Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lil
Angelique schreef:Even het laatste stukje glazuur van de tanden laten spatten :biggrin2:

Afbeelding
Oooo maar dit roze gebakje mag je niet opeten. Wel kussen, maar dat overleeft het glazuur wel. :)
Door Kaela
Oooooooh heeeeeeeerlijk, wat een zoete kleine puppers :smitten: :smitten: :smitten: :smitten:

Als ik vragen mag: wat is er gewenst bij de OES qua vlekken? Ik vind zelf de kopvlekken mooi, maar ik zat laatst eens wat te neuzen en zie veel met een witte kop. Is daar voorkeur in?
Door Kaio
Hebben ze allemaal van die roze voetkussens? Of afhankelijk van vlekkenpatroon? (als ze al donkere poten mogen hebben natuurlijk, heb er erg veel verstand van van de OES, behalve dat ze me altijd heel leuk lijken :biggrin2: )
Door Angelique
Kaela schreef:Oooooooh heeeeeeeerlijk, wat een zoete kleine puppers :smitten: :smitten: :smitten: :smitten:

Als ik vragen mag: wat is er gewenst bij de OES qua vlekken? Ik vind zelf de kopvlekken mooi, maar ik zat laatst eens wat te neuzen en zie veel met een witte kop. Is daar voorkeur in?

In de jaren 80/90 was volledig witkop het ideaalbeeld.toen werden pups met kopvlekken voor minder verkocht. Tegenwoordig is het puur persoonlijke smaak, zowel van pupkoper, fokker en keurmeesters. Tegenwoordig maalt men er niet meer om, maar toen ik met mijn eerste oes op show verscheen heb ik veel gruwelgezichtjes gezien en vreogen mensen zich echt af wat je met zo,n hond kwam doen. In 2004 was ik op de crufts, daar waren natuurlijk ook honden met kopvlekken en 2van die ouwe engelse tangen in het publiek spraken daar openlijk hun walging over uit en snapten er niets van, want wisten niet beter als dat het verboden was.

Ook hier is het wit (hoe meer wit, hoe minder pigment overal) verbonden met doofheid en ook met blauwe ogen, dus met die wetenschap zijn de kopvlekken ook wat populairder geworden.
Door Angelique
Kaio schreef:Hebben ze allemaal van die roze voetkussens? Of afhankelijk van vlekkenpatroon? (als ze al donkere poten mogen hebben natuurlijk, heb er erg veel verstand van van de OES, behalve dat ze me altijd heel leuk lijken :biggrin2: )

Op dit moment zijn ze allemaal wel roze, maar net als de neuzen zwart kleuren gaan die voetjes ook (meestal deels) zwart kleuren. Tis maar net waar het pigment opploept.
Door Kaela
Er zit toch elke keer weer een heel verhaal aan zulke dingen vast he. Dank je voor je uitleg!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door