Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Hope
pearlsofpassion schreef:Ja, die onzekerheid wanneer die weeën al zo hevig zijn en gewoon achter elkaar komen en je denkt er gewoon niet aan dat het wel eens zou willen zeggen dat je gewoon al halverwege de arbeid zit. Want zo hadden ze je dat niet verteld...
Na een tijdje dacht ik toch ook: ok, maar dit hou ik geen 10u vol hoor! :o
Vroedvrouw gaf mij groot gelijk, niemand houdt dat zolang vol, gelukkig was het vanaf toen dus maar 2u meer...

Jasmijn, ik zou in jouw geval de pijnstilling zeker achter de hand houden. Als ik hoor dat je zo verkrampt, dan is dat ook gevaarlijk tijdens een bevalling. Alles kan zo vast komen te zitten dat zelfs de ergste weeën het niet meer los krijgen. Op dat moment is pijnstilling gewoon noodzakelijk om het weer los te krijgen, om je te ontspannen.
Je kan proberen he. Want bij inleiden worden de weeën wel opgewekt maar de pijn zelf komt nog steeds uit je lijf zelf he. Wordt ook geinduceerd door je lijf zelf, dat is niet zoals een injectie od.
Maar ik zou die mogelijkheid wel bij de hand houden en bespreken zodat je niet nog uren moet wachten op een anestesist als je er toch gebruik van wil maken...
Bij ernstige angst, verkramping, word vaak pijnstilling geadviseerd vóór ze gaan opwekken met infuus. Gewoon om zo ontspannen mogelijk te starten.

Ik zou met deze angst zeker pijnstilling gebruiken. Er zijn voldoende veilige middelen beschikbaar.
Door pearlsofpassion
Ik denk ook dat dat het verstandigst is, maar iedereen moet dat zelf weten.
Ik heb bij de eerste ook heel bewust gekozen om het zonder te proberen. Achteraf gezien had ik toch geen keuze omdat het te snel ging, maar ik had heel bewust de voor en tegens af gewogen. Ik ben dus de eerste om te zeggen dat het niet geheel onschadelijk is en het volledig begrijp als iemand het liever zonder probeert. Ondanks tegenindicaties. Maar ook dat als je erg veel schrik hebt voor de pijn, je het beter neemt.

Nu bij de tweede weet ik zeker dat ik geen pijnstilling hoef. Of er moet al wat mis lopen uiteraard, dan weet je nooit.
Door frodo quin
Ik moet straks een buitenlandse student gaan ophalen aan het station en ze vind het niet nodig om op de mails en berichten van mij en de school te antwoorden. Ze komt om 17u toe, wat ook nog eens tijdens de spits is dus als we niet concreet kunnen afspreken ga ik haar echt niet vinden. Ik heb haar badge van haar kot, papieren,... dus zonder mij kan ze helemaal niets. Je zou dan toch denken dat madame de moeite neemt om te reageren >:(
Door frodo quin
Diegene van huisvesting haar frank viel dat ik haar studentenkaart heb toen ik om haar geboortedatum vroeg en daar staat ook haar foto op. :) Nu hopen dat ze geen andere uitgang neemt. Ik ga haar naam voor de zekerheid ook nog maar in het groot op haar enveloppe schrijven.

Haar telefoonnummer blijkt niet te bestaan en mailadressen doet zij blijkbaar niets mee. Sommige mensen zijn echt wel lastig hoor. ::)
Door eelke
Bel je wel het juiste nummer? Want buitenlands nummer moet je aanpassen he met landnummer er voor.

Ik heb een knoop in mijn maag en ik weet niet waarom >:(
Door frodo quin
eelke schreef:Bel je wel het juiste nummer? Want buitenlands nummer moet je aanpassen he met landnummer er voor.
Ja, of toch ten minste het nummer dat zij aan de school heeft doorgegeven. Het is een 0033 nummer, dus dat deel klopt iig ze is Française.
Door Hylos
Kaela schreef:Irritatiemomentje: ik heb t/m komende dinsdag vakantie en dan een appje krijgen dat er maandag een bijeenkomst is waarvan het belangrijk is om bij te zijn. Seriously? Ik heb vakantie mensen, vakantie betekend dat ik niet naar mijn werk ga...

Ja, lekker dan. Gewoon thuis blijven hoor. Vakantie is vakantie. Je had dan toch een fotoshoot?! :biggrin2:

Ze belden mij ook in de vakantie.. of ik "even" naar het werk wilde komen om e.e.a. te bespreken (50km enkele reis). Ik kon natuurlijk ab-so-luut niet.. te druk met niks doen. :biggrin2:
Telefonisch was het in 5 minuten besproken.. en daar had ik dan bijna anderhalf uur voor in de auto moeten zitten. Daggutffnie. ::)
Door Kaela
Hylos schreef:Ja, lekker dan. Gewoon thuis blijven hoor. Vakantie is vakantie. Je had dan toch een fotoshoot?! :biggrin2:

Ze belden mij ook in de vakantie.. of ik "even" naar het werk wilde komen om e.e.a. te bespreken (50km enkele reis). Ik kon natuurlijk ab-so-luut niet.. te druk met niks doen. :biggrin2:
Telefonisch was het in 5 minuten besproken.. en daar had ik dan bijna anderhalf uur voor in de auto moeten zitten. Daggutffnie. ::)
Ja stelletje mafkezen. En net wat Frodo quin zegt, als je het niet doet ben je niet gemotiveerd en niet flexibel. Nou, dan maar niet hoor.
Door Lizetta
Je hebt wettelijk zelfs de plicht om vakantie op te nemen... dus hoezo flexibel, je houdt je aan de wet!
Door frodo quin
Lizetta schreef:Je hebt wettelijk zelfs de plicht om vakantie op te nemen... dus hoezo flexibel, je houdt je aan de wet!
Maar daar hebben ze een geweldige oplossing voor hoor. Het is onbetaald of je mag de uren later opnemen als het wel voor je baas uitkomt.

Op mijn vorig werk hadden ze nog een betere oplossing, de prikkaarten weggooien en de boek met verlof laten verdwijnen. Hoezo verlof?
Door Border Bandit
frodo quin schreef:Ik moet straks een buitenlandse student gaan ophalen aan het station en ze vind het niet nodig om op de mails en berichten van mij en de school te antwoorden. Ze komt om 17u toe, wat ook nog eens tijdens de spits is dus als we niet concreet kunnen afspreken ga ik haar echt niet vinden. Ik heb haar badge van haar kot, papieren,... dus zonder mij kan ze helemaal niets. Je zou dan toch denken dat madame de moeite neemt om te reageren >:(
Heb je haar kunnen vinden?
(of is ze uberhaupt aangekomen, als ze zo weinig interesse toont?)
Door Siberienne
Ik heb migraine. Is wel gezakt nu, maar ik blijf het zo verschrikkelijk koud houden alsof ik vette koorts heb ofzo. Grrrrr. Ik lig nu in bed en zie er tegenop om onder mijn donsdeken uit te komen - met dit prachtige weer!!
Door Charlie Angel
Een klaagje van Charlie;

Hebben we vakantie, zijn we toch nog een dagje naar kantoor geweest en daarna ook nog een flinke wandeling op de dijk. Nu ben ik hartstikke moe! Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Welterusten! Afbeelding
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door