Mijn naam is Peter en trotse eigenaar van een prachtige Oud-Duitseherder teefje van 8 maanden.
Mijn hond is door de fokker afgespeend op kivo en zijn hier zelf meer verder gegaan. Ze doet het hier naar mijn mening super op.
Ik heb me hier ingelezen over KVV en lees dat afwisseling van merken belangrijk is. Nu wissel ik veel smaken van kivo zelf al af en krijgt ze af en toe een maaltijd lotgering wild ( ik weet dat lotgering niet de beste KVV is maar het ligt voor de honden van mijn schoon ouders in de vriezer, dus het is makkelijk een keer gepakt). Daarnaast krijgt ze met regelmaat ook Barf producten zoals eendennek, reeribben, lamsribbden, lam-, rund-, geitenpens en kippenhartjes. Als vis krijgt ze haring, zalmkop, zalmlijf en tussendoor vaak een sprotje. De Barf producten zijn als aanvulling (tussendoor of ingeval van de pens vervanging van een maaltijd).
Nu staat op de planning om eens per week/ weken eens een eenden karkas of parelhoenkarkas te gaan geven.
Mijn belangrijke vraag is " is dit een goed menu, met een redelijke afwisseling?".
Graag zie ik wat meer afwisseling in merken maar aangezien ik beginnend professional ben heb ik niet de financiën om tig merken te hebben liggen.
Mijn hond ziet er super uit en heeft veel energie. Ik zie zelf dus geen rede om het op korte termijn aan te passen, maar wil het graag even in de groep gooien voor tips en trucs.
Gr,
Peter