Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door joel
eelke schreef:Ja ik ben er de 18e nog geweest. Ze heeft nu nog wel even vakantie.

Thanks, Qadir zou na een jaar na eerste consult terug komen, dat doe ik liever bij haar zelf ;)

Ot, fijn dat Nelson weer happy is, zonder jeuk!
Door Fenixjuh
Wat fijn dat het weer beter gaat met Nelson! Tip: kokosolie in de ochtend aanbrengen en dan de ochtenwandeling (Jacy vindt het namelijk heeeerlijk om bijvoorbeeld 's avonds het er weer af te likken ::) ;) )

Hopelijk blijft het zo goed gaan met Nelson en kan hij in september weer stoppen met zijn medicatie. :)
Door Hope
Fenixjuh schreef:Wat fijn dat het weer beter gaat met Nelson! Tip: kokosolie in de ochtend aanbrengen en dan de ochtenwandeling (Jacy vindt het namelijk heeeerlijk om bijvoorbeeld 's avonds het er weer af te likken ::) ;) )

Hopelijk blijft het zo goed gaan met Nelson en kan hij in september weer stoppen met zijn medicatie. :)
Jaaa, we waren er al achter dat kokosolie in je haar gewoon net zo lekker smaakt als door je eten ::) ;D
Door Kaio
Ja fijn spul he, werkt ook vrij direct, en verder geen directe bijwerkingen.
Nou dan hebben jullie een tijdje rust, en dan hopen dat het na september weer beter gaat!
Door Hope
Het gaat goed met Nelson. Echt heel goed.
Hij is blij, vrolijk en vrij van jeuk. Niet van schilfers, maar die geven hem geen jeuk dus dat ziet er alleen gek uit. Jammer dan.

De afgelopen maanden zijn we aan het tobben met een puspiemel xxl. Spoelen met kamillethee werkt niet. De zalf van de da werkt ook maar een week. Ze hebben geadviseerd om te castreren maar dat wil ik niet. Ik wil gewoon geen risico lopen met zijn vacht en ik vind dit ook niet echt een probleem dat nu zo groot is dat zijn ballen er maar af moeten.
Zijn er nog meer tips?
Door Kaela
Hope schreef:Het gaat goed met Nelson. Echt heel goed.
Hij is blij, vrolijk en vrij van jeuk. Niet van schilfers, maar die geven hem geen jeuk dus dat ziet er alleen gek uit. Jammer dan.

De afgelopen maanden zijn we aan het tobben met een puspiemel xxl. Spoelen met kamillethee werkt niet. De zalf van de da werkt ook maar een week. Ze hebben geadviseerd om te castreren maar dat wil ik niet. Ik wil gewoon geen risico lopen met zijn vacht en ik vind dit ook niet echt een probleem dat nu zo groot is dat zijn ballen er maar af moeten.
Zijn er nog meer tips?
Als je spoelt met kamillethee, hoe doe je dit dan?

Ik deed een flinke lading erin, dichthouden en een beetje bewegen, eruit laten lopen. En dat minstens 3 a 4 keer herhalen tot wat er uit komt net zo schoon is als wat er in gaat en dat weer minimaal 2 a 3 keer per dag.
Mij werd geleerd om er gewoon een spuitje in te doen en ff spoelen, maar het werkte hier pas goed toen ik het elke sessie vaak ging herhalen. En als het op zijn ergst is, dus gewoon rustig 7 a 8 keer direct achter elkaar, want de boel moet schoon.

Hier heeft de AB kuur tegen de blaasontsteking ook een fijn effect op de puspiemel gehad, maar ach, dat is ook niet de bedoeling he. Bij Oscar was het tussen 1,5 en 2,5 echt op zijn ergst, daarna is het nooit meer zo erg geweest.

Fijn dat het verder zo goed gaat, het is jullie zó gegund! :-*
Door Hope
Kaela schreef:Als je spoelt met kamillethee, hoe doe je dit dan?

Ik deed een flinke lading erin, dichthouden en een beetje bewegen, eruit laten lopen. En dat minstens 3 a 4 keer herhalen tot wat er uit komt net zo schoon is als wat er in gaat en dat weer minimaal 2 a 3 keer per dag.
Mij werd geleerd om er gewoon een spuitje in te doen en ff spoelen, maar het werkte hier pas goed toen ik het elke sessie vaak ging herhalen. En als het op zijn ergst is, dus gewoon rustig 7 a 8 keer direct achter elkaar, want de boel moet schoon.

Hier heeft de AB kuur tegen de blaasontsteking ook een fijn effect op de puspiemel gehad, maar ach, dat is ook niet de bedoeling he. Bij Oscar was het tussen 1,5 en 2,5 echt op zijn ergst, daarna is het nooit meer zo erg geweest.

Fijn dat het verder zo goed gaat, het is jullie zó gegund! :-*
Aaah kijk, dat verklaard een boel. Ik spuit het erin, beweeg een beetje en laat het eruit lopen. Is dus niet voldoende.

Hoe lang bewaarde jij de thee?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door