Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lil
Siberienne schreef:Hebben jullie dat dan wel opgebouwd met zo'n bal? Of gewoon gegeven in 1 keer?

Voor mijn meneren ongeduld was het nl een goede cursus zelfbeheersing en frustratie tolerantie .., nu vinden ze het geweldig

De kong Wobbler is wel veel makkelijker dan de dog pyramid. Die laatste is ook mijn zen moment vd dag: is ook moeilijker te vullen

Opgebouwd. Maar ik kreeg afgelopen week al om mijn oren dat ik een erg meewerkende en gehoorzame kruising yorkshire terrier heb en dat het heel typisch is dat ze niet echt in zijn voor hersenwerk en zo. Ze doet het wel, maar het hele gezicht zegt: *kots* mot dit... kunnen we niets leuks gaan doen of zo. Ze kan het als ze zin heeft, maar als ze geen zin heeft doet ze het of niet of gaat heel gefrustreerd zitten meppen zo van nu leeg kreng dan kan ik je opeten. Andere keren doet ze het "gewoon"
Door Martine-Tom
Lil schreef:Opgebouwd. Maar ik kreeg afgelopen week al om mijn oren dat ik een erg meewerkende en gehoorzame kruising yorkshire terrier heb en dat het heel typisch is dat ze niet echt in zijn voor hersenwerk en zo. Ze doet het wel, maar het hele gezicht zegt: *kots* mot dit... kunnen we niets leuks gaan doen of zo. Ze kan het als ze zin heeft, maar als ze geen zin heeft doet ze het of niet of gaat heel gefrustreerd zitten meppen zo van nu leeg kreng dan kan ik je opeten. Andere keren doet ze het "gewoon"
Goh....van wie kreeg je dat dan om je oren? ::) :biggrin2:
Door Lil
Martine-Tom schreef:Goh....van wie kreeg je dat dan om je oren? ::) :biggrin2:
:P :P :P

Is daarna nog bevestigd door anderen ook nog... ::)

Dus mijn simpele conclusie zij krijgt geen voerballen (ik dacht altijd al als een hond het niet leuk vindt, dan niet; het is geen verplichting) zet ik hierbij voort.
Lil schreef::P :P :P

Is daarna nog bevestigd door anderen ook nog... ::)

Dus mijn simpele conclusie zij krijgt geen voerballen (ik dacht altijd al als een hond het niet leuk vindt, dan niet; het is geen verplichting) zet ik hierbij voort.

En zo is iedere hond weer anders ;)
Grappig eigenlijk. Zelfs binnen mijn husky clan trouwens hoor: ik vind trucs leren met de clicker leuk, liefst met 'shaping' Janouk vond dat ook leuk en deed super zijn best. Met Chenak lukte dat niet; zodra ik de lat wat hoger legde ging hij me aan zitten kijken met 'hallo, ik kreeg hier net een brokje voor hoezo nu niet meer?!?!' Om me vervolgens uit te schelden, op te staan en weg te lopen.

Shadow vindt het te moeilijk en geeft het met een teleurgesteld blik op, gaat me echt aan liggen kijken 'wat moet ik nou baas?' Hele aparte husky; hij voert graag opdrachten uit en apporteert goed. Volgens een vriendin heeft hij herder trekjes??

Spot vindt shapen geweldig, maar is van het 'luisteren ho maar' als we eenmaal buiten op stap zijn ;)

Dus krijgt Shad te horen wat hij moet doen en mag Spot lekker het zelf uitzoeken ;)

@kaela; sorry, we dwalen wel erg af....
tt-tjes schreef:Kun je nagaan. Chendo krijgt 35 gram brokjes 4x daags. ;D
Het is echt minder dan niets he!

We hebben inmiddels geminderd, want hij werd nog dikker ook :( . Ik heb inmiddels het idee dat we een dwergpoedel voeren ipv een mechel...

Ik vrees dat hij ook weer last van zijn blaas heeft. De symptomen zijn heel onduidelijk, dus ik weet het pas zeker als het volgende week gecontroleerd is. Maar het zou me niet verbazen. Afwachten maar, ik heb mezelf aardig ontspannen weten te houden tot nog toe, laten we dat nog maar even vast proberen te houden.
Vreselijk hè, als ze zo aan het sukkelen zijn en er komt iedere keer iets nieuws om de hoek kijken. Hopelijk is het geen blaasontsteking.
Chendo moet eigenlijk ook wat minder, want die wordt ook vatsig, maar dat kan ook nog aan de prednison liggen.
Weer terug van de urine controle. Urine is goed. Goede PH, geen ontsteking meer te vinden en ook geen prostaat cellen (cellen die wijzen op directe prostaat problemen). Eiwitten zijn verlaagd ten opzicht van de vorige keer, door zijn brokjes menu. Geen noodzaak, maar kwam natuurlijk wel uit de meting.

Dus op dat vlak is het mooi. Wel blijven we licht urineverlies en soms moeite bij urineren zien. Dat kan van de prostaat komen, wat een goede kanshebber is voor een 6 jaar oude reu die heus wel een vermoeden heeft waar Abraham de mosterd haalt. Maar het kan ook van zijn verzakkende wervel komen, wat de zenuwen van zijn sluitspier kan beïnvloeden.

Nu hebben we propalin mee (zeg ik dat goed?) om uit te proberen. Werkt dat, dan is het een sluitspierprobleem en is er geen reden om ons verder op de prostaat te concentreren. Werkt het niet, dan moeten we wel met de prostaat aan de slag en das wel een dingetje. Nu staan we niet te springen om sluitspierproblemen, maar ik verkies dat toch ver boven de prostaat, dus duimen maar dat het de komende dagen verbeterd!
Door sella
We duimen, qua prostaat, kan je nog heel veel bereiken met prostavit of los pompoenpit en dat spulletje waar ik nu op kan komen. Ellen (me and my boys) heeft daar heel goede resultaten mee gehaald bij haar reu.
Ik heb Shay gewoon op de prostavit gezet, en de platte poep( das is zeker een symptoom van vergrote prostaat) en niet kunnen plassen en druppelen en soms wat bloed met plassen, met een week zoveel verbetering. Shay is heel moeilijk als hij ergens pijn heeft dus vandaar ik doe iets dat ik er zo in kan kiepen zonder diverse dingen te moeten geven.
Shay heeft prostaat problemen ondanks dat ie gecastreerd is? Dan zou ik niet zelf gaan dokteren, maar naar een dierenarts gaan.

Aangezien het bij Oscar niet goed te onderzoeken en te monitoren is, wil ik ook geen alternatieve dingen gaan geven. Ik wil zo zeker mogelijk zijn of het zijn prostaat is voor ik ga behandelen. Tenslotte, als het zijn sluitspier is, zijn we mooi dom bezig om zijn prostaat te gaan behandelen.
Door sella
Ja, we hebben het wel wat beter gekregen, echter zijn noten waren zo idoot groot dat hij niet meer normaal kon lopen en daardoor weer rugklachten kreeg.
Het is een risico, op het implantaat werd hij rete agressief, dus het castreren was een gok, en gelukkig is die goed uitgevallen, wat een rust in het koppie.
Natuurlijk is de angstagressie wel weer opgelaaid nadat hij bijna doodgebeten was door die pitbull.
Met homeopathie via Tannetje is dat ook gelukkig weer een stuk milder en kunnen we er weer op trainen.
Hoi Kaela, net je hele topic gelezen,wat een gezoek en onzekerheid. Ik herken wel wat in je verhaal. Mijn hond is sinds zijn enting in juli s,nachts aan het smakken,na drinken boeren en ook hij laat(sporadisch)een druppeltje urine gaan. Allerlei bloedonderzoeken,echo. Alles is goed. Maagzuurremmers gehad,cerenia. Heb zijn gebit laten doen. En wat ik zo frapant aan jouw verhaal vind is dat jouw Oscar het ook voornamelijk s,nachts doet. Die van mij is 6 jaar,begrijp dat Oscar ouder is. Ik heb een tijd royal canin gastro intestal gegeven dat leek even te helpen maar even geholpen. Geef nu sinds 2dagen cbd olie, afwachten maar. Succes met Oscar!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door