Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Fenixjuh schreef:Pffff... Sterkte.. Klinkt niet fijn, zowieso mag het eerste gips nooit te lang zitten ivm knelling, laat staan bij een snel groeiend pupje....
Daar zeg je wat!

Is het gips helemaal gesloten of zit er net zoals bij een gebroken pols oid een ruimte tussen? Ivm zwellingen!! Is is het alleen een schouder uit de kom,of is er misschien toch wat gescheurd/gebroken? Kan je niet met de pup naar het vaste land voor röntgenfoto's,of geeft dat net zoveel problemen als eerder met moeders?
Lil schreef:Weinig voorzieningen; wel pijnstillers voor honden ter beschikking? Daar zou ik ook naar vragen arm hummeltje.
Ja hij heeft pijnstillers gekregen maar hij mag maar twee keer per dag een half pilletje en moet toegeven dat ik dat al verhoogd heb naar 3 keer maar de pijn lijkt er niet mee weg te gaan:-( hij lijkt ieder uur achteruit te gaan:-(

Durf niet zo goed er iets anders bij te geven zonder te weten wat. Hij heeft ook koorts 39,4
Van pijn en stress alleen al zou je verhoging krijgen.

Geen idee wat er loos is, maar uitgaande van de flexibele pup en het feit dat je daar 0,noppes aan voorzieningen hebt en het nu alleen maar erger lijkt te worden, haalde ik die zooi eraf en legde zelf een steunverbandje aan, die minder strak zit en daarbij volledig rust voor pupsel.

Als er geen foto oid is gemaakt heeft die da qua inpakken ook maar wat gedaan en het ziet er zeer oncomfortabel uit. Daarbij het feit dat het bij een snel groeiend wezen 2 weken zou moeten blijven zitten geeft het kennisniveau aan van die "arts".
Fenixjuh schreef:Pffff... Sterkte.. Klinkt niet fijn, zowieso mag het eerste gips nooit te lang zitten ivm knelling, laat staan bij een snel groeiend pupje....
Ja dat zat na een paar uur al veeeel te strak, hij schreeuwde van de pijn heel de nacht, kom het niet meer aanhoren en aanzien ging door merg en been.
Heb het meteen ingeknipt en het er snachts voorzichtig afgehaald hij stopte meteen met huilen. we hebben er een soort mitella van gemaakt dat hij het pootje niet belast maar heel de borst en schouder zijn Gezwollen. Dat was niet goedgekomen als ik al dat blauwe spul had laten zitten..
Radja schreef:Daar zeg je wat!

Is het gips helemaal gesloten of zit er net zoals bij een gebroken pols oid een ruimte tussen? Ivm zwellingen!! Is is het alleen een schouder uit de kom,of is er misschien toch wat gescheurd/gebroken? Kan je niet met de pup naar het vaste land voor röntgenfoto's,of geeft dat net zoveel problemen als eerder met moeders?
De da denkt dat het aan de onderkant onder het pootje of de kom gescheurd is. Maar zonder apparatuur zullen we dat nooit met zekerheid weten maar ik denk het ook.
Vind het zo vervelend dat we ook niet weten wat er gebeurd is en zo blijft het gissen, het is een sterk klein beertje, hoop dat hij ook een sterke wil heeft.
We kunnen helaas niet naar het vaste land, daar hebben we en veel papierwerk voor nodig, daarnaast is het bijns 2 uur vliegen en als een dier eenmaal het eiland af is mag het nooit meer terug, als ik hem wil redden kan hij daar dan blijven maar bij wie en wie zal hem dan verzorgen..
Het is nu hopen dat hij het haald met pijnstillers en niet asn de pijn overlijdt. :-(
Angelique schreef:Van pijn en stress alleen al zou je verhoging krijgen.

Geen idee wat er loos is, maar uitgaande van de flexibele pup en het feit dat je daar 0,noppes aan voorzieningen hebt en het nu alleen maar erger lijkt te worden, haalde ik die zooi eraf en legde zelf een steunverbandje aan, die minder strak zit en daarbij volledig rust voor pupsel.

Als er geen foto oid is gemaakt heeft die da qua inpakken ook maar wat gedaan en het ziet er zeer oncomfortabel uit. Daarbij het feit dat het bij een snel groeiend wezen 2 weken zou moeten blijven zitten geeft het kennisniveau aan van die "arts".
Ik heb heb het er meteen snachts t al afgehaald, daarna in een soort mitella gemaakt met hetgene wat ik los had gemaakt. en vandaag hebben we een elastische drukverband er omheen gedaan, hij gaat achteruit, ik vond het vannacht vooruit gaan. Maar nu overdag misschien ook door de warmte, de stress en de pijn hij heeft geen kracht om überhaupt zich omhoog te werken en plast dus gewoon waar hij ligt. Hij drinkt wel water daar ben ik al heel blij om, maar eten moet ik echt met een lepeltje naar binnen werken, vannacht wilde hij nog wel wat zelf eten nu al niet meer :-(
Ik heb er geen verstand van en kan je alleen meer heel veel sterkte wensen. Ik heb zelf moeten ondervinden wat het is om een dier te hebben dat dringend medische hulp nodig heeft en die niet te kunnen krijgen doordat een da de kennis en de motivatie niet heeft om te helpen. Ik begrijp dat je heel wanhopig bent. :bigarmhug:

Zou het mogelijk zijn om een da met kennis samen met een mobiel röntgenapparaat te laten overvliegen. Kost ongetwijfeld een hoop, maar ik denk dat er niet echt andere opties zijn om pup erdoor te krijgen.
Ik heb er geen verstand van en kan je alleen meer heel veel sterkte wensen. Ik heb zelf moeten ondervinden wat het is om een dier te hebben dat dringend medische hulp nodig heeft en die niet te kunnen krijgen doordat een da de kennis en de motivatie niet heeft om te helpen. Ik begrijp dat je heel wanhopig bent. :bigarmhug:

Zou het mogelijk zijn om een da met kennis samen met een mobiel röntgenapparaat te laten overvliegen. Kost ongetwijfeld een hoop, maar ik denk dat er niet echt andere opties zijn om pup erdoor te krijgen.

Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door