Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Als op brok de rust wederkeert, dan is dat maar zo. Niets om je schuldig over te voelen! Het is niet zo dat je het niet op andere manieren hebt geprobeerd! Het belangrijkste is het welzijn van Oscar en jullie, en als die door brok wordt bevorderd, soit. Ik hoop van harte dat dit op alle fronten rust geeft, ook zijn koppie! :-*
Wat zijn jullie lief! En ja, jullie hebben hartstikke gelijk, als hij zich op brok wel goed voelt, dan maar brok.

Zoals jij het zegt klopt ook wel Hope, alleen zo had ik het nog niet bekeken. Als ik niet eerst magerder vlees en eischaal had geprobeerd, dan zou ik me nu steeds afvragen of dat zou hebben geholpen. Enige stap die ik niet gedaan heb is koken. Deels omdat ik heel erg betwijfelde of dat voor Oscar verschil zou maken en deels omdat het weer een enorme berg extra werk zou zijn. Dat te samen maakt dat ik er ook geen spijt van heb die optie niet geprobeerd te hebben.

Maar die spaarkaart van rc he, die ontsiert de kast wel heel erg hoor ::)
Kaela schreef:Wat zijn jullie lief! En ja, jullie hebben hartstikke gelijk, als hij zich op brok wel goed voelt, dan maar brok.

Zoals jij het zegt klopt ook wel Hope, alleen zo had ik het nog niet bekeken. Als ik niet eerst magerder vlees en eischaal had geprobeerd, dan zou ik me nu steeds afvragen of dat zou hebben geholpen. Enige stap die ik niet gedaan heb is koken. Deels omdat ik heel erg betwijfelde of dat voor Oscar verschil zou maken en deels omdat het weer een enorme berg extra werk zou zijn. Dat te samen maakt dat ik er ook geen spijt van heb die optie niet geprobeerd te hebben.

:o ... echt waar.... krijg je een spaarkaart bij RC ????? ik zou er bijna voor overstappen als echte Hollander :D

Nee... onzin, maar ik wilde wel even kwijt dat ik het bewonder hoe jullie bezig zijn en het beste voor je manneke zoeken
En dat dat brokken eten betekent.... het zij zo... zijn ( en jullie) gezondheid is het belangrijkste en als hij zo snel al opknapt van de brokken is dat een win/win voor alle partijen op dit moment.
Ik vind jullie super :)

(dat wilde ik even kwijt)
Hope schreef:Hoe gaat het nu?
Lief dat je aan ons denkt :-*

Het gaat beter. Ik heb de indruk dat ie vooral tegen de ochtend wat misselijk wordt. Vanmorgen werd ik wakker van gesmak en gelik. Ik denk dat de tijd tussen de laatste avondmaaltijd en zijn ontbijt te lang is. We proberen zo laat mogelijk op de avond te voeren, maar hij heeft het alweer helemaal door en breekt vanaf half negen de tent af waar zijn eten blijft. En die onrust is ook niet heel goed denk ik.

Maar de rest van de tijd heeft ie weinig last meer. Savonds horen we hem niet meer, ook geen gehijg en gepuf meer. Dan is er echt rust in de tent en dat is heel erg fijn.

Vanavond is het hier een af en aan komen van oppasbaby's en ophalen van een paar vogel loge's, dus hij kan nu niet zeuren om zijn eten en krijgt het laat. Ik ben dan wel benieuwd of hij morgenochtend minder last zal hebben.
Kaela schreef:Lief dat je aan ons denkt :-*

Het gaat beter. Ik heb de indruk dat ie vooral tegen de ochtend wat misselijk wordt. Vanmorgen werd ik wakker van gesmak en gelik. Ik denk dat de tijd tussen de laatste avondmaaltijd en zijn ontbijt te lang is. We proberen zo laat mogelijk op de avond te voeren, maar hij heeft het alweer helemaal door en breekt vanaf half negen de tent af waar zijn eten blijft. En die onrust is ook niet heel goed denk ik.

Maar de rest van de tijd heeft ie weinig last meer. Savonds horen we hem niet meer, ook geen gehijg en gepuf meer. Dan is er echt rust in de tent en dat is heel erg fijn.

Vanavond is het hier een af en aan komen van oppasbaby's en ophalen van een paar vogel loge's, dus hij kan nu niet zeuren om zijn eten en krijgt het laat. Ik ben dan wel benieuwd of hij morgenochtend minder last zal hebben.
Fijn dat het beter gaat! Hij houdt geen maat zeker? Anders zij je nog kunnen overwegen een bakje brokjes ergens neer te zetten waar hij altijd bij kan.
Hope schreef:Fijn dat het beter gaat! Hij houdt geen maat zeker? Anders zij je nog kunnen overwegen een bakje brokjes ergens neer te zetten waar hij altijd bij kan.
:2funny: :2funny: :2funny: :2funny: :2funny: :2funny: :2funny:

Dan krijgt ie maagklachten van een ander type! Eigenlijk is het gewoon een labrador... :)
Kaela schreef::2funny: :2funny: :2funny: :2funny: :2funny: :2funny: :2funny:

Dan krijgt ie maagklachten van een ander type! Eigenlijk is het gewoon een labrador... :)
:biggrin2:
Geen optie dus.

Een voerautomaat een idee? Daarmee kan je vijf maaltijden per dag instellen op vaste tijden.
Kennissen van ons hadden dat voor hun labrador die heel ziek was en altijd op uur en tijd moest eten, ook in de nacht. Dat ding gaf een bel en dan wist de hond dat het etenstijd was.
Geen gek idee om achter de hand te houden. Al voorzie ik dan de hele nacht sloopactiviteiten :P

Zijn eten moet ook eerst een uur staan met de zymoral erover. Ik weet niet of dat ook langer mag staan. Is de moeite van het navragen wel waard.
Kaela schreef:Wat zijn jullie lief! En ja, jullie hebben hartstikke gelijk, als hij zich op brok wel goed voelt, dan maar brok.

Koop je het bij de DA met een spaarkaart? Want als het een dieetvoer is van RC zou ik ook nog even op internet kijken. De RC hypoallergenic die Spot een poosje gehad heeft, was via internet toch nog een stuk goedkoper te bestellen

Volgens mij heb ik toen via Www.medpets.nl besteld, zooplus verkoopt het ook. Scheelt mij wel een 10 euro per zak.
Hope schreef:Heb je nog steeds een blije Oscar, Kaela?
Ja!

Gistermorgen overgegeven. Geen gal, echt muil open en hoppa maag inhoud eruit. Alleen zijn maag was leeg, dus veel nattigheid en verder weinig.

Vannacht waren we een nachtje weg en hebben we alleen brokken meegenomen. Ging prima, we hebben hem niet gehoord en hij was overdag ook in goede doen. Nu staat er wel weer een bakje vers te ontdooien, maar mochten we de komende week zien dat ie misselijk blijft ga ik wel proberen of het beter gaat als ie meer of uiteindelijk alleen maar brok eet.
Siberienne schreef: Koop je het bij de DA met een spaarkaart? Want als het een dieetvoer is van RC zou ik ook nog even op internet kijken. De RC hypoallergenic die Spot een poosje gehad heeft, was via internet toch nog een stuk goedkoper te bestellen

Volgens mij heb ik toen via http://Www.medpets.nl besteld, zooplus verkoopt het ook. Scheelt mij wel een 10 euro per zak.
Ik zal daar naar kijken als ik er weer aan toe ben!

Vind het wel gek hoor. Bij de kliniek hier in de stad deden ze onwijs moeilijk toen ik een zakje wilde, maar op medpets is het gewoon te bestellen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door