Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door doranto
Dat klinkt goed! Ik vind het ook heel goed dat je steeds hetzelfde rondje gaat. Sommige mensen denken dat ze veel moeten afwisselen om het leuk te houden. Mijn ervaring is dat zéker met dieren die wat moeilijker met prikkels om kunnen gaan en snel gestrest zijn, zoveel mogelijk hetzelfde ronde juist veel meer rust geeft en dat is alleen maar fijn!
Door Hope
Ik wil geen gehijg. En ik pas daar dus de activiteit op aan.
Door hannabelgje
Hope schreef:Ik wil geen gehijg. En ik pas daar dus de activiteit op aan.
Ik ga 's morgens tussen 5.00 en 6.00 u. Met haar fietsen. Dan is het tussen de 10 en 16 graden. Het gehijg is puur van het rennen en niet omdat het warm is.
Ik hoop alleen dat ik geen klachten van de buurt ga krijgen want ze blaft buiten wel even als ze ziet dat we gaan fietsen. Zijn we eenmaak onderweg dan houdt ze daarmee op. Tja blijft toch een corgi natuurlijk.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Door eelke
Hope schreef:Ik wil geen gehijg. En ik pas daar dus de activiteit op aan.
Dat krijg ik hier alleen voor elkaar met op de bank tv kijken... ?
Door Hope
eelke schreef:Dat krijg ik hier alleen voor elkaar met op de bank tv kijken... ?
Jij hebt ook andere honden. Een lab hoeft van mij echt niet zo lang naast de fiets dat hij daarna thuis nog een half uur hijgt.
Door eelke
Hope schreef:Jij hebt ook andere honden. Een lab hoeft van mij echt niet zo lang naast de fiets dat hij daarna thuis nog een half uur hijgt.
Nou een golden verschilt toch niet veel met een labrador? Maar ook die hijgt wel hoor, bij activiteit, al is het van opwinding en leuk leuk leuk. Niet hijgen vind ik niet zo haalbaar eigenlijk.
Door Hope
eelke schreef:Nou een golden verschilt toch niet veel met een labrador? Maar ook die hijgt wel hoor, bij activiteit, al is het van opwinding en leuk leuk leuk. Niet hijgen vind ik niet zo haalbaar eigenlijk.
Dan zullen Hope en Nelson allebei wel apart zijn dan. Want hier wordt toch echt niet gehijgd.
Na een activiteit dan hé. Uithijgen zeg maar.
Het is thuiskomen, slok drinken en rustig liggen.
Door doranto
Hope schreef:Dan zullen Hope en Nelson allebei wel apart zijn dan. Want hier wordt toch echt niet gehijgd.
Na een activiteit dan hé. Uithijgen zeg maar.
Het is thuiskomen, slok drinken en rustig liggen.
Dan zijn ze volgens mij inderdaad wel apart. Kan me niet herinneren dat ik ooit een hond gehad heb die na een activiteit niet hijgde.
Heb er nu zelfs eentje die bij de gedachte aan een activiteit al hijgt :D
Door BlissSpirit
Hier lukt dat ook niet hoor zonder hijgen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
Door Martine-Tom
Tom kan dat ook hoor, uithijgen, ligt ie heerlijk op de stoel nahijgen om daarna voldaan in slaap te vallen, nooit over nagedacht mijn vorige 2 deden dat ook.
Door Angelique
Hier hijgen ze ook na inspanning. Ik ga er ook verder maar niks raars aan vinden, het is immers altijd wel zo dat het gepaard gaat met een intens tevreden smoelwerk erbij.
Door Kaela
Hier ook, even uithijgen. Moet niet te lang duren en in normale verhouding tot inspanning en weersomstandigheden staan.

Maar als Oscar hier in huis uit zichzelf even flink uit zijn stekker gaat, hijgt ie daarna ook. Dus ik zoek daar niet zoveel achter.
Door hannabelgje
Na toch al wat maandjes iedere week fietsen, wordt het tempo aan de fiets wat minder gedurende langere stukken en is het uithijgen ook minder lang. En daarna inderdaad een intens tevreden hondje. Ik ga het rondje ook niet langer maken we blijven dezelfde route fietsen. Wel vind ik het tijdstip nu wel erg fijn. We fietsen nu tussen 6.00 en 7.00 op dagen dat ik thuis werk. Dan is er wel redelijk wat autoverkeer maar andere fietsers of wandelaars komen we niet tegen. Wel zo prettig.
Veel (corgi) mensen vinden fietsen met hond not done omdat ze niet lekker kunnen snuffelen onderweg. Zoë breekt hier het huis af als ze ziet dat we gaan fietsen. Terwijl als we gewoon gaan wandelen ik drie keer moet roepen voordat ze überhaupt in beweging komt.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Door doranto
Zo zie je maar, ieder hondje is anders. Lekker doen waar jullie je allebei goed bij voelen! ;)
Door pearlsofpassion
Ik kan me er iets bij voorstellen. Elke hond is hyper en.blij als ie op het strand los mag, maar ik heb deze zomer een Corgi gezien die er toch net een schepje bovenop deed. Die bleef maar van de zee naar het baasje over en weer crossen en rondjes maken van blijdschap.
Op een keer wilde die dan toch het water in om af te koelen ::) maar het was heel leuk om zien hoe die gewoon genoot van het crossen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door