Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Hope
Oh er zijn echt dierenartsen die titeren en elk jaar willen herhalen voor de centjes.
Hier in de buurt een da die 85 euro telt voor een titerbepaling en dat gewoon jaarlijks laat doen.
Hope schreef:Oh er zijn echt dierenartsen die titeren en elk jaar willen herhalen voor de centjes.
Hier in de buurt een da die 85 euro telt voor een titerbepaling en dat gewoon jaarlijks laat doen.
Tja ze zien hun inkomsten dalen he.
Dus dan maar de kosten voor een titertest omhoog gooien en de mensen wijs maken dat ze daarvoor elk kaar moeten terugkomen :(
Door Hope
judith1967 schreef:Tja ze zien hun inkomsten dalen he.
Dus dan maar de kosten voor een titertest omhoog gooien en de mensen wijs maken dat ze daarvoor elk kaar moeten terugkomen :(
Ja nou, dat dus.

Er is ook een praktijk die titerbepalingen doet om de hoeveelheid benodigde entstof te kunnen bepalen. Dus ze nemen een titer én ze enten. En ze zeggen dan dat ze bijvoorbeeld maar de halve dosering gebruiken.
Waar die hun verhaal vandaan hebben gehaald mag joost weten :-X
Hope schreef:Oh er zijn echt dierenartsen die titeren en elk jaar willen herhalen voor de centjes.
Er zijn ook praktijken die niet de sneltest gebruiken, maar bloed naar het lab sturen. Dat is uiteraard stukken duurder.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Hope schreef:Ja nou, dat dus.

Er is ook een praktijk die titerbepalingen doet om de hoeveelheid benodigde entstof te kunnen bepalen. Dus ze nemen een titer én ze enten. En ze zeggen dan dat ze bijvoorbeeld maar de halve dosering gebruiken.
Waar die hun verhaal vandaan hebben gehaald mag joost weten :-X
En daar zullen mensen nog intrappen ook,want ja als de dierenarts het zegt ,die heeft er verstand van!! :-X
Door Martine-Tom
judith1967 schreef:En daar zullen mensen nog intrappen ook,want ja als de dierenarts het zegt ,die heeft er verstand van!! :-X
Klinkt toch ook fantastisch, als je er verder weinig verstand van hebt tenminste :P
Door Hope
Martine-Tom schreef:Klinkt toch ook fantastisch, als je er verder weinig verstand van hebt tenminste :P
Ja precies!
Ik vraag me af of je dan ook maar een halve enting hoeft te betalen :P
Door Martine-Tom
Hope schreef:Ja precies!
Ik vraag me af of je dan ook maar een halve enting hoeft te betalen :P
Nou als je al 85 euri aftikt voor de titer zou ik dat wel verwachten ;D
Uhhhhh.... Appie's bloedmonster is ook naar het lab gestuurd, enne.... Ze waren het kwijt geraakt :-[ .... Dus na een week (toen we het hoorden) moesten we terug komen, wel geheel gratis..... Hier kostte het €40,- titeren..... En ja, ik ben een leek wat dat betreft, maar in ieder geval ben ik wel zover dat ik niet zomaar alle inentingen e.d. doe..... Ik weet dat ik nog veel moet leren, maar stap voor stap kom ik er wel..... Appie is voor het laatst in oktober 2014 ingeënt, dus nu nog 3 jaar erbij en dan gaan we weer kijken hoe of wat :) .....
Even nog over Weil: Appie drinkt nooit uit een sloot (misschien in de zomer 1 slokje, we willen dat sowieso niet) en zal nooit in water springen, hij is bang voor water... Dan hoeft hij toch geen inenting tegen Weil (ongeacht of hij ziek kan worden van de inenting)??????
Door Hope
CindyMayella schreef:Uhhhhh.... Appie's bloedmonster is ook naar het lab gestuurd, enne.... Ze waren het kwijt geraakt :-[ .... Dus na een week (toen we het hoorden) moesten we terug komen, wel geheel gratis..... Hier kostte het €40,- titeren..... En ja, ik ben een leek wat dat betreft, maar in ieder geval ben ik wel zover dat ik niet zomaar alle inentingen e.d. doe..... Ik weet dat ik nog veel moet leren, maar stap voor stap kom ik er wel..... Appie is voor het laatst in oktober 2014 ingeënt, dus nu nog 3 jaar erbij en dan gaan we weer kijken hoe of wat :) .....
Even nog over Weil: Appie drinkt nooit uit een sloot (misschien in de zomer 1 slokje, we willen dat sowieso niet) en zal nooit in water springen, hij is bang voor water... Dan hoeft hij toch geen inenting tegen Weil (ongeacht of hij ziek kan worden van de inenting)??????
Je doet het prima hoor! Alle begin is moeilijk, voor iedereen. En de witte jas weet vaak heel overtuigend zijn mening te uiten en je aan het twijfelen te brengen.

Weil is lastig. Omdat je hond niet uit de sloot drinkt wil dat niet zeggen dat hij geen weil op kan lopen. De vraag is wat je zelf een groter risico vind. De kans op weil of de kans dat je hond ziek word door de enting. En de enting is wel echt een beruchtte. Er loopt nog een topic, een poll, in deze hoek. Polletje Lepto vier heet die.
Door Martine-Tom
CindyMayella schreef:Uhhhhh.... Appie's bloedmonster is ook naar het lab gestuurd, enne.... Ze waren het kwijt geraakt :-[ .... Dus na een week (toen we het hoorden) moesten we terug komen, wel geheel gratis..... Hier kostte het €40,- titeren..... En ja, ik ben een leek wat dat betreft, maar in ieder geval ben ik wel zover dat ik niet zomaar alle inentingen e.d. doe..... Ik weet dat ik nog veel moet leren, maar stap voor stap kom ik er wel..... Appie is voor het laatst in oktober 2014 ingeënt, dus nu nog 3 jaar erbij en dan gaan we weer kijken hoe of wat :) .....
Nou stel dat mijn hond weill heeft en plast bij jou op de stoep, jij komt daarna naar buiten en Appie ruikt eraan, likt er mss aan...dan zou hij het al kunnen krijgen. Of hij een enting moet of niet is aan jou om te beslissen maar ook als ze niet zwemmen of drinken uit sloten kunnen ze weill oplopen ;)
Tom zwemt niet, gaat wel tot zn borst in water, hapt ook snoepjes uit buitenwater en drinkt er zeer regelmatig van. Hij krijgt geen enting en dat ga ik ook nooit geven ook ;)
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door