Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Too
Martine-Tom schreef:Ik moet zo naar de tandarts. Eerste van in totaal 7 :-X behandelingen.
Achterstallig onderhoud zeg maar ::)
Opzich ben ik niet bang maar omdat het zolang geleden is vind ik het toch wel spannend. Gelukkig maar 1 kies nu en ik weet al dat het ijs daarna gebroken is en de rest niet meer zo spannend is (hopelijk kunnen we dan ook meerdere acties in 1 x doen zodat ik niet 7x hoef :P ligt er ff aan hoe mn kaak zich houd. Ivm de reuma kan ik mn mond niet zo lang open houden zonder dat ie luxeerd en geeft lang napijn, dus dat gaan we nu ook ff testen zeg maar.)
Over een uur is alles achter de rug :biggrin2:
Stoer Martine, goed van je!!
Ik ben [letterlijk] net terug van mijn laatste sessie.... niks niet achterstallig meer
Door Martine-Tom
frodo quin schreef:Succes bij de tandarts en niet bijten :biggrin2:
Dat heb ik nog nooit gedaan, maar wel toen ik echt nog panisch was, de boor zo hard uit zn handen gemept dat ie kapot was :biggrin2:
Door Martine-Tom
Too schreef:Stoer Martine, goed van je!!
Ik ben [letterlijk] net terug van mijn laatste sessie.... niks niet achterstallig meer
Stoer!
Dat kan ik over een maand of 2 ook zeggen :)
Door koekje
Jasmijn, adem in, adem uit. Bij de gyn bloeddruk laten meten, potje piesen, ctg laten doen en echo. Verder hulptroepen stand-by laten staan voor bv Haku. Succes er sterkte :-*
O en voel je jezelf niet schuldig. Hoge bloeddruk in je zwangerschap wordt niet veroorzaakt door stress oid.

Tinus, veel plezier bij de slager!
Door pearlsofpassion
Ik duim Jasmijn!

Je bent al 37 weken dus echte rampen kunnen er niet meer gebeuren als je je goed laat onderzoeken en opvolgen.
Maar hoge bloeddruk vind ik ook behoorlijk eng, zeker zo op het eind. Dat wordt grote kans wel serieuze opvolging tot het eind van je zwangerschap.
Ik volg mijn bloeddruk zelf thuis op nu, zo op het eind, en had al van eerste hoge meting in het zh gestaan. Heb een paar gevallen van zwangerschapsvergiftiging gekend in mijn omgeving, en zou daar echt geen risico's mee nemen. ;)
Door Martine-Tom
Martine-Tom schreef:Stoer!
Dat kan ik over een maand of 2 ook zeggen :)
Sterker nog dat kan ik nu al zeggen :biggrin2:
Hele verdoofde mond maar alles is gedaan :biggrin2:
De patient na mij kwam niet opdagen dus zonder al teveel overleg werden de verdovingen gezet en gewoon doorgepakt. 45 min later is al het achterstallige weggewerkt :)
Zo trots op mezelf!
Door eelke
Martine-Tom schreef:Sterker nog dat kan ik nu al zeggen :biggrin2:
De patient na mij kwam niet opdagen dus zonder al teveel overleg werden de verdovingen gezet en gewoon doorgepakt. 45 min later is al het achterstallige weggewerkt :)
Zo trots op mezelf!

Alles is nu gedaan ipv in 7 behandelingen?! Tjonge! Waarom is er eerder dan niet voor gekozen om het in minder keer te doen?
Door Martine-Tom
eelke schreef:Alles is nu gedaan ipv in 7 behandelingen?! Tjonge! Waarom is er eerder dan niet voor gekozen om het in minder keer te doen?
Uhm nou het zou niet in 7 keer gaan hoor, maar er moesten 7 handelingen verricht worden, en dat zouden we spreiden ivm kaak en luxeren. En idd heb ik nu fikse last, maar ben er wel vanaf. Vooraf had ik zoiets van "pijn voorkomen" en toen ik daar eenmaal lag dacht ik...fok it, doe maar de rest zien we morgen wel weer :biggrin2:
Door eelke
Ohhw zo. Ja dat dacht ik ook. De 3 weken erna iets wat spijt gehad, maar dat is nu wel weer over ::) :biggrin2:
Door Martine-Tom
eelke schreef:Ohhw zo. Ja dat dacht ik ook. De 3 weken erna iets wat spijt gehad, maar dat is nu wel weer over ::) :biggrin2:
Heb nu al wat spijt hoor....de verdoving begint langzaam uit te werken, en kan niks slikken omdat ik...nouja niet echt kan slikken, alle 4 de kanten zijn verdoofd ;D
Maar goed...nu is het 1x pijn tov 3x ;)
Door Too
Martine-Tom schreef:Sterker nog dat kan ik nu al zeggen :biggrin2:
Zo trots op mezelf!

GEFELI !!!
Door jasmijn
Helaas nog steeds een te hoge bloeddruk, Baby is gelukkig wel goed, geen eiwit in urine en donderdag terug om alles weer te controleren.

Ze willen het dan ook waarschijnlijk gaan inleiden op donderdag maar dat weet ik zelf nog niet zeker.

Ben lichtjes over de zeik nu wat dit was wel mijn ergste nachtmerrie :-X zat ook echt totaal te bibberen van de stres en paniek.
Ben nog steeds niet echt rustig, gelukkig zijn de hulp troepen in geschakeld en komt mijn zus morgen naar me toe.

Gelukkig blijft mijn verloskundige er ook bij als ik ingeleid word dus ik heb dan genoeg mensen om echt te zorgen dat dingen rustig gebeuren en er niet over mijn grenzen word gegaan.

Mijn schoonouders moeten wel nog helemaal uit portugal terug komen dus dat is wel wat minder.

Stiekum hoop ik dat donderdag mijn bloeddruk gezakt is en ik gewoon nog minstens 2 weken met een dikken buik mag lopen, ook al weet ik dat het zeer waarschijnlijk niet zo zal zijn.
Door Hope
jasmijn schreef:Helaas nog steeds een te hoge bloeddruk, Baby is gelukkig wel goed, geen eiwit in urine en donderdag terug om alles weer te controleren.

Ze willen het dan ook waarschijnlijk gaan inleiden op donderdag maar dat weet ik zelf nog niet zeker.

Ben lichtjes over de zeik nu wat dit was wel mijn ergste nachtmerrie :-X zat ook echt totaal te bibberen van de stres en paniek.
Ben nog steeds niet echt rustig, gelukkig zijn de hulp troepen in geschakeld en komt mijn zus morgen naar me toe.

Gelukkig blijft mijn verloskundige er ook bij als ik ingeleid word dus ik heb dan genoeg mensen om echt te zorgen dat dingen rustig gebeuren en er niet over mijn grenzen word gegaan.

Mijn schoonouders moeten wel nog helemaal uit portugal terug komen dus dat is wel wat minder.

Stiekum hoop ik dat donderdag mijn bloeddruk gezakt is en ik gewoon nog minstens 2 weken met een dikken buik mag lopen, ook al weet ik dat het zeer waarschijnlijk niet zo zal zijn.
Ach jee... Waarom vind je inleiden een nachtmerrie?

Het komt vast helemaal goed, je bent niet alleen. Je hebt je vent naast je en je verloskundige waarmee je goed contact hebt. En morgen komt je zus, ook fijn.
Je kan het, Jasmijn!
Door pearlsofpassion
Inleiden geeft meteen zwaardere weeën. Minder aanlooptijd. En die hebben niet noodzakelijk meer effect, dus kan nog net zo lang duren, je arbeid. Doet dan alleen meteen meer pijn.

Ik zou het ook het liefst vermijden. Ookal heb ik al weeënstorm van mezelf, kunstmatig geinduceerd vind ik nog enger.
Al begin ik nu zoveel last en pijn te krijgen over mijn hele lijf en begin ik zo naar de baby uit te kijken, dat ik niet weet of ik het wel erg zou vinden... ::)

Ik ben door mijn vorige snelle bevalling ook bang om niet op tijd in het zh te geraken als het begint, dus in die zin zou een bevalling op afspraak mij wel rust brengen...

Toch fijn dat er niet meteen reden is om je zorgen te maken, dat alles nog in orde is met jou en je meisje.
Hopelijk kan je omgeving je wat kalmeren, want dat is wel het belangrijkste als je nog 2 weken rond wil blijven. ;)
Door Kim_S
Hier ervaring met inleiden en zusters (heet dat zo?) die niet wilden luisteren. Ik heb na het aanzetten van het infuus non-stop weeën gehad, en toen ik aangaf dat het veel te heftig was, hebben ze het infuus hoger gezet omdat het nog niet snel genoeg ging naar hun zin. Ik ging van 0 naar 10 cm ontsluiting in 4 uur... Wist niet waar ik het zoeken moest. We voelden ons zó machteloos, en zó onbelangrijk. En ik had hoge bloeddruk met 40+ weken ja, maar alles ging verder nog prima, dus er was absoluut geen reden om het zo snel te laten gaan :-\

Was voor ons de reden om 3 jaar bij te moeten komen voor we überhaupt aan een 2e durfden te denken. En de 2e is in een ander ziekenhuis geboren, wat een wereld van verschil! 28 uur over gedaan ipv 4,5. En heus heel veel pijn gehad, maar veel beter te handelen dan de eerste keer.

Moraal van het verhaal: zorg dat je een team van mensen hebt die naar je luisteren, en als iets echt moet, dit goed kunnen onderbouwen waarom. Zodat je een keuze hebt, of in ieder geval dat gevoel hebt.

Jasmijn, als je bloeddruk echt veel te hoog is, is het belangrijk dat jullie kleintje geboren gaat worden. Voor jullie allebei. Hoe dat gebeurt is dan minder belangrijk. Je kunt dit, echt!

Bedenk dat elke bevalling anders is, dus laat je niet ontmoedigen door mijn verhaal. Dat is niet waarom ik het hier neerzet. Ik hoop echt dat het een mooie ervaring wordt voor jullie :-*
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door