Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door jasmijn
Ik heb helaas die mogelijkheid niet die jij hebt lazy garfield, hier word dus in de middag gewoon niet gewandeld.

Hij kan in de tuin plassen en poepen dus hoeft niks op te houden, ook al vind hij het totalen dieren mishandeling dat hij 1 wandeling mist ::)

In de ochtend krijgt hij altijd een wandeling van een uur van vriendlief behalven op woensdag dan doe ik het en dan in de avond mag hij weer 1,5 tot 2 uur lopen.
Zwemmen doet hij niet dus dat kunnen we helaas niet gebruiken om hem moe en koel te maken, in de middag doe ik wel rustige denk spelletje of ga met hem trainen zo dat hij wel wat te doen heeft.

de reden waarom ik trouwns niet loop is omdat ik anders van mijn stokje ga :-X haku kan vrij goed tegen de hitten.
Femke was een ander verhaal die werd er echt gewoon ziek van de hitten en kreeg diaree en zo :-\
Bij haar was het met dit weer dan ook echt koelen koelen koelen en nog meer koelen, gelukkig zwom ze wel dus dan deden we dat gewoon op de warme dagen.

Nog een heel klein klaagje:
Haku ligt heel schattig op de bank te slapen prisies met zijn kont tegen mijn tenen aan, nu kan ik me dus niet bewegen en zijn mijn tenen echt iets van 100 graden of zo >:(
Maar je kan kleien lieve dromende hondjes echt niet wakker maken :-\
Door Hope
Els&Flow schreef:Soms kan het niet anders. Een hond die moet plassen, of naar de dierenarts, of na het plassen vlot naar huis.. Niet te snel oordelen. :)

Het word voor mij een ander verhaal als ik iemand richting strand zie fietsen met zn hond naast zich, of op skates. Ik zeg er niks van want tegenwoordig heeft men geen lontje en ben je gelijk de pisang met een lading scheldwoorden als het daar al bij blijft. Op een of andere manier zijn het ook vaak bepaalde types waar je toch geen normaal gesprek mee kunt voeren.
Als ik de kans krijg bied ik de hond wel water aan, dat hebben we standaard bij ons met deze hitte.
Met een scoot kan je prima stapvoets rijden. Of je hond op de treeplank zetten.
Hulphond of niet, afspraak of niet, welzijn moet toch voorop staan?
Door Lil
Hope schreef:Met een scoot kan je prima stapvoets rijden. Of je hond op de treeplank zetten.
Als het goed is wordt je dat bij hulphonden wel zo bijgebracht als je er eentje krijgt ja.
Door pearlsofpassion
Herkenbaar!

Hier geen hond maar een konijn dat bewust oververhit wordt. Bij de buren.
Beestje zit in zo'n klein houten hok. Standaard hok zo. Zonder extra ren. En ze hebben zo'n geniale ophanging voor het drinkflesje dat hij het er altijd afgooit. Ok, niet erg slim, maar als het een semi hittegolf is laat je dat toch niet zo?
Krijgt al geen groenvoer ook, dus echt van de hele dag geen vocht binnen.

Bovendien staat ie vanaf half 12 pal in de zon. Arm diertje kan geen kant uit.
Heb al meerdere keren aangegeven dat hij uit de zon moet want dat een konijn absoluut niet tegen warmte kan, maar het geeft precies averrechts effect...

Ik denk elke dag dat hij op een keer dood gaat liggen. En heel eerlijk weet ik niet eens of ik dat voor het beestje erg moet vinden... :-\
Maar ik vrees dat er dan wel een nieuw komt...
En ik zou het ook wel jammer vinden voor de buurjongen want die is er wel mee bezig. Hij beseft alleen niet dat zijn konijn zo ziek wordt... :'(
Door Hope
pearlsofpassion schreef:Herkenbaar!

Hier geen hond maar een konijn dat bewust oververhit wordt. Bij de buren.
Beestje zit in zo'n klein houten hok. Standaard hok zo. Zonder extra ren. En ze hebben zo'n geniale ophanging voor het drinkflesje dat hij het er altijd afgooit. Ok, niet erg slim, maar als het een semi hittegolf is laat je dat toch niet zo?
Krijgt al geen groenvoer ook, dus echt van de hele dag geen vocht binnen.

Bovendien staat ie vanaf half 12 pal in de zon. Arm diertje kan geen kant uit.
Heb al meerdere keren aangegeven dat hij uit de zon moet want dat een konijn absoluut niet tegen warmte kan, maar het geeft precies averrechts effect...

Ik denk elke dag dat hij op een keer dood gaat liggen. En heel eerlijk weet ik niet eens of ik dat voor het beestje erg moet vinden... :-\
Maar ik vrees dat er dan wel een nieuw komt...
En ik zou het ook wel jammer vinden voor de buurjongen want die is er wel mee bezig. Hij beseft alleen niet dat zijn konijn zo ziek wordt... :'(
Vreselijk. Konijn van kennissen is overleden doordat hij in een hok zat met zo'n glimmend metalen dak. Dat dier werd gewoon gekookt. Hier parasols voor de nijnen, standaard 2 drinkflessen van een liter (ben altijd bang dat er 1 af valt, wat nooit gebeurd) en natgemaakte groenten.
En dan gaat het in de zon liggen ::) ;D
Door pearlsofpassion
Ja, ze werken.wel al eens tegen...
Ik ben gestopt met bevroren flessen water in een handdoek gewikkeld bij hen te leggen, of de grond nat te maken. Want dan gaan ze daar net niet liggen... ::)

Een tunnel in de grond werkt nog het beste om een koele omgrving te hebben. Maar in mijn hok nu blijft het ook vrij fris. Ale, relatief natuurlijk...
Natgemaakte groenten heb ik nog niet gedaan? Dat is voor extra vocht dan?
Hier drinken ze vooral uit het drinkbakje ipv de flessen. Dat bakje is inox en staat op de grond, permanent in de schaduw, het water blijft daarin goed fris. In de winter is het wel meteen bevroren, dan zijn de flessen handiger. ;)

Ik kan er niet naar kijken bij de buren. En toch kan ik het niet laten ook...
Het ergste is dat ze er ook niets van zullen merken tot het te laat is en het diertje inderdaad dood ligt... :'(
Door Hope
pearlsofpassion schreef:Ja, ze werken.wel al eens tegen...
Ik ben gestopt met bevroren flessen water in een handdoek gewikkeld bij hen te leggen, of de grond nat te maken. Want dan gaan ze daar net niet liggen... ::)

Een tunnel in de grond werkt nog het beste om een koele omgrving te hebben. Maar in mijn hok nu blijft het ook vrij fris. Ale, relatief natuurlijk...
Natgemaakte groenten heb ik nog niet gedaan? Dat is voor extra vocht dan?
Hier drinken ze vooral uit het drinkbakje ipv de flessen. Dat bakje is inox en staat op de grond, permanent in de schaduw, het water blijft daarin goed fris. In de winter is het wel meteen bevroren, dan zijn de flessen handiger. ;)

Ik kan er niet naar kijken bij de buren. En toch kan ik het niet laten ook...
Het ergste is dat ze er ook niets van zullen merken tot het te laat is en het diertje inderdaad dood ligt... :'(
Ik spoel de groenten af onder de koude kraan en laat het zo nat mogelijk, daarmee krijgen ze lekker veel vocht binnen. Ik heb een eigen gemaakt hok waarin ik veel ventilatie kan openzetten. In de zomer waait het er dan lekker door en in de winter gooi ik het dicht en blijft het warmer. Flessen in de winter is ook prit, eigenlijk is alles prut. Maar ik kan de fles in het hok hangen, achter heel dik hout en uit de wind en dat maakt veel verschil. Ook nu, want het water hangt nooit in de zon. Uit bakjes drinken gaat hier niet, ik heb een smijter, die speelt graag en gooit met alles wat hij op kan tillen. En als dat niet lukt word hij kwaad. Ze eten dus ook niet uit bakjes :biggrin2:
Hij heeft speelgoed genoeg, maar met bakjes gooien is het leukst. En de toiletten, daar leg ik twee bakstenen in ;D
Door pearlsofpassion
Het is een no-spill bakje. Zo met invallende rand en wijd onderaan. De krijgen ze niet om zolang er water in zit. Heel af en toe vind ik het eens op zijn kop.

Met de groentenschalen wordt hier ook gesmeten. Maar pas als de groenten op zijn. ;)
Daarvoor gebruik ik puppyschalen. Gewone platte, niet met zo'n heuvel in het midden.
Door pluk
pearlsofpassion schreef: Ik kan er niet naar kijken bij de buren. En toch kan ik het niet laten ook...
Mag ik vragen waarom je dan niet of de buren waarschuwt of de politie of de dierenambulance?

Bij de appartementen naast ons stond vorig jaar ook een hok vol in de zon, mijn buurvrouw heeft direct de politie gebeld en die hebben gevorderd dat er direct maatregelen werden genomen.
Door Border Bandit
- pien - schreef:Ik zag maandag een hulphond naast de scootmobiel, in draf op het asfalt, rond het middaguur :-X
Wat moet ik daar nou mee? Zij heeft die hond natuurlijk nodig. Maar ze zou misschien ook 's morgens vroeg op pad kunnen gaan met haar hond...
In draf lijkt me ook niet zo handig met deze temperaturen.
Maar je weet niet alles he? (dit is niet persoonlijk naar jou bedoeld!!)
Misschien komt de hond uit een koel huis en rent 2 straten mee naar de AH (die is bij ons erg gekoeld) en dan weer naar huis.

Ik moet zeggen dat ik dan in wandeltempo gegaan zou zijn en dan routes nemen waarbij de hond (zoveel mogelijk) in de schaduw kan lopen. Het asfalt schijnt temperaturen van 60 graden te krijgen!!
Door Els&Flow
Hope schreef:Met een scoot kan je prima stapvoets rijden. Of je hond op de treeplank zetten.
Eens, maar soms, soms kan het niet anders. Niet iedereen heeft een auto..

Neemt niet weg dat er ontzettende stomkoppen zijn die toch vol gas met hun hun scooten, fietsen, skaten, hardlopen, skateboarden en alles wat je nog meer onder actieve sporten kunt rekenen. Helaas zien we ze hier dagelijks in diverse geuren, kleuren en formaties voorbij schuiven.
Door pearlsofpassion
pluk schreef:Mag ik vragen waarom je dan niet of de buren waarschuwt of de politie of de dierenambulance?

Bij de appartementen naast ons stond vorig jaar ook een hok vol in de zon, mijn buurvrouw heeft direct de politie gebeld en die hebben gevorderd dat er direct maatregelen werden genomen.
Omdat ik het de buren al meermaals op gewezen en sindsdien staat hij permanent in de zon ipv af en toe. Het wordt precies erger, hoe meer ik wat zeg.
Nochtans zijn ze wel altijd vriendelijk en geven mij gelijk, maar doen het dan toch nog verkeerd.

En de politie, die zou hier eens goed lachen...
In belgie wordt dierenwelzijn niet erg ernstig genomen, om het zacht uit te drukken.
Dierenambu kan volgens mij ook niet in dit geval. Als ik het zou vinden in mijn tuin, dan wel, maar niet voor een dier in een hok bij mensen.

Een aantal huizen verder staat er ook een hok altijd in de zon.
En verder in de straat is er iemand die ze kweekt en ook geregeld zelfs hele jonge konijntjes in kleine rennen op het gras in volle zon zet. Srr, maar ik kan daar toch moeilijk allemaal achteraan gaan? En iets van zeggen heeft nog nooit geholpen, merk ik. :-\
Door frodo quin
pearlsofpassion schreef:Omdat ik het de buren al meermaals op gewezen en sindsdien staat hij permanent in de zon ipv af en toe. Het wordt precies erger, hoe meer ik wat zeg.
Nochtans zijn ze wel altijd vriendelijk en geven mij gelijk, maar doen het dan toch nog verkeerd.

En de politie, die zou hier eens goed lachen...
In belgie wordt dierenwelzijn niet erg ernstig genomen, om het zacht uit te drukken.
Dierenambu kan volgens mij ook niet in dit geval. Als ik het zou vinden in mijn tuin, dan wel, maar niet voor een dier in een hok bij mensen.

Een aantal huizen verder staat er ook een hok altijd in de zon.
En verder in de straat is er iemand die ze kweekt en ook geregeld zelfs hele jonge konijntjes in kleine rennen op het gras in volle zon zet. Srr, maar ik kan daar toch moeilijk allemaal achteraan gaan? En iets van zeggen heeft nog nooit geholpen, merk ik. :-\
Een dierenambulance hebben wij toch niet?

Klacht in dienen bij FOD dierenwelzijn is denk ik het enige wat je kan, al zijn die nogal traag, dus misschien toch de politie proberen. Ik denk niet dat die er mee gaan lachen, maar iets doen...

Ik deel je gevoel en zeg ook vaak niets als mensen weer idioot met hun dieren omgaan omdat ik dan gewoon nergens meer geraak. Voorbeeldje: afgelopen zaterdag was het vlak bij mij braderij, op een afstand van 50 meter:
1 hond in de auto, wel met het raam op een spleet en in de schaduw, maar midden in de drukte en ik vind het wel warm om een hond in de auto te laten
1 man die met een transportmand met een kat in al dansend verder liep
1 persoon al kuierend met een hond vlak bij het podium (muziek was oorverdovend)
1 hond van wie de baasjes vonden dat het prima kon om gewoon vlak voor dat podium te gaan staan
Door pearlsofpassion
We heben wel dierenambulances maar dat zijn zelfstandige en vaak vrijwillige initiatieven. Geen staatsinstelling, en dat is maar goed ook anders kreeg je er nog meer dierenleed van.

De politie komt hier echt niet kijken voor een konijn in de warmte ze.
Het is al een paar jaar bij wet verboden om katten te kweken zonder fokkerslicentie maar als je dat gaat aangeven, gebeurt er ook minder dan niets. Kost veel te veel geld...
Door - pien -
Border Bandit schreef:In draf lijkt me ook niet zo handig met deze temperaturen.
Maar je weet niet alles he? (dit is niet persoonlijk naar jou bedoeld!!)
Misschien komt de hond uit een koel huis en rent 2 straten mee naar de AH (die is bij ons erg gekoeld) en dan weer naar huis.

Ik moet zeggen dat ik dan in wandeltempo gegaan zou zijn en dan routes nemen waarbij de hond (zoveel mogelijk) in de schaduw kan lopen. Het asfalt schijnt temperaturen van 60 graden te krijgen!!
Ik weet dat ik niet alles weet ;)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door