Kaela schreef:Wij hebben hier vlakbij twee omheinde veldjes (ik heb ze met regelmaat wel op de foto hier gehad). Ik durf daar alleen op idiote tijden heen, ivm loslopend spul buiten de omheinde velden.
Tot nog toe heb ik wel de ervaring dat hier niet zomaar iemand erbij komt. Het is me wel eens gevraagd, zou het kunnen? Maar nooit zomaar. Het helpt misschien ook dat er 2 veldjes naast elkaar zijn gemaakt, waardoor er eigenlijk altijd nog een veld vrij is. Als ik de nieuwe buren te eng vind (laatst een engelse staff die enorm fixeerde toen die langs gewandeld kwam en Oscar ging toen al over de zeik) maak ik me ook uit de voeten. Zo heel hoog zijn de hekken nou ook weer niet en ik hoef Oscar niet over de kook te hebben.
Op een ander veldje, dicht bij Pallas in de buurt, komt men juist wel te pas en te onpas het veld op. Dat is echt een ontmoetingsplek en daar kom ik dan ook niet meer.
Wij hadden eerst in het park een paar prettige clubjes toen er nog geen hekken waren. Honden die aangelijnd waren lieten we met rust, daar hield je rekening mee. Honden die niet luisterende konden gingen niet los, want dan was het baasje ze kwijt. Je kon met je hond alle kanten op als het even niet zo leuk werd en dus was er bijna nooit hommeles.
Toen het park op de schop ging hebben we hemel en aarde bewogen om een losloopdeel voor de honden te behouden. Petitie en veel overleg met koppige gemeente. We hebben het gekregen, een relatief groot stuk zelfs. Maar er moest en zou een hek omheen komen.
Met als gevolg dat daar dus iedereen komt die zijn hond niet onder controle heeft en de bijbehorende bazen

.
Gooi er maar in, soms klikt men de hond al los halverwege het park ( hij weet de weg wel..)
Ik heb nog voor een tweede in en uitgang weten te zorgen, maar die werd dus pal naar de aanwezige ingang geplaatst, dus weg kans om veilig weg te gaan als er zo'n etter naar binnen komt. Die gast bij de gemeente snapte niet waar het voor was.
Kortom, mooi stukje maar ik kom er dus noooit meer. Weg leuke groep, weg sociale contacten voor je hond
Voordeel: het geteisem uit de buurt zit achter het hek. Niet gezegd dat het dan veilig is, want de laatste keer dat ik gaten had met Didot en Nox was er gewoon eentje over het hek geklommen in zijn drift. Dan sta je daar met scoot en twee aangelijnde honden die niet weg kunnen
Het erlangs lopen is ook een feest, want dan sjeest de groep naar het hek al grommend en blaffend.
Wij rijden/lopen dus ruim een half uur voordat we ergens zijn waar er wel open velden zijn, gelukkig is Ddiot nog erg fit.