Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Lil schreef:Geen verstand van, maar ik lees bmr. Net als alle kinderen heb ik die ziektes alle drie gehad. Is dat nieuw die enting of krijg je dat ondanks enting en blijven de gevolgen uit of zo?Nee hoor die is nieuw en bestond in onze tijd nog niet.
Hope schreef:Dit is het NL schema:
Middels het RVP (Rijks Vaccinatie Programma) krijgen kinderen tijdens hun eerste levensjaren de volgende vaccinaties aangeboden:
DKTP-HiB-HepB (Difterie, Kinkhoest, Tetanus en Polio, Haemophilus Influenza, Hepatitis B): bij 2,3,4, 11 maanden
Pneu (Pneumococcen ziekte (oorontsteking, longontsteking, hersenvliesontsteking): bij 2, 3, 4 en 11 maanden
BMR (Bof, Mazelen en Rode hond): bij 14 maanden
Men C (hersenvliesontsteking): bij 14 maanden
DKTP bij 4 jaar
DTP en BMR bij 9 jaar
En dan nog die voor baarmoederhalskanker bij meisjes.
Dit betekend dat kinderen in NL voor hun eerste verjaardag 28 entingen hebben gehad.
hannabelgje schreef:Wat ik van de BMR niet snap is dat het eigenlijk dus geen gevaarlijke ziekten zijn maar er toch bij iedereen een vaccin ingejast wordt. Er is ergens een heeeeeele kleine kans dat er blijvende schade is als je deze ziekten oploopt. Er is een heeeeeeele grote lans dat als je de straat op gaat dat je een ongeluk krijgt. Toch gaan we iedere dag de straat op en jassen we bij alle kinderen de BMR erin. De pharmaceutische industrie lacht zich ziek en vult ondertussen zijn zakken.Dat begrijp ik dus ook niet. Zo'n beetje iedereen van mijn generatie (eind jaren zestig geboren) heeft de bof, mazelen en/of rode hond gehad (ikzelf alleen bof en mazelen). Dat werden als normale kinderziektes beschouwd, al was van rode hond bekend dat je er als meisje later vruchtbaarheidsproblemen van kon krijgen. Maar verder was het een kwestie van een week verwend worden door mama thuis, en daarna weer naar school. Werd gewoon afgestreept onder het motto: zo, die hebben we gehad, nu is m'n kind voor de rest van zijn leven immuun.
Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
CindyMayella schreef:Van de BMR... R is van rode hond (Bof en Mazelen), als jij niet ingeënt bent tegen rode hond en je krijgt het als je zwanger bent, kan het gevaarlijk zijn voor de baby..... Wat precies weet ik helaas niet meer.... Ik had het gehad maar heb met 15 jaar voor de zekerheid alsnog een inenting gehad daarvoor.....Dat je als meisje die de ziekte niet doorgemaakt heeft de rode hond krijgt ingeënt ok prima, maar gehad is gehad en jongetjes kunnen niet zwanger raken.