzly want dat is van wilde zalm).
Door Lazy Garfield
Saartje vindt de zalmolie erg lekker. Ik geef het nu bijna een week dagelijks.
Voorheen at ze de groente die ik door het vlees mengde nog weleens niet op.
Dat is nu verleden tijd, ze eet alle groenten nu ook op en likt de bak helemaal uit. :D
Door Lizzy
Lazy Garfield schreef:Saartje vindt de zalmolie erg lekker. Ik geef het nu bijna een week dagelijks.
Voorheen at ze de groente die ik door het vlees mengde nog weleens niet op.
Dat is nu verleden tijd, ze eet alle groenten nu ook op en likt de bak helemaal uit. :D
Kijk! Dat is goed nieuws! Nu ben ik benieuwd of je verder nog wat aan Saartje gaat merken. Keep us posted!
Door Lazy Garfield
Lizzy schreef:Kijk! Dat is goed nieuws! Nu ben ik benieuwd of je verder nog wat aan Saartje gaat merken. Keep us posted!
Ze krijgt het nu veertien dagen dagelijks.
Ik vind de vacht voller en glanzender worden, kan dat zo snel effect geven?
Door smulpaap
Lazy Garfield schreef:Ze krijgt het nu veertien dagen dagelijks.
Ik vind de vacht voller en glanzender worden, kan dat zo snel effect geven?
Ja hoor , zeker met een goed menu kan dat snel gaan
Door Lazy Garfield
smulpaap schreef:Misschien ga je ook zien dat ze veel minder verhaard
Scheelt weer stofzuigen :biggrin2:

Verharen deed ze al niet.
Ruwharige teckels verharen nl nooit. ;)
Door smulpaap
Lazy Garfield schreef:Verharen deed ze al niet.
Ruwharige teckels verharen nl nooit. ;)
:biggrin2: Het wordt voor mij bedtijd geloof ik . Is natuurlijk ook zo
Door fransbulletje
Hier vorig jaar begonnen met de Grizzly zalmolie en binnen korte tijd merkte ik verschil.
Jules ons oudje begon aan zijn tweede jeugd, was veel actiever, zat beter in zijn vel en superzachte vacht.
Hugo zijn vacht werd ook veel zachter is normaal wat stugger.
In het begin kregen ze dagelijks maar nu nog een paar keer in de week.
Ze lijken het minder goed te verdragen, veel oprispingen als ik het gegeven heb na het eten.
Heb nu de nieuwe Omega-3-oil van Icelandpet bij NML Health besteld van sardientjes en ansjovis.
Was toch toe aan een nieuwe fles en wil dit eens proberen.
www.nmlhealth.nl/icelandpet
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door