Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Angelique schreef:In de jaren 80/90 was volledig witkop het ideaalbeeld.toen werden pups met kopvlekken voor minder verkocht. Tegenwoordig is het puur persoonlijke smaak, zowel van pupkoper, fokker en keurmeesters. Tegenwoordig maalt men er niet meer om, maar toen ik met mijn eerste oes op show verscheen heb ik veel gruwelgezichtjes gezien en vreogen mensen zich echt af wat je met zo,n hond kwam doen. In 2004 was ik op de crufts, daar waren natuurlijk ook honden met kopvlekken en 2van die ouwe engelse tangen in het publiek spraken daar openlijk hun walging over uit en snapten er niets van, want wisten niet beter als dat het verboden was.Behalve dat het goed is voor de doofheid zijn ze gewoon ook zo ontzettend leuk
Ook hier is het wit (hoe meer wit, hoe minder pigment overal) verbonden met doofheid en ook met blauwe ogen, dus met die wetenschap zijn de kopvlekken ook wat populairder geworden.
Lizzy schreef:Behalve dat het goed is voor de doofheid zijn ze gewoon ook zo ontzettend leukDat vind ik nou ook