Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door danielle1980
[quote="Comet"]
heb gisteren te horen gekregen dat Rebell net 10 weken is, kan zelfs 9 weken zijn :'(
dit houd dus in dat hij met 4 weken bij ons is gekomen
als dit klopt (en daar ga ik vanuit) dan klopt zijn gewicht ook wel een beetje (nog wel aan de lichte kant maar beter dan als hij 12 weken zou zijn).
hij krijgt iets meer dan 50 gr per kilo lichaamgewicht en dit gaat goed
[/quote]

:o ok dit snap ik even niet.
je weet toch wanneer de hond geboren is of zie ik dat verkeerd :-\
Door sylvia
[quote="Comet"]
heb gisteren te horen gekregen dat Rebell net 10 weken is, kan zelfs 9 weken zijn :'(
als dit klopt (en daar ga ik vanuit) dan klopt zijn gewicht ook wel een beetje (nog wel aan de lichte kant maar beter dan als hij 12 weken zou zijn).
[/quote]

Ja ik snap deze ook even niet, hoe kan het dat je nu pas weet hoe oud hij was toen je hem kreeg?
Door rees
[quote="Comet"]
[/quote]

4 weken oud ??? :o
Door Comet
volgens de fokker is hij geboren op 28 feb.
nu vonden wij hem nogal klein en ook de DA zij dat hij wat leeftijd betreft dan een stuk achterloopt.

wij zijn nu met hem naar een club geweest (omdat zijn gedrag opeens heel anders werd) en daar liepen dus een hoop pups.
een rottweiler fokker die al 20 jaar fokt was daar ook en heeft hem eens goed beken (zowel in zijn doen en laten als lichaamlijk)
deze meneer zag aan zijn kiezen dat hij dus helemaal nog niet zo oud was.

ik heb inmiddels al contact opgenomen met de dierenbescherming, wat zij verder hiermee doen weet ik niet.

nu zullen jullie wel gaan zeggen je had hem niet moeten nemen, oke dat weet ik intussen al wel, maar hij is er en BLIJFT.
Door rees
[quote="Comet"]
volgens de fokker is hij geboren op 28 feb.
nu vonden wij hem nogal klein en ook de DA zij dat hij wat leeftijd betreft dan een stuk achterloopt.

wij zijn nu met hem naar een club geweest (omdat zijn gedrag opeens heel anders werd) en daar liepen dus een hoop pups.
een rottweiler fokker die al 20 jaar fokt was daar ook en heeft hem eens goed beken (zowel in zijn doen en laten als lichaamlijk)
deze meneer zag aan zijn kiezen dat hij dus helemaal nog niet zo oud was.

ik heb inmiddels al contact opgenomen met de dierenbescherming, wat zij verder hiermee doen weet ik niet.

nu zullen jullie wel gaan zeggen je had hem niet moeten nemen, oke dat weet ik intussen al wel, maar hij is er en BLIJFT.

[/quote]

Wie ben ik om jou te beoordelen nee hoor ;)

Vind het alleen heel erg voor je pup had gewoon nog bij zijn moeder horen te zitten aan de tiet en pap.
Vind het wel schandalig van de (fokker :-\) of waar je hem ook vandaan hebt.
Hoort gewoon niet >:(zeer waarschijnlijk doen die het alleen maar voor het geld :-X
Heel vervelend voor de fokkers die het wel goed bedoelen en al hun liefde er in gooien .
Door Comet
[quote="Lupa"]
bij wat voor fokker heb je je pup gehaald?????? en kon je niet zien dat hij jonger was dan 7 a 8 weken?
4 weken, mijn hemel !!! :o
dit hondje heeft ook dus zoveel goeie voedingstoffen gemist die in moeders melk zit :-\
[/quote]

nee ik heb niet gezien dat hij jonger was toen wij hem haalde. Onze oudste hond was volgens mij maar iets kleiner bij zijn 8 weken. Onze andere hond is net zo groot als onze poes en hij is nu 2 jaar.
we hebben hem wel op aanraden van de DA puppymelk gegeven, maar bij moeder was natuurlijk veel beter geweest.

ik heb intussen al meer gehoord over de "fokker" en ook dit allemaal gemeld bij de dierenbscherming.
Door Femke
nou in elk geval wel een goed teken dat je actie ondernomen hebt in de richting van de dierenbescherming. Zo'n "fokker"zou nooit meer mogen fokken >:( >:( >:(
Door Comet
ik weet dat je dat niet kunt vergelijken

we kunnen hier lang en kort over praten, maar hij is er nu eenmaal en ik kan alleen maar hopen dat de dierenbescherming hier iets mee doet.
Ik doe iig mijn best voor hem, zodat hij een gezonde, lieve, mooie rottweiler word
Door Comet
toen ik met de vraag "te mager"kwam, wist ik dus ook niet dat hij 2 weken jonger was

het gaat iig goed met hem, hij eet netjes zijn cb (425gr per dag) en ik wil dit even aankijken.
hij blijft netjes een aankomen, zodra dit minder dan een kilo per week word of zijn ribbetjes worden zichtbaarder dan ze al zijn dan begin ik met een beetje meer en laat hem weer door de DA nakijken.

ik heb nu wel de pee in zijn entingen die heeft hij natuurlijk ook veelste vroeg gekregen
Door Comet
volgens die l*l is hij geboren op 28 feb dat is 12 weken geleden.
Hij is nog maar 10 weken.
Wij hadden hem al te vroeg eigenlijk niet met 8 weken maar met 6.

Toen wij hem dus meenamen was hij 4 weken

snap je het nog
Door Comet
het verklaard ook waarom hij geen brokjes wilde eten
waar ik nu dus wel heel blij om ben, want cb bevalt de honden, katten en mij super goed

maar kan dit een rede zijn dat hij opeens zo mager werd
ik bedoel dus omdat hij te jong bij zijn moeder weg is gegaan
Door rees
[quote="Comet"]
het verklaard ook waarom hij geen brokjes wilde eten
waar ik nu dus wel heel blij om ben, want cb bevalt de honden, katten en mij super goed

maar kan dit een rede zijn dat hij opeens zo mager werd
ik bedoel dus omdat hij te jong bij zijn moeder weg is gegaan
[/quote]

Hij is gewoon een hoop te kort gekomen aan voedings stoffen die hij normaal gesproken door ze moeder had gehad .
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door